Edirne Çocuk Hakları Derneği Başkanı Ertuğrul Tanrıkulu, 3 Aralık dünya engeliler günün sebebiyle açıklamalarda bulundu. Tanrıkulu, okulların fiziki şartlarını engelli öğrencilere göre düzenlenmesi gerektiğini belirtti. Engelliler için de çalıştıklarını ifade eden Tanrıkulu, engeli ve engelsiz öğrencilerin şartları eşit olduğu zaman eğitimde engellerin ortadan kalktığını dile getirdi.
Yıldırım Anadolu Lisesinde okuyan engelli öğrenci için asansör yaptırdıklarını belirten Tanrıkulu, “Yıldırım Anadolu lisesinde tekerlekli sandalye kullanan Yasemin diye bir kızımız vardı. Bundan 6-7 yıl önce çok uğraştım. Orada biz okulun dışına çok güzel bir asansör yaptık. Yasemin kızımız o sene lise birincisi oldu. Yasemin şimdi hukukta okuyor çok başarılı bir kızımızdı.” Diye konuştu.
Tanrıkulu, şartlar eşit olduğu zaman eğitimde engelin ortadan kalktığını şartları eşitlemek için çalışacaklarını belirtti.
Yetkili birimler ile aylık toplantı yaptıklarını dile getiren Tanrıkulu, “Engelli öğrencilerin ve engelsiz öğrencilerin eşit şartları sağlandığı zaman eğitimde bir engel olmadığını hepimiz çok iyi biliyoruz. O anlamda da bu konuda da çalışacağız. Belediyede de aylık toplantıları da beraber yapıyoruz. İlgili birim yetkililerini çağırıyoruz. İlk toplantı raporlarını da aldık. Park ve bahçeler müdürlüğü okulları dolaşmaya başladı. Okul bahçelerinde neler yapacağımızı, boya lazım başka ne lazım başkanımızın direktiflerinde tüm okular ile daha aktif olacağız. Bu birliktelik yine Edirne’den çıktı. Çocuklarımız için her zaman bir çalışma içeresine giriyoruz.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)
Yıldırım Anadolu Lisesinde okuyan engelli öğrenci için asansör yaptırdıklarını belirten Tanrıkulu, “Yıldırım Anadolu lisesinde tekerlekli sandalye kullanan Yasemin diye bir kızımız vardı. Bundan 6-7 yıl önce çok uğraştım. Orada biz okulun dışına çok güzel bir asansör yaptık. Yasemin kızımız o sene lise birincisi oldu. Yasemin şimdi hukukta okuyor çok başarılı bir kızımızdı.” Diye konuştu.
Tanrıkulu, şartlar eşit olduğu zaman eğitimde engelin ortadan kalktığını şartları eşitlemek için çalışacaklarını belirtti.
Yetkili birimler ile aylık toplantı yaptıklarını dile getiren Tanrıkulu, “Engelli öğrencilerin ve engelsiz öğrencilerin eşit şartları sağlandığı zaman eğitimde bir engel olmadığını hepimiz çok iyi biliyoruz. O anlamda da bu konuda da çalışacağız. Belediyede de aylık toplantıları da beraber yapıyoruz. İlgili birim yetkililerini çağırıyoruz. İlk toplantı raporlarını da aldık. Park ve bahçeler müdürlüğü okulları dolaşmaya başladı. Okul bahçelerinde neler yapacağımızı, boya lazım başka ne lazım başkanımızın direktiflerinde tüm okular ile daha aktif olacağız. Bu birliktelik yine Edirne’den çıktı. Çocuklarımız için her zaman bir çalışma içeresine giriyoruz.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)





