Kızılay’ın kan stoklarındaki azalma sebebiyle Saraçlar caddesine kan bağış çadırı kuruldu. Önceki gün saraçlar caddesine kurulan kan bağış çadırına gelen destekçiler kan verdi. Saraçlar Caddesine kurulan kan bağış çadırına ses sistemi konularak, kan bağışı ile ilgili bantlar dönerek geçenlerin ilgisini çekiyor.
Yaz ayını etkisi ile şehrin boşaldığını ifade eden Kızılay Edirne Kan Merkezi Doktoru Nejdet Topçuoğlu, “Yaz döneminde Edirne şehri biraz boşaldı. Vatandaşlar yazlıklarında tatilde. Bağış’ta bir düşüş var. İnsanların tatilde olmasından dolayı da düşüş yaşandı. Biraz daha duyarlılığın artmasını bekliyoruz.” Şeklinde konuştu
‘KAN BAĞIŞI YAPMAYA DAVET EDİYORUM’
Kızılay Edirne Kan Merkezi Doktoru Topçuoğlu, Bir gün herkesin kana ihtiyacı olabileceğini söyledi. Kan vermenin toplumsal bir sorumluk olduğunu ifade eden Topçuoğlu, “Verilen her kan, 3 kişinin hayatına dokunarak onlara hayat vermek anlamına geliyor. Bir gün herkesin kana ihtiyacı olabilir. Bütün vatandaşlarımız kan vermeye davet ediyorum.” Diye konuştu.
Topçuoğlu, Pandeminin de etkisi ile kan bağışların da bir azalama yaşandığını söyledi.
Üniversitelerin kapalı olmasından, tatil sezonu olmasından dolayı kan bağışında düşüş olduğunu belirtti.
Okulların kapalı olmasının bağışı azaldığını ifade eden Topçuoğlu “Bizim üniversite organizasyonlarımız olsun, büyük organizasyonlar yaparak büyük bağışlar topluyorduk ama üniversiteler kapalı olduğu için ve tatil olmasından dolayı kan bağışı düşük. Üniversitelerin, okulların açılması ile birlikte durumun düzeleceğini umuyoruz. Kan stoklarında bir azalma olduğu söyleniyor.” Şeklinde konuştu.
Topçuoğlu, Kan bağış için saraçlara caddesine görev aldıklarını ilçelere gittiklerini ifade etti.
Kan bağış çadırında ses sistemi ile vatandaşları davet etiğini belirten Topçuoğlu, “Ses sitemimiz var. Oradan vatandaşlarımızı kan bağışımıza davet ediyoruz. Kan bağışı ile ilgili ses kaydı dönüyor bu ses kaydından insanlar etkilenip gelebiliyorlar.” Dedi. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)
Yaz ayını etkisi ile şehrin boşaldığını ifade eden Kızılay Edirne Kan Merkezi Doktoru Nejdet Topçuoğlu, “Yaz döneminde Edirne şehri biraz boşaldı. Vatandaşlar yazlıklarında tatilde. Bağış’ta bir düşüş var. İnsanların tatilde olmasından dolayı da düşüş yaşandı. Biraz daha duyarlılığın artmasını bekliyoruz.” Şeklinde konuştu
‘KAN BAĞIŞI YAPMAYA DAVET EDİYORUM’
Kızılay Edirne Kan Merkezi Doktoru Topçuoğlu, Bir gün herkesin kana ihtiyacı olabileceğini söyledi. Kan vermenin toplumsal bir sorumluk olduğunu ifade eden Topçuoğlu, “Verilen her kan, 3 kişinin hayatına dokunarak onlara hayat vermek anlamına geliyor. Bir gün herkesin kana ihtiyacı olabilir. Bütün vatandaşlarımız kan vermeye davet ediyorum.” Diye konuştu.
Topçuoğlu, Pandeminin de etkisi ile kan bağışların da bir azalama yaşandığını söyledi.
Üniversitelerin kapalı olmasından, tatil sezonu olmasından dolayı kan bağışında düşüş olduğunu belirtti.
Okulların kapalı olmasının bağışı azaldığını ifade eden Topçuoğlu “Bizim üniversite organizasyonlarımız olsun, büyük organizasyonlar yaparak büyük bağışlar topluyorduk ama üniversiteler kapalı olduğu için ve tatil olmasından dolayı kan bağışı düşük. Üniversitelerin, okulların açılması ile birlikte durumun düzeleceğini umuyoruz. Kan stoklarında bir azalma olduğu söyleniyor.” Şeklinde konuştu.
Topçuoğlu, Kan bağış için saraçlara caddesine görev aldıklarını ilçelere gittiklerini ifade etti.
Kan bağış çadırında ses sistemi ile vatandaşları davet etiğini belirten Topçuoğlu, “Ses sitemimiz var. Oradan vatandaşlarımızı kan bağışımıza davet ediyoruz. Kan bağışı ile ilgili ses kaydı dönüyor bu ses kaydından insanlar etkilenip gelebiliyorlar.” Dedi. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)





