Detoksa ihtiyacın var mı?

Kıştan yaza geçerken, yazın tatil rehavetinden sonra, bayramların sonrasında ve hatta öncesinde en büyük problemlerden biri fazla kilolar.

Detoksa ihtiyacın var mı?

Kıştan yaza geçerken, yazın tatil rehavetinden sonra, bayramların sonrasında ve hatta öncesinde en büyük problemlerden biri fazla kilolar.

Detoksa ihtiyacın var mı?
19 Ağustos 2019 - 09:26
Reklam

 Çözüm olarak düşünülen şey ise; mucize bir besin veya dönem-dönem farklı isimlerle ortaya çıkan kalori kısıtlı diyetler. Edirne’de özel bir hastanede diyetisyen olan Selin Başkurt vücudun detoksa ihtiyacı olup olmadığı ve en etkili detoks yöntemlerini sıraladı.
 
Haber: Hatice ÖZSOY
            Özellikle kadınların kimi zaman hurma diyeti, 3 günde 5 kilo diyeti, şok diyet, detoks diyeti, 21 gün detoksu ve pek çokları olarak internette, sosyal medyada, televizyondan veya etrafımızdakiler tarafından karşımıza çıkıyor. En etkili detoks yöntemleri ve detoksala ilgili doğru bilinen yanlışları anlatan Başkurt şu bilgilere yer verdi:
“Detokslar arasında en modası geçmeyeni ise limonlu su. Şuan gündemde olan ise aleoveralı su. Limonlu su yıllardır vücudumuzu arındırıyor, yağ yakıyor fakat dünya gittikçe şişmanlıyor. Mucize aleoverada mıydı? Suçlu limon olabilir mi? 3 -5-7 gün yapacağınız detoks sizi gerçekten daha sağlıklı ve zayıf kılar mı? Detoks, vücudumuzda birikmiş toksinlerden arınma anlamına gelir. Hali hazırda bulunun lenf, böbrekler, karaciğer gibi organlarım bu arınma, detoks işleri ile ilgilenmektedir. Tıbbi bir sorununuz olmadığı sürece vücudunuz kendine zaten oldukça iyi bakar ve temizler. Detoks diyetleri işlenmemiş bitkisel besinlere izin verecek şekilde kısıtlayıcıdır. Genelde izin verilen işlenmemiş gıdalaradır, temeli doğal beslenmeye ve arınmaya dayanır. Kahve, çay, alkol, işlenmiş besinler ve hayvansal ürünler detoks diyet programlarının bir parçası değildir. Bitkisel bazlı ve dengeli protein içeren bir diyetle beslenmek sağlıklıdır ancak çoğu detoks diyeti aşırıya kaçmaktadır. Kısıtlı yiyecek, içecek çeşitliliği ve minimum kalori düzeyi endişe vericidir. Çünkü böylesine katı diyetlerle sağlıklı olmak için ihtiyacınız olan besin ve enerjinin tamamını almak zordur.”
 
“YÜKSEK MİKTARDA SIVI KAYBI CİDDİ RAHATSIZLIKLARA YOL AÇAR”
            Yüksek miktarda sıvı kaybının baş ağrısı, yorgunluk ve asabiyet gibi birçok sağlık sorununa yol açacağını belirten Başkurt, “Yüksek miktarda sıvı kaybı hassas sıvı ve elektrolit dengelerini alt üst ederek gastrointestinal sıkıntı, baş ağrısı, yorgunluk ve asabiyete yol açabilir ani kasılmalar, titremeler ve kramplar oluşabilir. Bağırsaklarınızı temizlemek için tıbbi bir operasyona girmeyecekseniz lavmana gerek yoktur. Bu tür boşaltım vücudun doğal sıvı ve elekrolit dengesini bozarak enfeksiyona, düzensizliğe ve dehidrasyona yol açabilir. Bunun yerine bağırsaklarınızın iyiliği için lif açısından zengin bir diyet daha doğrudur. Örneğin; eğer bir sağlık problemi yoksa 3 gün kolonunuzu temizleyici diyete de ihtiyacınız yok demektir. Bunu zehirlerden arınmaktan çok zayıflama amaçlı yapıyorsanız zaten çok yanlış ve tehlikeli bir yoldasınız. Bu tür aşırı kısıtlayıcı ve günlük hayattan uzun süre kopmaya sebep olan diyetlerle verilen kilo daha fazlasıyla geri alınabilir, sağlık problemleri yaratabilir. Üstelik zaman ve para kaybı da unutulmamalıdır” diye konuştu.
 
“KİŞİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR BESLENMEYİ ÖĞRENMESİ ŞART”
Kişinin sürdürülebilir beslenmeyi öğrenmesinin daha sağlıkloı ve aslında zayıflamak için daha kısa bir yol olduğunu belirten Başkurt, “Detoks diyetlerinin vaat ettiği kısa sürede bütünsel temizlik, hızlı kilo kaybı özellikle geçmiş diyet denemelerinde hayal kırıklığına uğramış kişiler başarısızlığı uyguladığı mucize programla ilişkilendirip çözümüne başka bir sihirle ulaşmak isteyebilir. Oysa gerçekçi olmayan bir diyet programına başlamaktansa kişinin sağlıksız davranışa yol açan sorunları belirlemek için kendiyle yüzleşmesi beslenme hatalarını kabul edip uzun süreli ve kalıcı sürdürülebilir beslenmeyi öğrenmesi çok daha karlı, sağlıklı ve aslında kısa yol olacaktır. Yetersiz ya da dengesiz beslenme, hareketsizlik, stres, çevre kirliliği, alkol, sigara, katkı maddeleri, fazla ilaç kullanımı ile biriken toksik maddeleri vücuttan uzaklaştırmaya yardımcı olmak istiyorsanız, Yeterli ve dengeli beslenin. Mevsiminde bulunan taze sebze ve meyveleri tüketin. Yeterli su için. Haftada en az 150 dakika size en uygun egzersizi yapın. En önemli kural bunları sürekli yapabilecek şekilde alışkanlık haline getirin” diye konuştu.
 
 
                                                                                                         
                                                                                             
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum