Belediye Başkanı Recep Gürkan’ın Başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda, Edirne merkezde İçme Suyu, Yağmur Suyu ve Kanalizasyon Yapım işlerinde İller Bankası A.Ş.’den 2021 yılı için 120 milyon TL kredi kullanılması hususunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığından borçlanma yetkisi alınması ve bu kapsamda 120 milyon TL ek kredi kullanılması ile ilgili her türlü işlemi yapmaya Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan’ın yetkilendirilmesi konusu görüşüldü.
Toplantı öncesinde belediye meclisi üyelerine altyapı çalışmaları ile ilgili açıklamalarda bulunan Belediye Başkanı Recep Gürkan, “10 Mart tarihinde Çevre ve Şehircilik Bakanımız Murat Kurum Edirne’ye gelmişti. Birlikte bir toplantı yaptık. Sayın Bakan toplantıdan sonra da açıklama yapmıştı, altyapının tamamlanacağını ve kredi desteğinin süreceği ile ilgili. Bu anlamda Sayın Bakanımız Murat Kurum’a da Edirne Halkı adına teşekkürlerimi sunuyorum. Kendisi ile perşembe günü Ankara’da bir randevumuzda var. Orada da bunları görüşeceğiz. Sadece altyapıyı değil, Edirne Valiliğimizin yaptığı Meriç Nehri Projesi, Kaleiçi’ndeki tarihi konakların restorasyonu konusunu ele alacağız. Selimiye Projesi ile ilgili de Sayın Bakan görüşmek istedi, bu konuyu da konuşacağız. Böylelikle şehrimizde bir takım düzenlemeler yola çıkmış halde” diye konuştu.
GÜRKAN İLE İYİ PARTİLİ BAŞ ARASINDAKİ DİYALOG
Söz alan İYİ Partili Meclis Üyesi Mevlüde Baş, oylamadan önce yaptığı konuşmada vatandaşların alt yapı çalışmalarından şikayetçi olduğunu ileri sürdü.
Alt yapı çalışmalarının ne zaman biteceğinin belli olmadığını iddia eden Baş, "Edirne Belediyesi olarak birçok konuda olduğu gibi alt yapıda da sınıfta kaldık. Kazılan yerleri bile kapatamadık. İller Bankasına en başından kontrollük verilseydi kış günü çamuru görmeyecek, yazın tozu yutmayacaktık. Edirne Belediyesi alt yapı planlı uygun malzemeyle yapmadığı için astarı yüzünden pahalıya gelecek, bu da vatandaşımıza borç olarak kaydedilecektir." dedi.
Gürkan ise Baş'ı sosyal medyadan yazılanlara sözcülük yapmakla eleştirdi.
Baş'ın yanlış yönlendirildiğini ileri süren Gürkan, "Hiçbir şey bilmiyorsunuz ama bilmediğinizi de bilmiyorsunuz. 3 yıl diyorsunuz ama yer teslimi Aralık 2019'da yapılmış. Bu işler birilerinin Facebook'tan yazdığına burada sözcülük yapmakla olmuyor. Keşke o kadar kolay olsaydı. Bence siz bu işleri öğrenin sonra gelin konuşun. Keşke o kadar kolay olsaydı da Facebook'tan size yazanlar, sizi komik duruma düşürenlere sözcü olmasaydınız. İnsanlar tercihlerini kendileri yapar. İnsanlar hak ettiğini yaşar siz de kuşkusuz öyle yapıyorsunuz" diye konuştu.
Sokak Sağlıklaştırma Projesi ile ilgili yapılan son çalışmalar hakkında da bilgi veren Gürkan, “Diğer taraftan Edirne Valiliği, belediyemiz ve Cumhuriyet Başsavcılığımızın açık cezaevinde açmış olduğu restorasyon bölümüyle ilgili açmış olduğu iş kurslarından desteklerle 7 yıldır tarihi dokusu kısmen bozulmuş, kısmen korunan 28 sokakta Sokak Sağlıklaştırması Projeleri başlatmıştık. İlk olarak Balıkpazarı Caddesi’nin projesi onaylandı. Şu anda orada toplamda 33 bina, 3 tane de duvar olmak üzere toplamda 26 projenin sokak sağlıklaştıramasını başlattık. Bu Edirne için tarihi öneme sahip bir iş. Edirnespor’un lokali olarak bildiğimiz bina şuanda devam ediyor, diğer binalar da yapılacak. Mülkiyet sahiplerinden muvafakat alarak yapıyoruz. Mal sahipleri herhangi bir ödeme yapmıyorlar. Tamamen belediye olarak biz karşılıyoruz. Sayın Bakan Murat Kurum, Edirne’ye geldiğinde Valimiz bunu da arz etti. Biz de Karanfiloğlu Caddesi’nin Sokak Sağlıklaştırma Projesi’nin yapım işini Edirne Valiliği ve Bakanlığa devrettik. Orasını da onlar örnek olarak yapacaklar ama asıl sevindirici olan Kaleiçi’nde yıkılmış veya yıkılmaya yüz tutmuş 86 tane konağımız var. Onlarla ilgili de Sayın Bakan, TOKİ marifeti ile ciddi bir destek verecek. Onları da kısa zamanda ayağa kaldıracağımıza inanıyorum. Böylece Edirne’nin devam eden Sokak Sağlıklaştırma Projeleri ile bunları toparladığımızda bambaşka bir Edirne ortaya çıkmış olacağına inanıyorum” diye konuştu.
ALTYAPININ YÜZDE 46.17’Sİ BİR YILDA TAMAMLADI
Meclis üyelerine altyapı çalışmaları hakkında da bilgi veren Belediye Başkanı Recep Gürkan, şöyle konuştu:
“Toplam 520 kilometre altyapımız var. Bunun 380 kilometresi İçme Suyu Şebekesi’nin tamamen yenilenmesi, 6 tane de içme suyu deposu var. Bugün itibariyle 380 kilometrelik içme suyu şebekesinin 146 bin 757 metresi tamamlandı. Oran olarak baktığımızda da İçme Suyu Şebekesi’nin yüzde 38.6’sı tamamlanmış vaziyette. Yeni yerleşimin, 1. Murat Mahallesi’nde parsel ve abone bağlantıları hariç hemen hemen tamamı bitti. Kanalizasyon ve yağmur suyu toplama kanalı ile entegre bir şekilde gitti. Bitirdiğimiz noktalarda abone bağlantılarının büyük çoğunluğu yenilendi, 10 yılı doldurmuş sayaçlar yenilendi, ana hatlar yenilendi. 1 aya kadar 1 Murat Mahallesi ve eksik olan abone bağlantıları da tamamlanacak. Yaklaşık bir ay sonra yeni yerleşimdeki içme suyunu tamamen yeni şebekeden vereceğiz. Eski şebekeyi tamamen devreden çıkaracağız. Yine toplamda 110 kilometre kanalizasyon hattımız vardı. Bununda 83 bin 168 metresi bitti. Yani yüzde 75.67si bitti. Yüzde 25,7’si kaldı. Bu yıl bu kalan bölümü de tamamlayarak kanalizasyon çalışmasını tamamen bitirmiş olacağız. Yine 30 kilometre yağmur suyu hattımız vardı. Yeni yerleşim bölgesinde 13 bin 425 metre yağmur suyu hattı yaptık. Yüzde 44.7’sini bitirmiş durumdayız. Son 7-8 ayda, bu kış geçirdiğimiz yağışlarda çok şükür hiçbir sıkıntı yaşamadık. Bu da sistemin çalıştığını gösteriyor bize. Toplama baktığımızda 520 kilometre altyapı çalışmamız var. Bunu bugün itibariyle 243.35 kilometresini bitirdik. Altyapının yüzde 46.17’si bir yılda bitmiş durumda. Bugüne kadar 30 milyonu nakit 100 milyonu teminat mektubu olmak üzere 130 milyon TL kullandık. Bu rakamın 107 milyon lirası imalatlara ödendi. 23 milyon 400 lirası da KDV olarak ödendi.”
Gürkan, Belediye Meclisi’nin olağanüstü toplantıya çağırılmasının nedeninin de çalışmaların devamı için ek 120 milyon liralık kredi ihtiyacı temini için olduğunu söyledi.
Daha sonra yapılan oylamada, Edirne (Merkez) Muhtelif Mahalle Cadde ve Sokaklarda İçme Suyu, Yağmur Suyu ve Kanalizasyon Yapım işlerinde İller Bankası A.Ş.’den 2021 yılı için yüzyirmimilyonTL kredi kullanılması hususunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığından borçlanma yetkisi alınması ve bu kapsamda Yüzyirmimilyon TL ek kredi kullanılması ile ilgili her türlü işlemi yapmaya Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan’ın yetkilendirilmesi kabul edildi.(Haber Merkezi/AA)
Toplantı öncesinde belediye meclisi üyelerine altyapı çalışmaları ile ilgili açıklamalarda bulunan Belediye Başkanı Recep Gürkan, “10 Mart tarihinde Çevre ve Şehircilik Bakanımız Murat Kurum Edirne’ye gelmişti. Birlikte bir toplantı yaptık. Sayın Bakan toplantıdan sonra da açıklama yapmıştı, altyapının tamamlanacağını ve kredi desteğinin süreceği ile ilgili. Bu anlamda Sayın Bakanımız Murat Kurum’a da Edirne Halkı adına teşekkürlerimi sunuyorum. Kendisi ile perşembe günü Ankara’da bir randevumuzda var. Orada da bunları görüşeceğiz. Sadece altyapıyı değil, Edirne Valiliğimizin yaptığı Meriç Nehri Projesi, Kaleiçi’ndeki tarihi konakların restorasyonu konusunu ele alacağız. Selimiye Projesi ile ilgili de Sayın Bakan görüşmek istedi, bu konuyu da konuşacağız. Böylelikle şehrimizde bir takım düzenlemeler yola çıkmış halde” diye konuştu.
GÜRKAN İLE İYİ PARTİLİ BAŞ ARASINDAKİ DİYALOG
Söz alan İYİ Partili Meclis Üyesi Mevlüde Baş, oylamadan önce yaptığı konuşmada vatandaşların alt yapı çalışmalarından şikayetçi olduğunu ileri sürdü.
Alt yapı çalışmalarının ne zaman biteceğinin belli olmadığını iddia eden Baş, "Edirne Belediyesi olarak birçok konuda olduğu gibi alt yapıda da sınıfta kaldık. Kazılan yerleri bile kapatamadık. İller Bankasına en başından kontrollük verilseydi kış günü çamuru görmeyecek, yazın tozu yutmayacaktık. Edirne Belediyesi alt yapı planlı uygun malzemeyle yapmadığı için astarı yüzünden pahalıya gelecek, bu da vatandaşımıza borç olarak kaydedilecektir." dedi.
Gürkan ise Baş'ı sosyal medyadan yazılanlara sözcülük yapmakla eleştirdi.
Baş'ın yanlış yönlendirildiğini ileri süren Gürkan, "Hiçbir şey bilmiyorsunuz ama bilmediğinizi de bilmiyorsunuz. 3 yıl diyorsunuz ama yer teslimi Aralık 2019'da yapılmış. Bu işler birilerinin Facebook'tan yazdığına burada sözcülük yapmakla olmuyor. Keşke o kadar kolay olsaydı. Bence siz bu işleri öğrenin sonra gelin konuşun. Keşke o kadar kolay olsaydı da Facebook'tan size yazanlar, sizi komik duruma düşürenlere sözcü olmasaydınız. İnsanlar tercihlerini kendileri yapar. İnsanlar hak ettiğini yaşar siz de kuşkusuz öyle yapıyorsunuz" diye konuştu.
Sokak Sağlıklaştırma Projesi ile ilgili yapılan son çalışmalar hakkında da bilgi veren Gürkan, “Diğer taraftan Edirne Valiliği, belediyemiz ve Cumhuriyet Başsavcılığımızın açık cezaevinde açmış olduğu restorasyon bölümüyle ilgili açmış olduğu iş kurslarından desteklerle 7 yıldır tarihi dokusu kısmen bozulmuş, kısmen korunan 28 sokakta Sokak Sağlıklaştırması Projeleri başlatmıştık. İlk olarak Balıkpazarı Caddesi’nin projesi onaylandı. Şu anda orada toplamda 33 bina, 3 tane de duvar olmak üzere toplamda 26 projenin sokak sağlıklaştıramasını başlattık. Bu Edirne için tarihi öneme sahip bir iş. Edirnespor’un lokali olarak bildiğimiz bina şuanda devam ediyor, diğer binalar da yapılacak. Mülkiyet sahiplerinden muvafakat alarak yapıyoruz. Mal sahipleri herhangi bir ödeme yapmıyorlar. Tamamen belediye olarak biz karşılıyoruz. Sayın Bakan Murat Kurum, Edirne’ye geldiğinde Valimiz bunu da arz etti. Biz de Karanfiloğlu Caddesi’nin Sokak Sağlıklaştırma Projesi’nin yapım işini Edirne Valiliği ve Bakanlığa devrettik. Orasını da onlar örnek olarak yapacaklar ama asıl sevindirici olan Kaleiçi’nde yıkılmış veya yıkılmaya yüz tutmuş 86 tane konağımız var. Onlarla ilgili de Sayın Bakan, TOKİ marifeti ile ciddi bir destek verecek. Onları da kısa zamanda ayağa kaldıracağımıza inanıyorum. Böylece Edirne’nin devam eden Sokak Sağlıklaştırma Projeleri ile bunları toparladığımızda bambaşka bir Edirne ortaya çıkmış olacağına inanıyorum” diye konuştu.
ALTYAPININ YÜZDE 46.17’Sİ BİR YILDA TAMAMLADI
Meclis üyelerine altyapı çalışmaları hakkında da bilgi veren Belediye Başkanı Recep Gürkan, şöyle konuştu:
“Toplam 520 kilometre altyapımız var. Bunun 380 kilometresi İçme Suyu Şebekesi’nin tamamen yenilenmesi, 6 tane de içme suyu deposu var. Bugün itibariyle 380 kilometrelik içme suyu şebekesinin 146 bin 757 metresi tamamlandı. Oran olarak baktığımızda da İçme Suyu Şebekesi’nin yüzde 38.6’sı tamamlanmış vaziyette. Yeni yerleşimin, 1. Murat Mahallesi’nde parsel ve abone bağlantıları hariç hemen hemen tamamı bitti. Kanalizasyon ve yağmur suyu toplama kanalı ile entegre bir şekilde gitti. Bitirdiğimiz noktalarda abone bağlantılarının büyük çoğunluğu yenilendi, 10 yılı doldurmuş sayaçlar yenilendi, ana hatlar yenilendi. 1 aya kadar 1 Murat Mahallesi ve eksik olan abone bağlantıları da tamamlanacak. Yaklaşık bir ay sonra yeni yerleşimdeki içme suyunu tamamen yeni şebekeden vereceğiz. Eski şebekeyi tamamen devreden çıkaracağız. Yine toplamda 110 kilometre kanalizasyon hattımız vardı. Bununda 83 bin 168 metresi bitti. Yani yüzde 75.67si bitti. Yüzde 25,7’si kaldı. Bu yıl bu kalan bölümü de tamamlayarak kanalizasyon çalışmasını tamamen bitirmiş olacağız. Yine 30 kilometre yağmur suyu hattımız vardı. Yeni yerleşim bölgesinde 13 bin 425 metre yağmur suyu hattı yaptık. Yüzde 44.7’sini bitirmiş durumdayız. Son 7-8 ayda, bu kış geçirdiğimiz yağışlarda çok şükür hiçbir sıkıntı yaşamadık. Bu da sistemin çalıştığını gösteriyor bize. Toplama baktığımızda 520 kilometre altyapı çalışmamız var. Bunu bugün itibariyle 243.35 kilometresini bitirdik. Altyapının yüzde 46.17’si bir yılda bitmiş durumda. Bugüne kadar 30 milyonu nakit 100 milyonu teminat mektubu olmak üzere 130 milyon TL kullandık. Bu rakamın 107 milyon lirası imalatlara ödendi. 23 milyon 400 lirası da KDV olarak ödendi.”
Gürkan, Belediye Meclisi’nin olağanüstü toplantıya çağırılmasının nedeninin de çalışmaların devamı için ek 120 milyon liralık kredi ihtiyacı temini için olduğunu söyledi.
Daha sonra yapılan oylamada, Edirne (Merkez) Muhtelif Mahalle Cadde ve Sokaklarda İçme Suyu, Yağmur Suyu ve Kanalizasyon Yapım işlerinde İller Bankası A.Ş.’den 2021 yılı için yüzyirmimilyonTL kredi kullanılması hususunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığından borçlanma yetkisi alınması ve bu kapsamda Yüzyirmimilyon TL ek kredi kullanılması ile ilgili her türlü işlemi yapmaya Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan’ın yetkilendirilmesi kabul edildi.(Haber Merkezi/AA)





