Çeltik üreticilerini, 2019 yılı içerisinde en fazla sıkıntıya sokan durumun gübre fiyatlarındaki artış olduğunu belirten Balcılar, “Geçen yıl bin 700 lira olan gübre fiyatı, bu yıl 2 bin 850 lira seviyesinde olduğunu görüyoruz.
Amonyum sülfat gübresi 844 lira iken; bu yıl bin 470 lira seviyelerine gelmiş durumda. Gübrede yaşanan artışın yanı sıra; ilaç fiyatlarında da, ciddi bir artışın yaşandığını görmekteyiz. Geçen yıl yabancı ot için kullandığımız 1 litre ilaç 70 lira iken, şimdi 120 liraya çıkmış durumda. Bunun yanı sıra; elektrik enerjisi de 1 yıl içerisinde yüzde 72 oranında zamlandı. Mazotta da, ciddi artışlar yaşandı. Kısacası, tüm girdi maliyetlerimizde gözle görülür bir artış var.” dedi.
“FİYATLAR, AÇIKLANIRKEN GİRDİ MALİYETLERİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULMALI”
Sedat Balcılar sözlerini şöyle sürdürdü: “Harman döneminde, çeltik fiyatları açıklanırken girdi maliyetlerinin göz önünde bulundurulması gerekiyor. Bizlerin mağduriyeti önlenecek şekilde fiyat açıklanırsa, iyi olur. Ama devlet, ‘enflasyon hedefim var ve yüzde 10’dan fazla veremem.’ derse, üretici çalışırken batar. Bunlar göz önünde alınmasında fayda var.”
“EKİMLER, 5-6 MAYIS TARİHLERİNDE BAŞLAR”
Balcılar sözlerini şöyle tamamladı: “Çeltik üreticileri, ekim için gece-gündüz tarlalarını hazırlıyorlar. 5-6 Mayıs tarihlerinde ekimler yapılır ve 1 ay içerisinde tamamlanır. İnşallah bu yıl verimlerimiz ve fiyatlarımız iyi olur.” (Haber Merkezi)
Amonyum sülfat gübresi 844 lira iken; bu yıl bin 470 lira seviyelerine gelmiş durumda. Gübrede yaşanan artışın yanı sıra; ilaç fiyatlarında da, ciddi bir artışın yaşandığını görmekteyiz. Geçen yıl yabancı ot için kullandığımız 1 litre ilaç 70 lira iken, şimdi 120 liraya çıkmış durumda. Bunun yanı sıra; elektrik enerjisi de 1 yıl içerisinde yüzde 72 oranında zamlandı. Mazotta da, ciddi artışlar yaşandı. Kısacası, tüm girdi maliyetlerimizde gözle görülür bir artış var.” dedi.
“FİYATLAR, AÇIKLANIRKEN GİRDİ MALİYETLERİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULMALI”
Sedat Balcılar sözlerini şöyle sürdürdü: “Harman döneminde, çeltik fiyatları açıklanırken girdi maliyetlerinin göz önünde bulundurulması gerekiyor. Bizlerin mağduriyeti önlenecek şekilde fiyat açıklanırsa, iyi olur. Ama devlet, ‘enflasyon hedefim var ve yüzde 10’dan fazla veremem.’ derse, üretici çalışırken batar. Bunlar göz önünde alınmasında fayda var.”
“EKİMLER, 5-6 MAYIS TARİHLERİNDE BAŞLAR”
Balcılar sözlerini şöyle tamamladı: “Çeltik üreticileri, ekim için gece-gündüz tarlalarını hazırlıyorlar. 5-6 Mayıs tarihlerinde ekimler yapılır ve 1 ay içerisinde tamamlanır. İnşallah bu yıl verimlerimiz ve fiyatlarımız iyi olur.” (Haber Merkezi)





