Edirne Belediyesi tarafında hindi yetiştiricilerinin yetiştirdikleri hindileri satması için yıl içerisinde 25 Kasım stadında satması için izin verildi. Üreticiler, yılın son günlerinde yetiştirdikleri hayvanları Selimiye meydanına getirerek satışa sunuyor. Hindi üreticileri köyler de yetiştirdikleri hindileri sabah 9’da Selimiye meydanına getirerek satışa sundu. Hayvan satıcılarından Kasap Erol Gümüşler, hayvanların satılması için izin belgesi verildiğini söyledi. Gümüşler, yılın diğer günlerinde 25 Kasım stadında satış yapıldığını ifade ederek, “Ben 50 yaşındayım. Biz genelde Selimiye meydanında durmuyoruz. 1970 ten beri, kendimi bildim bileli orada hindi kaz pazarı orada oluyor. Biz 25 Kasım stadının orada duruyoruz. Yılbaşı zamanı Selimiye meydanına geliyoruz. İki yerde de satış oluyor. Köylümüz getiriyor, halkımız getiriyor. Elinde malı olan yetiştiren getirip satabiliyor.” İfadelerine yer verdi.
“KÖY TAVUĞU, DİZLERE DERMAN VERİYOR”
Gümüşler, köyde yetişen hayvanların daha sağlıklı olduğunu belirterek, “Köy tavuğu, dizlere derman veriyor, çorbası da çok sağlıklıdır. İnsanlar Köy tavuğu ile dışarıdan alınan tavuğun çorbasını yapsınlar, tavuğu kızartıp yesinler insanlar farkı göreceklerdir. Bizim tavuğumuz otun en güzelini yer. Dışarıda gezen hayvan otunu yer, mısır ile beslenir.” Diye konuştu.
“HİNDİ BU SENE YOK DENECEK KADAR AZ”
Hindinin bu sene az olduğunu ifade eden hindi yetiştiricisi Tevfik Çakıcı, “Kendi ürettiğimizi hayvanları satıyoruz. Ördek, Kaz, Hindiyi kendimiz yetiştirerek satıyoruz. Hindi bu sene yok denecek kadar az çünkü yetişmiyor. Hindi yetiştirmek zordur. Bir de hayvan yemleri çok pahalı, buğday 3 buçuk oldu. Çok fazla bir rağbet yok. İnsanların başka sıkıntıları var. Aradığımız beklenti zayıf.” Diye konuştu.
Çakıcı, “İnsanlara fiyatlar biraz pahalıya geliyor. Fiyatlar yüksek. Hindilerin fiyatının 150 ile 250 arasındadır. Yılbaşı için insanlar gelip alıyor da kuvveti olanlar alabiliyorlar. İnsanların yüzde 10’u alabiliyor, yüzde 90’ı tavuk türü balık türü şeyler ile idare etmeye çalışıyorlar. Son güne kadar buradayız. Umudumuz var bekleyeceğiz.” Sözlerine yer verdi (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)
“KÖY TAVUĞU, DİZLERE DERMAN VERİYOR”
Gümüşler, köyde yetişen hayvanların daha sağlıklı olduğunu belirterek, “Köy tavuğu, dizlere derman veriyor, çorbası da çok sağlıklıdır. İnsanlar Köy tavuğu ile dışarıdan alınan tavuğun çorbasını yapsınlar, tavuğu kızartıp yesinler insanlar farkı göreceklerdir. Bizim tavuğumuz otun en güzelini yer. Dışarıda gezen hayvan otunu yer, mısır ile beslenir.” Diye konuştu.
“HİNDİ BU SENE YOK DENECEK KADAR AZ”
Hindinin bu sene az olduğunu ifade eden hindi yetiştiricisi Tevfik Çakıcı, “Kendi ürettiğimizi hayvanları satıyoruz. Ördek, Kaz, Hindiyi kendimiz yetiştirerek satıyoruz. Hindi bu sene yok denecek kadar az çünkü yetişmiyor. Hindi yetiştirmek zordur. Bir de hayvan yemleri çok pahalı, buğday 3 buçuk oldu. Çok fazla bir rağbet yok. İnsanların başka sıkıntıları var. Aradığımız beklenti zayıf.” Diye konuştu.
Çakıcı, “İnsanlara fiyatlar biraz pahalıya geliyor. Fiyatlar yüksek. Hindilerin fiyatının 150 ile 250 arasındadır. Yılbaşı için insanlar gelip alıyor da kuvveti olanlar alabiliyorlar. İnsanların yüzde 10’u alabiliyor, yüzde 90’ı tavuk türü balık türü şeyler ile idare etmeye çalışıyorlar. Son güne kadar buradayız. Umudumuz var bekleyeceğiz.” Sözlerine yer verdi (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)





