Edirne il düzeyinde acil durumlarla karşı karşıya kalınması halinde atılacak adımları pekiştirmek, sağlık kurumları ve paydaş diğer kurumların deneyimlerini artırmak, bununla birlikte eş güdümle hareket kabiliyeti kazandırmak üzere yıllık acil durum planları hazırlanıyor. Bu kapsamda Edirne İl Sağlık Müdürlüğü tarafından Edirne İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa İshak Yıldırım ve Sağlık Hizmetleri Başkanı Dr. Ali Fatih Selvi koordinasyonunda kimyasal maddelerin etkileşimi ile yangın ve Kimyasal Biyolojik Radyolojik Nükleer Tehditler (KBRN) konulu fonksiyonel saha tatbikatı yapıldı.
Süloğlu Kaymakamı Özgür Kaya’ nın da katılım sağladığı tatbikatta Süloğlu ve Lalapaşa ilçelerinde görevli paydaş kurumların iş birliğinde ilçe hastanelerin Hastane Afet ve Acil Durum Planları (HAP) aktive edildi.
Tatbikat senaryosu gereği Süloğlu Domurcalı Organize Sanayi Sitesinde bulunan bir sıcak çekme fabrikasında elektrik panosunda kaynaklanan yangın başlatılırken, Bahçede bulunan aracın tahliyesi esnasında araçta bulunan asit yüklü variller etrafa dağıtıldı.
Tahliye sırasında 3 çalışanın eksik olduğu tespit edilirken, arama ve kurtarma çalışmalarının ardından kayıp olan 3 yaralıya ulaşılarak ilk müdahalelerinin ardından ilçe hastanelere sevki gerçekleşti.
Tatbikatın ardından Edirne İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa İshak Yıldırım, “Hastane Afet ve Acil Durum Planları Kapsamında 2021 yılı “Yangın ve KBRN” temalı tatbikatının planlandığı gibi başarılı bir şekilde icra edildiğini söyledi. Vermiş oldukları destek için İlçe Kaymakamlarına, tatbikatta görev alan HAP ekibine, üstün performans gösteren, 112 acil sağlık personelleri, UMKE ve hastane çalışanlarına, AFAD, itfaiye ve Jandarma ekiplerine ayrıca iş birlikleri için fabrika yönetimine teşekkür etti. (Haber Merkezi)





