Kış lastiği konusunda sürücülere önerilerde bulunan Biçer, “Kış lastiklerinde kılcal olarak gördüğümüz kanallarda arabanın ağırlığı,basıncıyla bunlar buza yapışmasını sağlıyor ve yola tutunuşunu destekler. Yan kanallarda aynı şekilde. Gördüğünüz bu derin kanallarda su kanallarıdır. Su birikintilerini dışarıya atması içindir. Tahliye yapması için genelde kış lastiklerinde özellikle bu tarz lastiklerde iki yada üç kanal olarak yağmurlu veya sert sulu yerlerde dışarı atmasını sağlar. Buda ise şöyle gördüğünüz zaman lastiğin, kauçuğun açılıp vakum yapmasına yarar. Buda tutunmayı arttırır.” Dedi.
Yaz lastiklerinde 4 kanal bulunduğunu belirten Biçer “Bunlar su tahliye kanallarıdır.Kış lastiğinde olduğu gibi bunlarda kılcal buza yapışmayı sağlayan kanallar yoktur.Yalnız yağmurlu zeminde bunun tutunuşu daha yüksektir. Dört mevsim olarak bildiğimiz lastiklerde ise genelde orta kanalları yani desenleri sık olur ve yağmur kanaları kenarda olur ve gördüğünüz üzere burası yaz lastiğine uygundur. Çünkü diğer kış lastikleri gibi burada kılcal damarlar yoktur.Yani vakum özelliği çok yoktur.Genellikle orta kısımları karlı veya buzlu zeminlerde orta seviyede tutunma sağlar.” Şeklinde konuştu.
“5 YIL İÇİNDE DEĞİŞTİRİLMESİ GEREKİR”
Lastiklerin 5 yılda değiştirilmesi gerektiğini ifade eden Biçer, “Genelde müşterilerimiz üretim tarihlerine çok dikkat etmeye çalışıyorlar. Aslında iyi koşullarda saklanıldığı zaman 5 yıla kadar raf ömrü vardır. Fatura kesildikten sonra bütün lastiklerin 2 yıl garantisi vardır. Takıldıktan sonra 5 yıl içinde değiştirilmesi gerektiğini söylemekteyiz. Çünkü yola atılan kimyasal, tuzdan dolayı kauçuk zedelenir ve 5 yıl içinde parçalanmasına sebep olur. ”dedi.
“ÖZEL ARAÇLARDA KIŞ LASTİĞİ TAKMAK ZORUNDADIR”
Kış lastiklerinin 1 Aralık ayı itibari ile başladığını ve 1 Nisan’a kadar araçlarda takılı olması gerektiğini vurgulayan Biçer, “Bunun neticesinde kış zeminlerinde,soğuk hava koşullarında kış lastiği kesinlikle kullanılmak zorundadır.Özellikle ticari araçlarda yasal zorunluluk vardır. Bazı yerlerde yani yoğun kar yağışı olan yerlerde Valiliklerce yayımlanan genelgelerle özel araçlarda kış lastiği takmak zorundadır.” Açıklamasında bulundu.
“LASTİĞİN KAUÇUK ÖMRÜ 40 BİN KİLOMETRE”
Bir lastiğinin kauçuk ömrünün 40 bin kilometre olduğunu dile getiren Biçer, şunları söyledi; “Spor arabalarda bu 30-35 bin kilometreye kadar düşebilir. Kauçuğun bittiğini genelde lastiğin kanal içinde x şeklinde bir işaret vardır. Onlar dış zeminle aynı seviyeye geldiyse lastik bitmiştir. Yani 40 bin kilometre ortalaması 5 yıl kadarda süresi vardır.” (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMN)