Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Edirne Milletvekilli Doç. Dr. Okan Gaytancıoğlu, yaptığı yazılı açıklamada şu ifadelere yer verdi;
“Çıkarılan borç yapılandırmasından yararlanıp emekli olmak isteyen vatandaşlarımızın bu paraları peşin olarak ödemelerinin mümkün olmadığını daha önce TBMM’de dile getirmiş ve SGK ile bankalar arasında bir anlaşma yapılarak bu durumda olanlar için kredi olanağı sağlanmasını istemiştik.
Çağrımız karşılık bulmuş ki SGK ve Kamu Bankaları bir protokol yapmışlar. Vatandaşın parası olsaydı zaten prim borçlusu olmaz, borcunu ödeyip çoktan emekli olurdu. Bu durumdaki vatandaşlarımızın kredi imkânı sağlanmadan primlerini ödeyip emekli olmasının mümkün olmadığı başından belliydi. Ancak “Türkiye’de yoksulluk yoktur” diyecek kadar vatandaşının durumunu görmeyen Bakanlık yapılandırma çıktığında bankalarla bir kredi anlaşması yapma gereği duymadı.
Şimdi yapılandırma bir ay daha uzatılınca alelacele bir anlaşma yaptılar. Aralık ayı başında borçların yapılandırılmasıyla ilgili düzenleme çıktığında kredi anlaşması yapılmış olsaydı vatandaşımız çok daha az bir faiz oranıyla kredi kullanabilecekti.
Şimdi faizler tavan yapmış, SGK ve kamu bankaları kredi anlaşması yapıyor. Olan yine zor durumdaki vatandaşlarımıza oluyor. İş bilmezliğin, vatandaşın gerçek sorunlarını görmeyen bir iktidarın hatalarının bedelini her zamanki gibi dar gelirliler ödüyor. Faiz oranlarındaki değişmeden dolayı vatandaşlarımızın karşı karşıya olduğu zarar bu kredi anlaşmasını zamanında yapmayanlar tarafından karşılanmalıdır.” (Haber Merkezi)
“Çıkarılan borç yapılandırmasından yararlanıp emekli olmak isteyen vatandaşlarımızın bu paraları peşin olarak ödemelerinin mümkün olmadığını daha önce TBMM’de dile getirmiş ve SGK ile bankalar arasında bir anlaşma yapılarak bu durumda olanlar için kredi olanağı sağlanmasını istemiştik.
Çağrımız karşılık bulmuş ki SGK ve Kamu Bankaları bir protokol yapmışlar. Vatandaşın parası olsaydı zaten prim borçlusu olmaz, borcunu ödeyip çoktan emekli olurdu. Bu durumdaki vatandaşlarımızın kredi imkânı sağlanmadan primlerini ödeyip emekli olmasının mümkün olmadığı başından belliydi. Ancak “Türkiye’de yoksulluk yoktur” diyecek kadar vatandaşının durumunu görmeyen Bakanlık yapılandırma çıktığında bankalarla bir kredi anlaşması yapma gereği duymadı.
Şimdi yapılandırma bir ay daha uzatılınca alelacele bir anlaşma yaptılar. Aralık ayı başında borçların yapılandırılmasıyla ilgili düzenleme çıktığında kredi anlaşması yapılmış olsaydı vatandaşımız çok daha az bir faiz oranıyla kredi kullanabilecekti.
Şimdi faizler tavan yapmış, SGK ve kamu bankaları kredi anlaşması yapıyor. Olan yine zor durumdaki vatandaşlarımıza oluyor. İş bilmezliğin, vatandaşın gerçek sorunlarını görmeyen bir iktidarın hatalarının bedelini her zamanki gibi dar gelirliler ödüyor. Faiz oranlarındaki değişmeden dolayı vatandaşlarımızın karşı karşıya olduğu zarar bu kredi anlaşmasını zamanında yapmayanlar tarafından karşılanmalıdır.” (Haber Merkezi)





