Vatandaş ETUS’tan dertli

  1 Ekim itibariyle uygulanmaya başlanan yeni Edirne Toplu Ulaşım Sistemi (ETUS) hatlarının vatandaş üzerindeki olumsuz etkileri hala sürüyor. Hatların güzergâhlarını hala ezberleyemeyen vatandaşlar geçiş sürecinin sancılı geçtiğinden yakındı.

Vatandaş ETUS’tan dertli

  1 Ekim itibariyle uygulanmaya başlanan yeni Edirne Toplu Ulaşım Sistemi (ETUS) hatlarının vatandaş üzerindeki olumsuz etkileri hala sürüyor. Hatların güzergâhlarını hala ezberleyemeyen vatandaşlar geçiş sürecinin sancılı geçtiğinden yakındı.

Vatandaş ETUS’tan dertli
10 Ekim 2019 - 09:30
Reklam

Değişiklik yapılmadan önce ETUS sürücülerine eğitim verilmediğini söyleyen halk yeni güzergâhlara alışılmanın daha uzun süreceğini söyledi. Yeni hatlarda çok zorluk çektiğini söyleyen vatandaş, bazı yerlere önceden 2-3 hat giderken artık tek hattın gittiğini bu durumun da aksaklıklara sebep olduğu belirtildi. Gazete olarak vatandaşlarımızla röportaj yaparak yeni güzergâhları sorduk.
 
Haber-Fotoğraf: Hatice ÖZSOY
Hatlar arasındaki kalkış aralığının fazla olduğunu söyleyen Cahide Tepeköyler, “Yeni hatlarla çok zorlanıyoruz.  Önceden 5-A ve 5-B’yi kullanıyordum. Şimdi 6S’yi kullanıyoruz. Oda çok az geliyor. Bizim için zor oldu. Daha önceki sistem daha iyiydi. Şimdi bazı hatlarda aktarma yapmamız gerekiyor. Aktarmalar ücretsiz ama yine de yaşlılar bir ona bin bir ondan in zorlanıyor. Ayrıca vakit kaybı da oluyor. Acele işi olanlar için. Eski hatlar gelse daha güzel olur” dedi.
“ESKİ SİSTEM DAHA İYİYDİ”
Eski sistemin daha iyi olduğunu söyleyen Asuman Varlı, “Eski sistem daha iyiydi. Çok karmaşık yaptılar hatları. Daha sık geçmesi gerekirken durum öyle değil. Farklı-farklı harfler geldi. Kafa karıştırıyor. Onun dışında şoförlerimiz için bir şey diyemiyorum.  Aşırı saygısızlar, hizmet verdiklerinin farkında olmayan davranışlar içerisindeler. Hatlardaki düzene belki alışılır, ama bu daha önemli bir sorun” dedi.
“BU BELEDİYEYLE İLGİLİ BİR SORUN”
Edirne’de doğup büyüdüğünü söyleyen Beyza Nursal,  genel olarak Edirne’deki ulaşımda çözülemeyen bir sorun olduğunu ve bu durumun belediyeyle ilgili olduğunu söyledi.
Nursal, “Ben Edirne’de doğdum büyüdüm. Genel olarak Edirne’nin ulaşım hatlarından hiç memnun olmadım. Hatların çoğaltılmasıyla alakalı bir durum değil bu. Yetersiz bir hizmet var ulaşımda. Edirne bir öğrenci şehri, aynı zamanda bir memur şehri de. Daha fazla araç gelebilir, daha sık geçebilir otobüsler, duraklarda çok fazla bekliyoruz. Bazı hatlar için yarım saat 40 dakika beklediğimi biliyorum. Bu durumu otobüsçüye sorduğumda kabul de etmiyor. Bu belediyeyle ilgili bir sorun, belediyenin çalışmalarından memnun değilim zaten” dedi.
“KARAAĞAÇ’TAN AKTARMASIZ BİR YERE GİDEMİYORUZ”
Karaağaç’ta oturduğunu söyleyen Selma Hiner, “Bundan önceki hatlar daha iyiydi. Ben Karaağaç’ta oturuyorum. 6-A’yı kullanıyordum. Yolculuk ederken aktarma yapıyordum hala yapıyorum. Hat eklendi madem keşke Karaağaç’tan Binevlere giden olsa. Karaağaç’ta oturup aktarmasız bir yere gidemiyoruz” dedi.
Şoförlerin eğitimsiz olduğunu söyleyen Hayriye Sunar, “Geçtiğimiz hatlar ilk değiştiğinde de karışıklık olmuştu. Tam o düzen oturdu, tekrar değişiklik yapıldı. Değişen güzergâhlar insanların kafasını karıştırıyor. Alışacağız bir şekilde, 3 ay sonra olur 5 ay sonra olur. Önceden 2-A, 2-B’yi kullanıyordum. Şimdi 5-A’yı kullanıyorum. Zaten bende tam alışamadım. Şimdi durakta bekleyeceğim hangisi nereye gidecek bakacağım. Şoförlere de bu konuda yeterince eğitim verilmemiş. Onlarda hatları bilmiyor. Biri sorduğunda tersliyorlar insanları. Bu konuda sabırlı olmaları gerekiyor sürücülerin. Bir geçiş sürecinde insanlar, bilmedikleri için soruyorlar” dedi.
“GEÇİŞ SÜRECİ DAHA İYİ PLANLANABİLİRDİ”
Geçiş sürecinin daha iyi planlanabileceğini söyleyen Armağan Altay, ETUS sürücülerinin kendi hatları dışındaki hatlarla ilgili bilgisi olmadığını söyledi.
Altay, “Güzergâhlar değişti, hatlar çoğaldı. Ben zaten 2-3 güzergâhı kullanıyorum. Ama bir karışıklık olduğu kesin. Ben hala çözebilmiş değilim. Bir haftayı geçti sanırım. Neyin nereye gittiği belli değil. Bazıları arkadan bazıları önden gidiyor. Giden aynı yerden geri dönmüyor. Çözülmez bir halde. Yeni hat düzenlemesi pek akıllıca düşünülerek yapılmamış gibi duruyor. Değişiklikler mutlaka olur, daha iyi olması adına yapılan bir şey bu belli. Fakat insanlar için bu geçiş süreci daha iyi planlanabilirdi. Şoförler kendi hatlarının dışındaki hatları bilmiyorlar. İnsanlar haliyle soruyor nereye gidiyor, yada şuraya ne gidiyor diye. İstenilen cevaplar alınamıyor sürücülerden. En azından bu konuda değişiklik yapılmadan önce onlara bir eğitim verilebilirdi” dedi.
“HATLARDAN MEMNUNUM”
Hatlardan memnun olduklarını söyleyen Aydan Gizem Özarslan ve Selmanur Tamimler, değişikliğe alışılana kadar sorunlar olacağını fakat zamanla düzeleceğini söylediler.
Aydan Gizem Özarslan, “Ben okula ya da çarşıya yürüyerek gidip geliyorum. Evim okuluma da çarşıya da yakın. Çok nadir kullanıyorum hatları. Hatların hepsi neredeyse yenilenmiş. Genel olarak memnunum hatlardan. Zaten yenilik yapıldıysa daha iyi olması için yapılmıştır. Değişikliğe alışılana kadar zorluk olur fakat bundan öncekine nasıl alışıldıysa bundan sonrakine de alışılır” dedi.
Selmanur Tamimler, “Yeni yurt için mantıklı oldu hatlar. Fakat ben Sarayiçi Yerleşkesinde okuyorum. Balkan Yerleşkesindeki yurtta kalıyorum. Balkan’dan Sarayiçi’ne tek hat gidiyor, oda 3-A. Bu durum bizim için biraz zor oldu. Önceden 1-A giriyordu Balkan Yerleşkesine, 3 numara vardı oda gidiyordu. Şimdi öyle değil. Hat azaldıkça içindeki insan sayısı da artıyor ve daha çok otobüs bekliyoruz. Bu yüzden derslerimize geç kalıyoruz genelde. Tek sıkıntım bu yüzden, diğer güzergâhlara pek binmiyorum” dedi.
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum