Edirne'de sıcaklıkların 35 dereceye kadar çıkmasıyla birlikte kentte yaşayanlar zorlayıcı yaz şartlarıyla karşı karşıya kaldı. Serin ve yağışlı günlerin ardından etkisini artıran kavurucu sıcaklar, özellikle öğle saatlerinde yaşamı olumsuz etkiliyor.
Gün içinde dışarıya çıkmak zorunda kalan vatandaşlar, gölgelik alanlarda serinlemeye çalışırken, bazıları park ve bahçelere yönelerek güneşten kaçınmayı tercih ediyor.
Sıcak havalarda bol sıvı tüketiminin yanı sıra kıyafet seçiminin de çok önemli olduğunu vurgulayan İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Murat Ülgey, aşırı sıcakların özellikle yaşlılar, çocuklar, hamileler ve kronik hastalığı olan bireyler için risk taşıdığını belirterek, güneş altında fazla kalınmamaya özen gösterilmesi gerektiğini vurguladı.
Son birkaç gündür sıcaklıkların etkisini arttırdığını söyleyen Uzman Dr. Ülgey, buna bağlı olarak nem oranının da yükseldiğinden dolayı kronik rahatsızlığı olanlar için sıkıntılı günlerin başladığını ifade etti.
Özellikle hava sıcaklığının en yüksek olduğu 10-00- 16.00 saatleri arasında güneş altında dolaşılmaması, gölgede ve serin yerlerde durulması gerektiği belirten Uzman Dr. Ülgey, işlerini halletmek için havanın giderek serinlendiği ve nem oranının düştüğü dönemlerde dışarı çıkılması önerisinde bulundu.
Sıcak havalarda dikkat edilmesi gereken noktalardan birisinin de giyim tarzı olduğunu aktaran Uzman Dr. Ülgey, kıyafet seçiminde mümkün olduğunca açık renkli kıyafetlerin tercih edilmesi gerektiğini vurguladı. Koyu renkli kıyafetlerin güneşi daha fazla çektiğini ve sıvı kaybı ile güneş çarpmalarına yol açtığını söyleyen Uzman Dr. Ülgey, mümkün olduğunca teri çeken pamuklu kumaştan yapılmış kıyafetleri tercih etmek gerektiğine değindi.
Gıda tüketimi ve sıvı alımının da büyük öneme sahip olduğunu belirten Uzman Dr. Ülgey, "Yüksek sıcaklıklarda terle birlikte bol miktarda tuz kaybı ortaya çıkmaktadır. Bu da vücutta halsizlik, kırgınlık gibi şikayetlere yol açmaktadır. Sıvı kaybı sonucunda böbrekte iyi çalışmama sorunları ortaya çıkmaktadır. O yüzden mutlaka bol sıvı tüketilmesi oldukça önem arz etmektedir. Bu dönemde normalden daha fazla sıvı tüketilmesi gerekiyor. Ortalama iki, iki buçuk litreden aşağı olmamasını tavsiye ediyoruz" şeklinde açıklamada bulundu.
Yağlı yiyecekler, kızartmalar ve hamur işlerinden mümkün olduğunca uzak durulması gerektiğine dikkat çeken Uzman Dr. Ülgey, daha çok zeytinyağlı ürünler, meyve ve sebze gibi hafif gıdaların tüketilmesinin uygun olacağını belirtti.(Haber: Refik USLUY)
Tahmini okuma suresi: 3 dakika.





