Edirne Kent Konseyi’nde Veli Der Edirne Şubesi ÇYDD Edirne Şubesi Edirne Çocuk Hakları Derneği, Edirne Kent Konseyi Eğitim Çalışma Grubu, Eğitim-Sen Edirne Şubesi Eğitim-İş Edirne Şubesi ortak basın açıklaması yaptı. Açıklama yapan Veli Der Edirne Şubesi Başkanı Benay Gürsel, okullarda arıtma olacağını ifade etti.
Gürsel, okulların parti üstü bir yer olduğunu bütün kurumların ortaklaşa hareket etmesi ve çözüm üretmesi gereken yerler olduğunu ifade etti. Eğitimin her şeyden önce anayasa bir hak olduğunu, veliler ve karar alıcılar olarak öğrencilere daha güzel bir eğitim ortamı hazırlamaya çalıştıklarını ifade etti.
Edirne’deki kurumlar olarak okulların sorunlarını mercek altına alarak sorunların çözümü için bir araya geldiklerini belirtti. Sorunları tespiti için saha çalışmalarını yaptıklarını ifade eden Gürsel, ortak sorunu ücretsiz sağlıklı erişilebilir su olduğunu belirtti.
Dezavantajlı bölgede raporu hazırladıklarını belirten Gürsel, “Dezavantajlı bölge okullarında yaptığımız çalışmalar sonucunda en önemli sorunların okul terki ve devamsızlığı, beslenme, okul güvenliği ve okuma yazma bilmeyen öğrenciler olduğunu gördük. Bu sorunların en aza nasıl indirilebileceğine dair bir rapor hazırladık. Edirne Valimiz Ekrem Canalp ve Belediye Başkanımız Recep Gürkan’a sahadaki gözlem ve bilgilerimizi aktarma fırsatı bulduk ve hazırladığımız ‘Dezavantajlı Bölge Okulları’ raporunu sunduk. Recep Gürkan ile yaptığımız görüşmeler sonucunda; Valiliğin izni doğrultusunda ücretsiz su sebillerinin okullara belediye tarafından konulabileceği, okul bahçelerinin düzenlenmesinde çalışmalar gerçekleştirilebileceği, dezavantajlı bölge okullarında süt dağıtımının yapılabileceği, boya, top gibi okul ihtiyaçlarının karşılanabileceği belirtildi.” Diye konuştu.
Gürsel, “Dezavantajlı bölge okullarımızın öğretmen ve idarecilerine de saygı ve sevgilerimizi sunmak istiyoruz. İnanılmaz bir gayretle öğrenci ve okullarına sahip çıkmaya devam ediyorlar.” Dedi.
Okullara arıtıcı olacağın belirten Gürsel, “27 Aralık 2021 tarihinde Vali Ekrem Canalp ile kurum temsilcileri olarak bir görüşme gerçekleştirdik. Edirne Valiliği’ne bağlı bütün devlet okullarına arıtıcılı su sebillerinin montajının yapılacağını ve sürdürülebilir olmasının önemli olduğunu, filtre ve bakımlarının da yine Valilik tarafından takibinin yapılacağını, okullardaki fizibilite çalışmalarının da hazır olduğunu belirttiler. Vali Canalp’a vermiş oldukları destek için çok teşekkür ediyoruz; özellikle de çocuklarımız adına.” Şeklinde konuştu.
Yapılan çalışma ile birlikte Türkiye bir ilk olacağını vurgulayan Gürsel, “Eğitim ile ilgili sivil kurumların, kent idarecilerine yaptığı önerilerin karşılık bulması anlamlıdır. Kamu halk birlikteliği ile çocuklarımızın eğitim öğretim ortamlarının daha sağlıklı olacağından kuşkumuz yoktur. Bu nedenle ortaklaştığımız bir çalışma olan; ilimizin tüm okullarına sağlıklı ve erişilebilir su sağlanması konusu gerçekleştiğinde, Edirne olarak ülkemizde de bir ilke imza atmış olacağız.
Okullarda öğrencinin gelişimi ve sorun çözümü için 3lü sacayağı önemlidir; “Öğretmen-Veli-Öğrenci”. Alanlardaki sorunların çözümü için de bu üç faktörün bir araya getirilmesi, bilim insanlarımızın katkıları ve karar alıcılarla birlikte ortak akılla çözüm yollarının bulunması ve uygulanmasının en doğru ve güvenilir yol olduğunu düşünüyoruz. Güzel şehrin mutlu çocukları için hep birlikte olmaya devam edeceğiz.” Sözlerine yer verdi.
‘EKONOMİK KOŞULLAR DOĞRULTUSUNDA SU ALAMIYORLAR’
Öğrencilerimiz kana kana su içmekte zorlanıyorlar. Öğrenciler en az 7-8 saatlerini okullarda geçiriyorlar. Ekonomik koşullar doğrultusunda istedikleri zaman kantinden su alamıyorlar. Bunu aslında milli eğitim bakanlığını gözden geçirmesi gerekiyor. Musluklarımız tuvaletlerde, su istediği kadar temiz olsun gene de çocukların oradan su içmeleri sağlıklı değil. Bunula ile ilgili bizim bir çalışmamızdı.” İfadelerine yer verdi.
Vali Canalp’in artıma projesine çok sıcak baktığını dile getiren Gürsel, “Edirne valisi de olayı çok sıcak biz gittiğimizde okullara ait bütün fizibilite çalışmalarının dosyası önündeydi. Güzel bir çalışma umarım bütün Türkiye’ye yayılır. Edirne belediyesi için içerisinde yok. Edirne valiliği yapacak. Valilik kendisi yapacak güzel olan şey sadece merkez değil Edirne valiliğine bağlı olan bütün devlet okullarında bu projenin uygulanacak olması. İlçelerimiz, köylerimiz ve merkezimizde susuz okul kalmayacak diyebiliriz. Arıtıcı takılacak. Tuvaletlerden ayrılacak.
Bu fizibilite çalışması içerisinde tek bir tane arıtıcı değil, okul mevcudu fazla olan okullarda birkaç taneye kadar çıkabilecek. İhtiyaç neyse.
Fitreleri alıp takıp kullanılabilir hale getiremiyor. Burada sürdürülebilir olması da önemli. Sürdürülebilir olacağı konusunda Vali bey bu konu da garanti verdi.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)
Gürsel, okulların parti üstü bir yer olduğunu bütün kurumların ortaklaşa hareket etmesi ve çözüm üretmesi gereken yerler olduğunu ifade etti. Eğitimin her şeyden önce anayasa bir hak olduğunu, veliler ve karar alıcılar olarak öğrencilere daha güzel bir eğitim ortamı hazırlamaya çalıştıklarını ifade etti.
Edirne’deki kurumlar olarak okulların sorunlarını mercek altına alarak sorunların çözümü için bir araya geldiklerini belirtti. Sorunları tespiti için saha çalışmalarını yaptıklarını ifade eden Gürsel, ortak sorunu ücretsiz sağlıklı erişilebilir su olduğunu belirtti.
Dezavantajlı bölgede raporu hazırladıklarını belirten Gürsel, “Dezavantajlı bölge okullarında yaptığımız çalışmalar sonucunda en önemli sorunların okul terki ve devamsızlığı, beslenme, okul güvenliği ve okuma yazma bilmeyen öğrenciler olduğunu gördük. Bu sorunların en aza nasıl indirilebileceğine dair bir rapor hazırladık. Edirne Valimiz Ekrem Canalp ve Belediye Başkanımız Recep Gürkan’a sahadaki gözlem ve bilgilerimizi aktarma fırsatı bulduk ve hazırladığımız ‘Dezavantajlı Bölge Okulları’ raporunu sunduk. Recep Gürkan ile yaptığımız görüşmeler sonucunda; Valiliğin izni doğrultusunda ücretsiz su sebillerinin okullara belediye tarafından konulabileceği, okul bahçelerinin düzenlenmesinde çalışmalar gerçekleştirilebileceği, dezavantajlı bölge okullarında süt dağıtımının yapılabileceği, boya, top gibi okul ihtiyaçlarının karşılanabileceği belirtildi.” Diye konuştu.
Gürsel, “Dezavantajlı bölge okullarımızın öğretmen ve idarecilerine de saygı ve sevgilerimizi sunmak istiyoruz. İnanılmaz bir gayretle öğrenci ve okullarına sahip çıkmaya devam ediyorlar.” Dedi.
Okullara arıtıcı olacağın belirten Gürsel, “27 Aralık 2021 tarihinde Vali Ekrem Canalp ile kurum temsilcileri olarak bir görüşme gerçekleştirdik. Edirne Valiliği’ne bağlı bütün devlet okullarına arıtıcılı su sebillerinin montajının yapılacağını ve sürdürülebilir olmasının önemli olduğunu, filtre ve bakımlarının da yine Valilik tarafından takibinin yapılacağını, okullardaki fizibilite çalışmalarının da hazır olduğunu belirttiler. Vali Canalp’a vermiş oldukları destek için çok teşekkür ediyoruz; özellikle de çocuklarımız adına.” Şeklinde konuştu.
Yapılan çalışma ile birlikte Türkiye bir ilk olacağını vurgulayan Gürsel, “Eğitim ile ilgili sivil kurumların, kent idarecilerine yaptığı önerilerin karşılık bulması anlamlıdır. Kamu halk birlikteliği ile çocuklarımızın eğitim öğretim ortamlarının daha sağlıklı olacağından kuşkumuz yoktur. Bu nedenle ortaklaştığımız bir çalışma olan; ilimizin tüm okullarına sağlıklı ve erişilebilir su sağlanması konusu gerçekleştiğinde, Edirne olarak ülkemizde de bir ilke imza atmış olacağız.
Okullarda öğrencinin gelişimi ve sorun çözümü için 3lü sacayağı önemlidir; “Öğretmen-Veli-Öğrenci”. Alanlardaki sorunların çözümü için de bu üç faktörün bir araya getirilmesi, bilim insanlarımızın katkıları ve karar alıcılarla birlikte ortak akılla çözüm yollarının bulunması ve uygulanmasının en doğru ve güvenilir yol olduğunu düşünüyoruz. Güzel şehrin mutlu çocukları için hep birlikte olmaya devam edeceğiz.” Sözlerine yer verdi.
‘EKONOMİK KOŞULLAR DOĞRULTUSUNDA SU ALAMIYORLAR’
Öğrencilerimiz kana kana su içmekte zorlanıyorlar. Öğrenciler en az 7-8 saatlerini okullarda geçiriyorlar. Ekonomik koşullar doğrultusunda istedikleri zaman kantinden su alamıyorlar. Bunu aslında milli eğitim bakanlığını gözden geçirmesi gerekiyor. Musluklarımız tuvaletlerde, su istediği kadar temiz olsun gene de çocukların oradan su içmeleri sağlıklı değil. Bunula ile ilgili bizim bir çalışmamızdı.” İfadelerine yer verdi.
Vali Canalp’in artıma projesine çok sıcak baktığını dile getiren Gürsel, “Edirne valisi de olayı çok sıcak biz gittiğimizde okullara ait bütün fizibilite çalışmalarının dosyası önündeydi. Güzel bir çalışma umarım bütün Türkiye’ye yayılır. Edirne belediyesi için içerisinde yok. Edirne valiliği yapacak. Valilik kendisi yapacak güzel olan şey sadece merkez değil Edirne valiliğine bağlı olan bütün devlet okullarında bu projenin uygulanacak olması. İlçelerimiz, köylerimiz ve merkezimizde susuz okul kalmayacak diyebiliriz. Arıtıcı takılacak. Tuvaletlerden ayrılacak.
Bu fizibilite çalışması içerisinde tek bir tane arıtıcı değil, okul mevcudu fazla olan okullarda birkaç taneye kadar çıkabilecek. İhtiyaç neyse.
Fitreleri alıp takıp kullanılabilir hale getiremiyor. Burada sürdürülebilir olması da önemli. Sürdürülebilir olacağı konusunda Vali bey bu konu da garanti verdi.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)





