Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
Depremin olduğu ilk andan itibaren devletimizin tüm kurumlarıyla, vatandaşların, milletin tepeden tırnağa bütün Türkiye’nin deprem çalışmalarında, kurtarma çalışmalarında yer aldığını ifade eden Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan “ 24 Ocak tarihinde Elazığ Sivrice İlçesi’nde Malatya’da meydana gelen 6,8 büyüklüğünde ki depremde biliyorsunuz maalesef can kayıplarımız var. Birçok yaralımız, yıkılan evler var. Arama kurtarma ekipleri hala bu faaliyetlere devam ediyor. Öncelikle bu depremde hayatını kaybeden bütün vatandaşlarımıza Cenabı Allah’tan rahmet diliyorum, yakınlarımızın ve milletimizin başı sağ olsun, sabırlar diliyorum milletimize. Depremin olduğu ilk andan itibaren devletimiz tüm kurumlarıyla, vatandaşlarımız, milletimiz yani tepeden tırnağa bütün Türkiye o deprem çalışmalarında, kurtarma çalışmalarında yer aldı. AFAD, Kızılay, bütün belediyeler, sivil toplum örgütleri, arama kurtarma dernekleri hepsi yer aldı” dedi.
“TÜRKİYE’NİN KALBİNİN ELAZIĞ VE MALATYA’DA ATIYOR”
O günden bu yana Türkiye’nin kalbinin Elazığ ve Malatya’da atarak bu faaliyetlerin içerisinde yer aldığını söyleyen Başkan Gürkan, “Tabi Türk Milleti’nin en büyük hasretlerinden birisi olan bu tür zor günlerde, bu tür yardımlaşma, dayanışmanın da ne kadar zirveye çıktığını, ne kadar uç noktaya ulaştığına hepimiz canlı şahit oluyoruz.
Türkiye’nin bütün köşelerinde doğusundan batısına, güneyinden kuzeyine bütün vatandaşlarımız tüm, Elazığ ve Malatya’nın yanında olduklarını somut olarak gösteriyorlar. Bu bağlamda bizde Edirne olarak AFAD’ın, Valilik’in organizasyonunda diğer sivil toplum örgütleri ile bir yardımlaşma içerisinde yardım kampanyası başlattık, çünkü mevsim kış, havalar çok soğuk. Orada ki vatandaşlarımızın kimilerinin evi yıkıldı, kimilerinin yıkılma tehlikesi nedeniyle içine girilmiyor. O yüzden özellikle vatandaşlarımıza kışlık giyecek ve kuru gıda yardımlarını talep ettik. Edirneli hemşerilerimizde çok büyük bir duyarlılıkla Cuma akşamından bu yana gerek belediye gerekse Valilik’in kurmuş olduğu organizasyona çok büyük bir destek oldular. Şuanda ilk kamyonumuz yola çıkıyor. Bu kamyonumuzda 65 çuval battaniye türümüz var. Yine 330 tane büyük boy koli attık. Her kolinin içerisinde içinde ne olduğu, kadın giysisi mi, çocuk giysisi mi, erkek giysisi mi şeklinde dayanışmalar var. Yine İstanbul’da yaşayan bir hemşerimiz, kamyonumuz geçerken onu da alacak. 400 çift kışlık ayakkabı ve bot temin etti, onlarda yüklenecek İstanbul’dan kamyona. Bu şekilde Edirneli hemşerilerimizin, vatandaşlarımızın duyarlı yardımlarını Edirne AFAD İl Müdürlüğü organizasyonuyla Elazığ’da ki AFAD organizasyon komitesine gönderiyoruz. Gerekli irtibatlar sağlandı” ifadelerini kullandı.
“DEPREM ÖLDÜREMEZ, TEDBİRSİZLİK ÖLDÜRÜR”
Edirne’de ki bu yardımlaşma Valilik’in organizasyonunda devam ettiğini ifade eden Başkan Gürkan, “Çarşamba gününe kadar gerek bize gelen, gerek oraya gelen bütün yardımları orada birleştirerek tekrar Sayın Valimizin başkanlığında o yardımları Elazığ’a ulaştıracağız. Deprem öldüremez, tedbirsizlik öldürür. Bu gerçek burada bir kez daha ortaya çıktı. Bu bağlamda Edirne deprem bölgesinde değil ama belediye olarak kentte ki diğer kurum ve kuruluşlarla beraber deprem planlarımızı, toplanma alanlarımızı bir kez daha gözde geçireceğiz. Bunları yeniden yapılandıracağız. Kentin büyüyen gelişen durumuna göre ihtiyaçlarına göre, bu çalışmayı da bugün itibari ile başlatıyoruz. Ben bir kez daha Elazığ ve Malatya’da ki depremde hayatını kaybeden tüm yurttaşlarımıza, vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet yakınlarına ve milletimize de sabırlar diliyorum” şeklinde konuştu.
Depremin olduğu ilk andan itibaren devletimizin tüm kurumlarıyla, vatandaşların, milletin tepeden tırnağa bütün Türkiye’nin deprem çalışmalarında, kurtarma çalışmalarında yer aldığını ifade eden Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan “ 24 Ocak tarihinde Elazığ Sivrice İlçesi’nde Malatya’da meydana gelen 6,8 büyüklüğünde ki depremde biliyorsunuz maalesef can kayıplarımız var. Birçok yaralımız, yıkılan evler var. Arama kurtarma ekipleri hala bu faaliyetlere devam ediyor. Öncelikle bu depremde hayatını kaybeden bütün vatandaşlarımıza Cenabı Allah’tan rahmet diliyorum, yakınlarımızın ve milletimizin başı sağ olsun, sabırlar diliyorum milletimize. Depremin olduğu ilk andan itibaren devletimiz tüm kurumlarıyla, vatandaşlarımız, milletimiz yani tepeden tırnağa bütün Türkiye o deprem çalışmalarında, kurtarma çalışmalarında yer aldı. AFAD, Kızılay, bütün belediyeler, sivil toplum örgütleri, arama kurtarma dernekleri hepsi yer aldı” dedi.
“TÜRKİYE’NİN KALBİNİN ELAZIĞ VE MALATYA’DA ATIYOR”
O günden bu yana Türkiye’nin kalbinin Elazığ ve Malatya’da atarak bu faaliyetlerin içerisinde yer aldığını söyleyen Başkan Gürkan, “Tabi Türk Milleti’nin en büyük hasretlerinden birisi olan bu tür zor günlerde, bu tür yardımlaşma, dayanışmanın da ne kadar zirveye çıktığını, ne kadar uç noktaya ulaştığına hepimiz canlı şahit oluyoruz.
Türkiye’nin bütün köşelerinde doğusundan batısına, güneyinden kuzeyine bütün vatandaşlarımız tüm, Elazığ ve Malatya’nın yanında olduklarını somut olarak gösteriyorlar. Bu bağlamda bizde Edirne olarak AFAD’ın, Valilik’in organizasyonunda diğer sivil toplum örgütleri ile bir yardımlaşma içerisinde yardım kampanyası başlattık, çünkü mevsim kış, havalar çok soğuk. Orada ki vatandaşlarımızın kimilerinin evi yıkıldı, kimilerinin yıkılma tehlikesi nedeniyle içine girilmiyor. O yüzden özellikle vatandaşlarımıza kışlık giyecek ve kuru gıda yardımlarını talep ettik. Edirneli hemşerilerimizde çok büyük bir duyarlılıkla Cuma akşamından bu yana gerek belediye gerekse Valilik’in kurmuş olduğu organizasyona çok büyük bir destek oldular. Şuanda ilk kamyonumuz yola çıkıyor. Bu kamyonumuzda 65 çuval battaniye türümüz var. Yine 330 tane büyük boy koli attık. Her kolinin içerisinde içinde ne olduğu, kadın giysisi mi, çocuk giysisi mi, erkek giysisi mi şeklinde dayanışmalar var. Yine İstanbul’da yaşayan bir hemşerimiz, kamyonumuz geçerken onu da alacak. 400 çift kışlık ayakkabı ve bot temin etti, onlarda yüklenecek İstanbul’dan kamyona. Bu şekilde Edirneli hemşerilerimizin, vatandaşlarımızın duyarlı yardımlarını Edirne AFAD İl Müdürlüğü organizasyonuyla Elazığ’da ki AFAD organizasyon komitesine gönderiyoruz. Gerekli irtibatlar sağlandı” ifadelerini kullandı.
“DEPREM ÖLDÜREMEZ, TEDBİRSİZLİK ÖLDÜRÜR”
Edirne’de ki bu yardımlaşma Valilik’in organizasyonunda devam ettiğini ifade eden Başkan Gürkan, “Çarşamba gününe kadar gerek bize gelen, gerek oraya gelen bütün yardımları orada birleştirerek tekrar Sayın Valimizin başkanlığında o yardımları Elazığ’a ulaştıracağız. Deprem öldüremez, tedbirsizlik öldürür. Bu gerçek burada bir kez daha ortaya çıktı. Bu bağlamda Edirne deprem bölgesinde değil ama belediye olarak kentte ki diğer kurum ve kuruluşlarla beraber deprem planlarımızı, toplanma alanlarımızı bir kez daha gözde geçireceğiz. Bunları yeniden yapılandıracağız. Kentin büyüyen gelişen durumuna göre ihtiyaçlarına göre, bu çalışmayı da bugün itibari ile başlatıyoruz. Ben bir kez daha Elazığ ve Malatya’da ki depremde hayatını kaybeden tüm yurttaşlarımıza, vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet yakınlarına ve milletimize de sabırlar diliyorum” şeklinde konuştu.





