Trakya’da son 91 yılın en kurak yılı geçti. Edirne’deki içme suyu ihtiyacını 1992 yılında itibaren Süloğlu barajından ve Paşaçayırı’ndaki içme suyu kuyularından şehre gelen su kulanılıyor. 2017 yılında Devlet Su işleri (DSİ) ile Edirne Belediyesi arasında imzalanan protokol ile Kırklareli’nin Kayalıköy Barajından içme suyu karşılanmaya başlandı.
Su ihtiyacının büyük bir kısmının Süloğlu Barajından ve paşaçayırı’ndaki kuyulardan karşılandığını belirten Gürkan, “Edirne’nin içme suyu ihtiyacını 1992 yılından itibaren Süloğlu barajından karşılıyorduk. Ve Paşaçayırı’ndaki içme suyu kuyularımızdan. 2017 yılı sonu itibariyle Devlet Su işleri genel müdürlüğü ile yapılan protokol ile Kırklareli Kayalıköy barajından karşılamaya başladık. Bu anlamda DSİ genel müdürlüğü ve Edirne bölge müdürlüğüne teşekkür ediyorum.
Geçtiğimiz yazın ve bu senenin Trakya’da son 91 yılın en kurak yılı olması nedeniyle Kayalı barajındaki su rezervininde ölü hacme yaklaşması nedeniyle biz tekrar görece daha yüksek yaklaşık 14 milyon metre küp suyu olan Süloğlu barajına döndük. DSİ ile ortak yaptığımız çalışmada ve 2, 2 buçuk aydır büyük bir kısmını Süloğlu barajından karşılıyoruz içme suyu ihtiyacımızın, bir kısmını da yüzde 30, 35 gibi kısmında Paşaçayırı’ndaki içme suyu kuyularımızdan karşılıyoruz” Diye konuştu.
“Paşaçayında kuyu sayımız 15’e çıkacaktır”
Paşaçayırı’ndaki kuyu sayısının 15’e çıkarılacağını ifade eden Gürkan, “Paşaçayırı’nda 12 tane içme suyu kuyumuz var. Hepsi aktif durumda, geçen hafta arkadaşlar çalışmalarını yaptılar. Şimdi 3 tane daha ilave kuyu açıyoruz, yine paşaçayırı mevkiine DSİ’nin gösterdiği yerlerde, kuyu sayımız 15’e çıkacaktır.” İfadelerine yer verdi.
Gürkan ,“Süloğlu barajı ile Kayalıköy hattının birleştiği noktada iki hattı birleştiriyoruz. Çünkü Süloğlu barajı hattı çok eski 30 yıllık borular ile sık sık patlıyor. Onun ile de proje hazır DSİ yakında ihaleye çıkacak arada kalan 7 km hattı asbeshattı çelik hatta çevireceğiz. Bundan sonra Edirne’de çok uzun süre bu anlamda suyun iletimi anlamında, suyun taşınması anlamında, evleri taşınması anlamında bir sıkıntı yaşamayacağız ama kuraklık başka bir tehlike, başka bir tehdittir.
Bunun ile ilgili üzerinde çalıştığımız çeşitli konular var, suyun daha tasarruflukullanılması, daha ekonomik kullanılması şeklinde önümüzdeki günlerde vatandaşlara açıklayacağız. Su tasarrufukonusunda nasıl davranmamız gerekiyor, hangi davranışları değiştirmemiz gerekiyor, hangi alışkanlıklarımızı değiştirmemiz gerekiyor bu çalışmayı da DSİ ile müşterek yapıp Edirne kamuoyuna açıklayacağız.”
Gürkan, Bilim insanlarının teorisyenlerin ortaya senaryo koyduğunu belirterek, gelecekte en büyük tehdittin su olacağını, en büyük savaş su kaynakları ile ilgili olacağını söyledi.
“BU SU ŞU AN İÇİN EDİRNE’YE YETERLİ”
Gürkan, “Şu anda Süloğlu barajında yaklaşık 14 milyon metre küp suyumuz var. Kayalı köy barajında da 8 metre küp suyumuz var. Oransal olarak ifade etmek gerekirse, Süloğlu Barajındaki rezervimiz yüzde 32, kayalıköy barajında da son yağışlar ile beraber yüzde 6 civarında su rezervimiz var. Bu su şu an için Edirne’ye yeterli mi. Şu an için Edirne’ye yeterli. Çok yakın zamanda bir iki ay gibi değil
Edirne olarak aylık su ihtiyacımız 1 buçuk metre küp. Baktığımızda ölü hacimlerini de düşersek aşağı yukarı 5, 6 aylık içme suyu kuyuları hariç barajlarda suyumuz var. Bu zaman zarfında yağışların olacağını ön görüyoruz. Yağışlar ile beraber barajlardaki su seviyesi artıkça bu sıkıntı artacak. Var olan suyu da nasılsa 5,6 aylık suyumuz var, bunu olabildiğine kullanalım demememiz gerekiyor.” Sözlerine yer verdi.
Suyun tasarruflu kullanılması için bir aparat yapıldığını ifade eden Gürkan,“Bir çalışma yapılıyor, Musluklar için bir aparat suyun daha tasarruflu kullanılmasına, ihtiyacı kadar ama daha tasarruflu kullanılmasını öngören arkadaşlarımın birtakımçalışmaları var.Önümüzdeki günlerde bunları açıklayacağım.” Diye konuştu
VATANDAŞLARIMIZIN SUYU DAHA TASARRUFLU KULLANMALARI RİCA EDİYORUZ
Kuraklığın nasıl ilerleyeceğini bilmediklerini belirten Gürkan, “Trakya’da çok uzun zamandır kar yağışı yok, yeraltı sularında ciddi bir çekilme söz konusu. Bu su dünya’dan bir yere gitmiyor. Düne kadar 10 metrede bulduğumuz artezyen suları bugün 50, 100, 300 metrede bunları hem çıkarmak daha zorlaşıyor hem de taşımak daha maliyetli hale geliyor. Su kaynaklarını çok daha efektif kullanmamız gerekiyor. Çok daha yerinde kullanmamız gerekiyor. Vatandaşlarımızın bu yüzden ev de işyerinde kullandıkları suyu daha ekonomik daha tasarruflu kullanmaları çok önemli bu özellik ile rica ediyoruz
“EDİRNE’DE SUYUN TEMİNİ ANLAMINDA BİR SIKINTIMIZ YOK”
Edirne’de şu an için bir su sıkıntısı olmadığını belirten Gürkan, “Edirne’de 5,6 aylık yeterli suyumuz var. Süloğlu barajında ve kısmen de Kayalıköy barajında yine içme suyu kuyularımız var 12 olan içme suyu kuyumuzu 15’e çıkaracağız. Şu an için Edirne’de suyun temini anlamında bir sıkıntımız yok.” Dedi. (Haber-Fotoğraf Alp Togan BOLU)
Su ihtiyacının büyük bir kısmının Süloğlu Barajından ve paşaçayırı’ndaki kuyulardan karşılandığını belirten Gürkan, “Edirne’nin içme suyu ihtiyacını 1992 yılından itibaren Süloğlu barajından karşılıyorduk. Ve Paşaçayırı’ndaki içme suyu kuyularımızdan. 2017 yılı sonu itibariyle Devlet Su işleri genel müdürlüğü ile yapılan protokol ile Kırklareli Kayalıköy barajından karşılamaya başladık. Bu anlamda DSİ genel müdürlüğü ve Edirne bölge müdürlüğüne teşekkür ediyorum.
Geçtiğimiz yazın ve bu senenin Trakya’da son 91 yılın en kurak yılı olması nedeniyle Kayalı barajındaki su rezervininde ölü hacme yaklaşması nedeniyle biz tekrar görece daha yüksek yaklaşık 14 milyon metre küp suyu olan Süloğlu barajına döndük. DSİ ile ortak yaptığımız çalışmada ve 2, 2 buçuk aydır büyük bir kısmını Süloğlu barajından karşılıyoruz içme suyu ihtiyacımızın, bir kısmını da yüzde 30, 35 gibi kısmında Paşaçayırı’ndaki içme suyu kuyularımızdan karşılıyoruz” Diye konuştu.
“Paşaçayında kuyu sayımız 15’e çıkacaktır”
Paşaçayırı’ndaki kuyu sayısının 15’e çıkarılacağını ifade eden Gürkan, “Paşaçayırı’nda 12 tane içme suyu kuyumuz var. Hepsi aktif durumda, geçen hafta arkadaşlar çalışmalarını yaptılar. Şimdi 3 tane daha ilave kuyu açıyoruz, yine paşaçayırı mevkiine DSİ’nin gösterdiği yerlerde, kuyu sayımız 15’e çıkacaktır.” İfadelerine yer verdi.
Gürkan ,“Süloğlu barajı ile Kayalıköy hattının birleştiği noktada iki hattı birleştiriyoruz. Çünkü Süloğlu barajı hattı çok eski 30 yıllık borular ile sık sık patlıyor. Onun ile de proje hazır DSİ yakında ihaleye çıkacak arada kalan 7 km hattı asbeshattı çelik hatta çevireceğiz. Bundan sonra Edirne’de çok uzun süre bu anlamda suyun iletimi anlamında, suyun taşınması anlamında, evleri taşınması anlamında bir sıkıntı yaşamayacağız ama kuraklık başka bir tehlike, başka bir tehdittir.
Bunun ile ilgili üzerinde çalıştığımız çeşitli konular var, suyun daha tasarruflukullanılması, daha ekonomik kullanılması şeklinde önümüzdeki günlerde vatandaşlara açıklayacağız. Su tasarrufukonusunda nasıl davranmamız gerekiyor, hangi davranışları değiştirmemiz gerekiyor, hangi alışkanlıklarımızı değiştirmemiz gerekiyor bu çalışmayı da DSİ ile müşterek yapıp Edirne kamuoyuna açıklayacağız.”
Gürkan, Bilim insanlarının teorisyenlerin ortaya senaryo koyduğunu belirterek, gelecekte en büyük tehdittin su olacağını, en büyük savaş su kaynakları ile ilgili olacağını söyledi.
“BU SU ŞU AN İÇİN EDİRNE’YE YETERLİ”
Gürkan, “Şu anda Süloğlu barajında yaklaşık 14 milyon metre küp suyumuz var. Kayalı köy barajında da 8 metre küp suyumuz var. Oransal olarak ifade etmek gerekirse, Süloğlu Barajındaki rezervimiz yüzde 32, kayalıköy barajında da son yağışlar ile beraber yüzde 6 civarında su rezervimiz var. Bu su şu an için Edirne’ye yeterli mi. Şu an için Edirne’ye yeterli. Çok yakın zamanda bir iki ay gibi değil
Edirne olarak aylık su ihtiyacımız 1 buçuk metre küp. Baktığımızda ölü hacimlerini de düşersek aşağı yukarı 5, 6 aylık içme suyu kuyuları hariç barajlarda suyumuz var. Bu zaman zarfında yağışların olacağını ön görüyoruz. Yağışlar ile beraber barajlardaki su seviyesi artıkça bu sıkıntı artacak. Var olan suyu da nasılsa 5,6 aylık suyumuz var, bunu olabildiğine kullanalım demememiz gerekiyor.” Sözlerine yer verdi.
Suyun tasarruflu kullanılması için bir aparat yapıldığını ifade eden Gürkan,“Bir çalışma yapılıyor, Musluklar için bir aparat suyun daha tasarruflu kullanılmasına, ihtiyacı kadar ama daha tasarruflu kullanılmasını öngören arkadaşlarımın birtakımçalışmaları var.Önümüzdeki günlerde bunları açıklayacağım.” Diye konuştu
VATANDAŞLARIMIZIN SUYU DAHA TASARRUFLU KULLANMALARI RİCA EDİYORUZ
Kuraklığın nasıl ilerleyeceğini bilmediklerini belirten Gürkan, “Trakya’da çok uzun zamandır kar yağışı yok, yeraltı sularında ciddi bir çekilme söz konusu. Bu su dünya’dan bir yere gitmiyor. Düne kadar 10 metrede bulduğumuz artezyen suları bugün 50, 100, 300 metrede bunları hem çıkarmak daha zorlaşıyor hem de taşımak daha maliyetli hale geliyor. Su kaynaklarını çok daha efektif kullanmamız gerekiyor. Çok daha yerinde kullanmamız gerekiyor. Vatandaşlarımızın bu yüzden ev de işyerinde kullandıkları suyu daha ekonomik daha tasarruflu kullanmaları çok önemli bu özellik ile rica ediyoruz
“EDİRNE’DE SUYUN TEMİNİ ANLAMINDA BİR SIKINTIMIZ YOK”
Edirne’de şu an için bir su sıkıntısı olmadığını belirten Gürkan, “Edirne’de 5,6 aylık yeterli suyumuz var. Süloğlu barajında ve kısmen de Kayalıköy barajında yine içme suyu kuyularımız var 12 olan içme suyu kuyumuzu 15’e çıkaracağız. Şu an için Edirne’de suyun temini anlamında bir sıkıntımız yok.” Dedi. (Haber-Fotoğraf Alp Togan BOLU)





