Telefonda kendilerini bakım servisi olarak tanıtan dolandırıcılara karşı Ticaret Bakanlığı önlem almak için servislerin bulunduğu bir site açarak vatandaşların güvenle cihazlarının bakımlarını yaptıracakları servisleri ‘SERBİS’ (Servis Bilgi Sistemi) www.servis.gov.tr sitesinde topladı.
“DOLANDIRICILAR VATANDAŞI BİR DEĞİL İKİ KERE ZORA SOKUYOR”
Edirne Ticaret İl Müdürü Mahmut Altun, Kendisini yetkili servis olarak tanıtarak vatandaşların cihaz bakımlarını yapan dolandırıcıların sağlam malzemeyi alarak yerine bozuk veya sahtesini taktığını belirtti.
Altun, “Sahte servisler var. Özellikle kombi üzerine bu işi yapıyorlar. Vatandaşa telefon açıyorlar kombinizin bakımı geldi insanları dolandırıyorlar. Dolandırıcılar telefon ettiği vatandaşların güvenini sağlayabilmek için kombi markası, kombinin alındığı tarihi söylüyor ve bakımı yapılmadığını söylüyor. Kombide bakım için geldiğinde ana kartını veya başka bir parçasını değiştirdiğini söylüyor. Bir kombinin ana kartı dediğimiz zaman bu dönemde en az 250 – 300 Türk lirası bir de servis ücreti eklendiğinde yaklaşık 400 Türk lirası. Servis tamir etmek yerine o sağlam ana kartı çıkartıp daha ucuz bir kart veya bozuk bir kart takıyor. Kombiye bozuk ana kart takıldığında kombi çalışmıyor ve vatandaşlar tekrar servis çağırmak zorunda kalıyor. Şimdi kombiniz ne kadar garantili de olsa eğer yetkili servis dışında bir bakım yaptırırsanız garantiden de çıkıyor. Şimdi gelen yetkili serviste bir ücret alıyor vatandaştan. Yani bu dolandırıcılar bir değil iki kere vatandaşı zora sokuyor.” Dedi.
“SERBİS BİLGİLERE DOĞRU VE KOLAY ŞEKİLDE ULAŞILMASINI SAĞLIYOR”
Edirne Ticaret İl Müdürü Mahmut Altun, Ticaret Bakanlığı tarafından vatandaşları korumaya yönelik adımlar atıldığını belirterek yetkili servislere ulaşmak isteyen vatandaşların ‘SERBİS’ sistemi üzerinden iletişim numaralarına ulaşabileceklerini söyledi.
Altun, “Vatandaşlar bizim bakanlığımızın kurduğu ‘SERBİS’ (Servis Bilgi Sistemi) adlı site var. Burada tüm Türkiye’deki yetkili servislerin iletişim numaraları var. Siteye girdiğiniz ürünün markasını yazıyorsunuz oturduğunuz ili yazıyorsunuz ve site size yetkili servis numarasını sıralıyor. Bu site ithalatçı ve üreticilerin vatandaşlara satış sonrasında hizmet sunduğu yetkili servis istasyonlarına ilişkin bilgilere doğru ve kolay şekilde ulaşılmasını sağlıyor. Vatandaşlarımız bu tür kendini yetkili servis diye tanıtanlara dikkat etmesi gerekiyor. Bu sitede bakanlığın veri tabanında kayıtlı servislere ulaşıyorlar. Site ile vatandaşların korunması amaçlanıyor.” İfadelerine yer verdi. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)
“DOLANDIRICILAR VATANDAŞI BİR DEĞİL İKİ KERE ZORA SOKUYOR”
Edirne Ticaret İl Müdürü Mahmut Altun, Kendisini yetkili servis olarak tanıtarak vatandaşların cihaz bakımlarını yapan dolandırıcıların sağlam malzemeyi alarak yerine bozuk veya sahtesini taktığını belirtti.
Altun, “Sahte servisler var. Özellikle kombi üzerine bu işi yapıyorlar. Vatandaşa telefon açıyorlar kombinizin bakımı geldi insanları dolandırıyorlar. Dolandırıcılar telefon ettiği vatandaşların güvenini sağlayabilmek için kombi markası, kombinin alındığı tarihi söylüyor ve bakımı yapılmadığını söylüyor. Kombide bakım için geldiğinde ana kartını veya başka bir parçasını değiştirdiğini söylüyor. Bir kombinin ana kartı dediğimiz zaman bu dönemde en az 250 – 300 Türk lirası bir de servis ücreti eklendiğinde yaklaşık 400 Türk lirası. Servis tamir etmek yerine o sağlam ana kartı çıkartıp daha ucuz bir kart veya bozuk bir kart takıyor. Kombiye bozuk ana kart takıldığında kombi çalışmıyor ve vatandaşlar tekrar servis çağırmak zorunda kalıyor. Şimdi kombiniz ne kadar garantili de olsa eğer yetkili servis dışında bir bakım yaptırırsanız garantiden de çıkıyor. Şimdi gelen yetkili serviste bir ücret alıyor vatandaştan. Yani bu dolandırıcılar bir değil iki kere vatandaşı zora sokuyor.” Dedi.
“SERBİS BİLGİLERE DOĞRU VE KOLAY ŞEKİLDE ULAŞILMASINI SAĞLIYOR”
Edirne Ticaret İl Müdürü Mahmut Altun, Ticaret Bakanlığı tarafından vatandaşları korumaya yönelik adımlar atıldığını belirterek yetkili servislere ulaşmak isteyen vatandaşların ‘SERBİS’ sistemi üzerinden iletişim numaralarına ulaşabileceklerini söyledi.
Altun, “Vatandaşlar bizim bakanlığımızın kurduğu ‘SERBİS’ (Servis Bilgi Sistemi) adlı site var. Burada tüm Türkiye’deki yetkili servislerin iletişim numaraları var. Siteye girdiğiniz ürünün markasını yazıyorsunuz oturduğunuz ili yazıyorsunuz ve site size yetkili servis numarasını sıralıyor. Bu site ithalatçı ve üreticilerin vatandaşlara satış sonrasında hizmet sunduğu yetkili servis istasyonlarına ilişkin bilgilere doğru ve kolay şekilde ulaşılmasını sağlıyor. Vatandaşlarımız bu tür kendini yetkili servis diye tanıtanlara dikkat etmesi gerekiyor. Bu sitede bakanlığın veri tabanında kayıtlı servislere ulaşıyorlar. Site ile vatandaşların korunması amaçlanıyor.” İfadelerine yer verdi. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)