Sivrikaya, “birkaç yıldır başımıza bir dert daha musallat olmuştur. Kaba tabiri ile 'sosyal medya adaleti'. Gün geçmiyor ki, gerek sosyal medyada gerek görsel medyada yapılan paylaşımlardan sonra yargının vermiş olduğu kararın değiştiği, adaletin bu mecralar tarafından gerçekleştirildiği gibi haberler ile karşılaşmayalım.” Dedi.
Edirne’de bulunan Atatürk Anıtı’nda yeni adli yıl açılışı sebebiyle açılış töreni yapılırken, Atatürk Anıtı’na çelenk bırakıldı. Çelenklerin sunumuyla başlayan tören Saygı duruşu ve Belediye Bandosu eşliğinde İstiklal Marşı’nın okunmasıyla devam etti.
Törenin açılış konuşmasını gerçekleştiren Edirne Baro Başkanı Av. Tacettin Sivrikaya, FETÖ terör örgütü tarafından kalkışılan darbe girişiminin yargı sistemini olumsuz etkilediğini belirtti. Sivrikaya, “Bilindiği üzere bundan beş yıl önce ülkemiz hain bir kalkışma ile karşı karşıya kaldı. Temelleri yıllar öncesine dayanan bu kalkışma devletimizin birçok kurumu gibi yargı camiasını da olumsuz bir şekilde etkilemiştir. Yaralar daha yeni yeni sarılmaya başlanmış iken yaklaşık iki yıldır maruz kaldığımız salgın hastalık bir kez daha toplumumuzu, ekonomimizi, sosyal yaşantımızı ve yargı sistemimizi olumsuz etkilemiştir. Adalete erişimde sıkıntılar yaşanmıştır. Buna rağmen güç birliği ile sorunların üstesinden gelinmiştir. Bu arada birkaç yıldır başımıza bir dert daha musallat olmuştur. Kaba tabiri ile "sosyal medya adaleti". Gün geçmiyor ki, gerek sosyal medyada gerek görsel medyada yapılan paylaşımlardan sonra yargının vermiş olduğu kararın değiştiği, adaletin bu mecralar tarafından gerçekleştirildiği gibi haberler ile karşılaşmayalım. Esas itibarı ile biz hukukçular bunun gerçek olmadığını, yargı makamlarının önündeki dosyada bulunan deliller ile karar verdiğini, dosyanın ise sürekli yeni deliller ile güncellendiğini bilmekteyiz. Buna rağmen birkaç münferit olay örnek gösterilmek suretiyle yargı camiasının üzerine gidilmesi ve yıpratılmaya çalışılması bizleri fazlasıyla üzmektedir. İçeriğinin bilinmediği dosya hakkında yorumlar yapılması, ahkam kesilmesi en hafif tabiri ile hadsizliktir. Yargı mensuplarına haksızlık yapılmaktadır. Bunu kabul etmemiz mümkün değildir.” ifadelerini kullandı.
“YENİ ADLİ YILIMIZ HAYIRLI OLSUN”
Ülkemizde yaşanan orman yangınlarına da değinen Sivrikaya, yeni adli yılın hayırlı olması temennisinde bulundu. Sivrikaya, “Yine, son birkaç aydır cennet ülkemizin birçok köşesinde meydana gelen orman yangınları, sel felaketleri hepimizi üzmüş, derinden sarsmıştır. Bu ve benzeri birçok olumsuzluk, bizlere iki kavramı tekrar tekrar hatırlamamızı bu iki kavrama sıkı sıkıya sarılmamız gerektiğini göstermiştir. Bunlardan birincisi liyakat, diğeri müeyyidedir. Tüm kamu görevlerinde en önemli kriterin liyakat olduğu, görevlendirmede liyakatın dışına çıkılarak başka saikler ile hareket edildiğinde gerek yargıda, gerekse diğer alanlarda felaketler ile karşılaştığımız' yaşayarak gördük. Diğer kavram ise müeyyidedir. Hukuk devletinin olmazsa olmazı olan müeyyide, herkes yaptığının hesabını yargı önünde vermelidir. Herkes, yaptığının hesabının sorulacağını bilmeli ve hesap sorulmalıdır. Toplumun adalet duygusu tatmin edilmelidir. Ülkemizin yaşadığı bir diğer sorun ise düzensiz göçmenlerin yarattığı olumsuzluklardır. Yakın coğrafyamızdaki ülkelerde emperyalist güçlerin kirli oyunları ile yarattığı kaos ortamından kaçan milyonlarca insan düzensiz bir şekilde ülkemize akın etmektedir. Bu durum esas itibarı ile büyük bir sorun olmakla birlikte bizlere çok önemli bir duyguyu yaşatmaktadır. Bizler, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları olarak, bu milletin hukukçuları olarak, başımıza her ne gelirse gelsin, her türlü zorluk ve musibet karşısında dimdik durarak yaralarımızı sararak yolumuza devam edeceğiz. Hukuktan ve adaletten ayrılmayacağız. Bize bu umudu aşılayan, ülkemizin kurucusu Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'tür. 19 Mayıs 1919 da başlayan "Kurtuluş ve Bağımsızlık" mücadelesi, daha iki gün önce 99. Yıldönümünü kutladığımız, "Bağımsızlığımızın Sonsuza dek Parıldayacak Yıldızı" 30 Ağustos 1922 Büyük Taarruz Zaferi ile tamamlanmış. 29 Ekim 1923’te kurulan Cumhuriyet ile taçlanmıştır. Ardı sıra yapılan devrimler ile güçlü bir devlet yapısı oluşmuş, yolumuz aydınlatılmıştır. Ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk tarafından oluşturulan bu devlet yapımız ve onun yaktığı ışık, yakın coğrafyamızda yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen bizi ayakta tutmakta, yolumuzu aydınlatmakta, geleceğe dönük umudumuzu her geçen gün arttırmaktadır. Bu vesile ile kendisini bir kez daha özlem, Şükran ve rahmet ile anıyorum. Yeni Adli Yılımız, ülkemiz, yargı camiamız ve tüm yurttaşlarımız için hayırlı olsun.” Diye konuştu.
“EDİRNE’DE GÖREV YAPMAKTAN ONUR VE GURUR DUYUYORUM”
Edirne Cumhuriyet Başsavcısı Mustafa Çakmak ise Edirne’de görev yapmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Yeni adli yılın hayırlı olmasını dileyen Çakmak, “Böyle kıymetli bir ilde başsavcılık görevini bana verdikleri için onur ve gurur duyuyorum. Yargı olarak temel amacımız halkımıza kusursuz bir adalet sağlamak. Adalete olan güveni yükseltmek. Bu amaç doğrultusunda yurdumuzun tamamında tüm yargı çalışanlarımız özverili bir şekilde görevlerini sürdürmeye devam ediyorlar. Biz de Edirne’de aynı özveriyle çalışmaya devam edeceğiz. FETÖ ve diğer terör örgütleriyle mücadelemiz aynı kararlılıkla devam edecektir. Salgın süreci hala devam ediyor. Bu anlamda da bakanlığımız yargısal faaliyetlerin en az şekilde etkilenmesi için tüm çalışmalarını yapıyor. Biz de Edirne Adliyesi olarak tüm çalışmaları yapıyoruz. Yeni adli yılın tüm ülkemize hayırlı olmasını temenni ediyorum.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)
Edirne’de bulunan Atatürk Anıtı’nda yeni adli yıl açılışı sebebiyle açılış töreni yapılırken, Atatürk Anıtı’na çelenk bırakıldı. Çelenklerin sunumuyla başlayan tören Saygı duruşu ve Belediye Bandosu eşliğinde İstiklal Marşı’nın okunmasıyla devam etti.
Törenin açılış konuşmasını gerçekleştiren Edirne Baro Başkanı Av. Tacettin Sivrikaya, FETÖ terör örgütü tarafından kalkışılan darbe girişiminin yargı sistemini olumsuz etkilediğini belirtti. Sivrikaya, “Bilindiği üzere bundan beş yıl önce ülkemiz hain bir kalkışma ile karşı karşıya kaldı. Temelleri yıllar öncesine dayanan bu kalkışma devletimizin birçok kurumu gibi yargı camiasını da olumsuz bir şekilde etkilemiştir. Yaralar daha yeni yeni sarılmaya başlanmış iken yaklaşık iki yıldır maruz kaldığımız salgın hastalık bir kez daha toplumumuzu, ekonomimizi, sosyal yaşantımızı ve yargı sistemimizi olumsuz etkilemiştir. Adalete erişimde sıkıntılar yaşanmıştır. Buna rağmen güç birliği ile sorunların üstesinden gelinmiştir. Bu arada birkaç yıldır başımıza bir dert daha musallat olmuştur. Kaba tabiri ile "sosyal medya adaleti". Gün geçmiyor ki, gerek sosyal medyada gerek görsel medyada yapılan paylaşımlardan sonra yargının vermiş olduğu kararın değiştiği, adaletin bu mecralar tarafından gerçekleştirildiği gibi haberler ile karşılaşmayalım. Esas itibarı ile biz hukukçular bunun gerçek olmadığını, yargı makamlarının önündeki dosyada bulunan deliller ile karar verdiğini, dosyanın ise sürekli yeni deliller ile güncellendiğini bilmekteyiz. Buna rağmen birkaç münferit olay örnek gösterilmek suretiyle yargı camiasının üzerine gidilmesi ve yıpratılmaya çalışılması bizleri fazlasıyla üzmektedir. İçeriğinin bilinmediği dosya hakkında yorumlar yapılması, ahkam kesilmesi en hafif tabiri ile hadsizliktir. Yargı mensuplarına haksızlık yapılmaktadır. Bunu kabul etmemiz mümkün değildir.” ifadelerini kullandı.
“YENİ ADLİ YILIMIZ HAYIRLI OLSUN”
Ülkemizde yaşanan orman yangınlarına da değinen Sivrikaya, yeni adli yılın hayırlı olması temennisinde bulundu. Sivrikaya, “Yine, son birkaç aydır cennet ülkemizin birçok köşesinde meydana gelen orman yangınları, sel felaketleri hepimizi üzmüş, derinden sarsmıştır. Bu ve benzeri birçok olumsuzluk, bizlere iki kavramı tekrar tekrar hatırlamamızı bu iki kavrama sıkı sıkıya sarılmamız gerektiğini göstermiştir. Bunlardan birincisi liyakat, diğeri müeyyidedir. Tüm kamu görevlerinde en önemli kriterin liyakat olduğu, görevlendirmede liyakatın dışına çıkılarak başka saikler ile hareket edildiğinde gerek yargıda, gerekse diğer alanlarda felaketler ile karşılaştığımız' yaşayarak gördük. Diğer kavram ise müeyyidedir. Hukuk devletinin olmazsa olmazı olan müeyyide, herkes yaptığının hesabını yargı önünde vermelidir. Herkes, yaptığının hesabının sorulacağını bilmeli ve hesap sorulmalıdır. Toplumun adalet duygusu tatmin edilmelidir. Ülkemizin yaşadığı bir diğer sorun ise düzensiz göçmenlerin yarattığı olumsuzluklardır. Yakın coğrafyamızdaki ülkelerde emperyalist güçlerin kirli oyunları ile yarattığı kaos ortamından kaçan milyonlarca insan düzensiz bir şekilde ülkemize akın etmektedir. Bu durum esas itibarı ile büyük bir sorun olmakla birlikte bizlere çok önemli bir duyguyu yaşatmaktadır. Bizler, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları olarak, bu milletin hukukçuları olarak, başımıza her ne gelirse gelsin, her türlü zorluk ve musibet karşısında dimdik durarak yaralarımızı sararak yolumuza devam edeceğiz. Hukuktan ve adaletten ayrılmayacağız. Bize bu umudu aşılayan, ülkemizin kurucusu Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'tür. 19 Mayıs 1919 da başlayan "Kurtuluş ve Bağımsızlık" mücadelesi, daha iki gün önce 99. Yıldönümünü kutladığımız, "Bağımsızlığımızın Sonsuza dek Parıldayacak Yıldızı" 30 Ağustos 1922 Büyük Taarruz Zaferi ile tamamlanmış. 29 Ekim 1923’te kurulan Cumhuriyet ile taçlanmıştır. Ardı sıra yapılan devrimler ile güçlü bir devlet yapısı oluşmuş, yolumuz aydınlatılmıştır. Ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk tarafından oluşturulan bu devlet yapımız ve onun yaktığı ışık, yakın coğrafyamızda yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen bizi ayakta tutmakta, yolumuzu aydınlatmakta, geleceğe dönük umudumuzu her geçen gün arttırmaktadır. Bu vesile ile kendisini bir kez daha özlem, Şükran ve rahmet ile anıyorum. Yeni Adli Yılımız, ülkemiz, yargı camiamız ve tüm yurttaşlarımız için hayırlı olsun.” Diye konuştu.
“EDİRNE’DE GÖREV YAPMAKTAN ONUR VE GURUR DUYUYORUM”
Edirne Cumhuriyet Başsavcısı Mustafa Çakmak ise Edirne’de görev yapmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Yeni adli yılın hayırlı olmasını dileyen Çakmak, “Böyle kıymetli bir ilde başsavcılık görevini bana verdikleri için onur ve gurur duyuyorum. Yargı olarak temel amacımız halkımıza kusursuz bir adalet sağlamak. Adalete olan güveni yükseltmek. Bu amaç doğrultusunda yurdumuzun tamamında tüm yargı çalışanlarımız özverili bir şekilde görevlerini sürdürmeye devam ediyorlar. Biz de Edirne’de aynı özveriyle çalışmaya devam edeceğiz. FETÖ ve diğer terör örgütleriyle mücadelemiz aynı kararlılıkla devam edecektir. Salgın süreci hala devam ediyor. Bu anlamda da bakanlığımız yargısal faaliyetlerin en az şekilde etkilenmesi için tüm çalışmalarını yapıyor. Biz de Edirne Adliyesi olarak tüm çalışmaları yapıyoruz. Yeni adli yılın tüm ülkemize hayırlı olmasını temenni ediyorum.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)





