Geçen sene alınan yağış miktarının 440 kilogram civarında olduğunu söyleyen Edirne Ziraat Odası Başkanı Hüseyin Arabacı, bu yıl 6 aylık dilimde metrekareye 450 kilogram civarında yağış aldıklarını belirtti. Buğdayların gidişatının olumlu olduğunu aktaran EZO Başkanı Arabacı, buğdayın verimli olacağını düşündüğünü ifade etti. Arabacı, “Buğdayları ektiğimiz aydan şu ana kadar güzel yağışlar aldık. Geçtiğimiz yıllarda kuraklık yaşamıştık. 2020 yılının ortalama metrekareye aldığı yağış 440 kilogram civarı. Fakat şu anda yılbaşından bugüne kadar aldığımız yağış 400-450 kg civarında. Yani geçen yıl 2020’nin tamamında aldığımız yağış kadar yağış almışız yılbaşından bu yana. O yüzden geçtiğimiz yıllara göre kuraklık var diyemeyiz. Ülkemizde 41 ilde kuraklıktan bahsediliyor. Çok şükür ki bu iki yılın ardından iyi bir yıl geçiriyoruz. Sıkıntılar bizde de oldu, erken ekim dedik, hastalık dedik, sıkıntılı arazilerimiz de oldu ama genel olarak baktığımızda buğdaylarımızın durumu iyi. Erken ekimden zarar gören yerlerimiz çok az diyebiliriz. Buğdayların gidişatı çok güzel. Hasat dönemine geldik. Umuyorum ki yağışlar kesildiğinde bir hafta içerisinde biçim başlayacaktır. Bazı bölgelerde arpa biçimleri başladı, bir hafta içinde de buğday biçimleri başlar diye düşünüyorum. Şu anda buğdayın görüntüsü güzel, verimin güzel olacağını düşünüyorum. Genel olarak baktığımızda 450-500 kg civarı ortalama verim alırız düşüncesindeyim. 600-700 kg biçen köylerimiz de olacaktır. Bölgesel toprak yapısına göre, yağışlara göre değişecektir. Ortalama baktığımızda 450-500 kg arası verim alırız diye düşünüyorum. Geçen sene ayrı bir yıldı. Bölgesel yağışlar almıştık. 50 kg buğday biçen çiftçimiz de vardı, 700 kg biçen çiftçimiz de vardı. Geçen yıl çok baz alınacak bir yıl değil. Şu an itibariyle baktığımızda inşallah genel olarak bütün çiftçilerimizin ortalamasının iyi olacağını düşünüyorum.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)
Güncel
Yayınlanma: 15 Haziran 2021 - 10:21
'Yağışlarda geçen yılı 6 ayda yakaladık'
Edirne Ziraat Odası (EZO) Başkanı Hüseyin Arabacı, geçen yıl alınan yağış miktarını bu sene 6 ayda aldıklarını belirtti. Arabacı, “Çok şükür ki bu iki yılın ardından iyi bir yıl geçiriyoruz. Sıkıntılar bizde de oldu, erken ekim dedik, hastalık dedik, sıkıntılı arazilerimiz de oldu ama genel olarak baktığımızda buğdaylarımızın durumu iyi. Erken ekimden zarar gören yerlerimiz çok az diyebiliriz. Buğdayların gidişatı çok güzel.” Dedi.
Güncel
15 Haziran 2021 - 10:21





