Haber-Fotoğraf: Hatice ÖZSOY
Tüm Dünya’yı etkisi altına alan yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınında her geçen gün hayatını kaybedenlerin sayısının artması halkı endişelendiriyor. Birçok kez haberlerde korona virüsü şüphesiyle tedavi altına alınan insanların olduğu duyulurken her seferinde soğuk algınlığı, grip gibi hastalıklar olduğu ve vatandaşın endişelenmemesi gerektiğiyle ilgili açıklamalar yapıldı.
Fakat halk, artık sınır ülkelerimizin hemen-hemen hepsinde görülen korona virüsünün Türkiye’de olmadığına inanmamaya başladığını belirtti.Konuyla ilgili yaptığımız röportajda ise vatandaşların çoğu bu virüsün insanların korkmaması için saklandığını dile getirdi.
İzzet Kahraman açıklamasında, “Ülkemizde korona virüsü olabilir. Kimsenin konuyla ilgili tam bilgisi yok televizyondan gördüğümüz kadarıyla yok diye biliyoruz. Bütün dünya’ya yayılmış bir virüs bu. Bizim ülkemizde olmadığı söyleniyor. Ben pek inanmıyorum” dedi.
Recep Karaman, “Bende bu konuda tereddütteyim. Çin’de çıkan bir virüs ve ilacını da Çin üretip virüsün yayıldığı ülkelere satmak için çıkartmış olabilir. Tabii bu durumda insanlar da zarar görüyor. Fakat bu Amerika’nın Çin’e uyguladığı bir oyun da olabilir. Her şey olabilir. Örneğin geçtiğimiz gün bir uçak geldi Ankara’ya. Neden soktunuz ülkemize o uçağı madem. İçerisinde ateşli olan vatandaşları gözetim altına alıyorlar geldikten sonra. Bu bir salgın bunu biliyoruz, bile bile neden lades diyoruz? Sağlık Bakanımız ikilemde konuşuyor. Birkaç kişinin ateşi var gözetimde diyor sonra boğaz enfeksiyonu diyorlar. Belki de bizi kandırıyorlar” dedi.
Nazım Orhan, “Korona virüsüyle ilgili ben yeterli tedbir aldığımızı düşünmüyorum. Evet, giriş çıkışlarda tedbirlerin alındığı söyleniyor. Fakat şuana kadar ülkemizde korona virüsüne rastlanmadığı söyleniyor. Sınırımızdaki bütün ülkelerde olan bu virüsün bizim ülkemizde olmaması şaşırtıcı. Ya biz bu işte çok Başarlıyız öyle olduğunu düşünmüyorum. Yada yayılan ülkeler hiç tedbir almadı. Böyle olduğunu düşünmüyorum” dedi.
Şevval Tuğrul, “Çin’de kendini gösteren bir virüs bu, çok hızlı şekilde insanlar ölmeye başladı. Birçok ülke tedirgin ne kadar önlem alınırsa alınsın yayılmaya devam ediyor. Bizim ülkemizde şuan için bir virüs görülmediği söyleniyor yapılan açıklamalarda bence de öyledir. Çünkü var olsa neden saklasınlar? Olsa söylerler. Devlet büyükleri saklasa o virüse maruz kalan kişi söyler bunu. Bir şekilde yayılır. Zaten Dünya gündemindeki bir konu ve çok hassas” dedi.
Alaattin Atan, “Dünya’yı esir alan bir virüs var. Ülkemizde olmadığı her gün açıklanıyor. Gerekli tedbirlerin alındığı söyleniyor. Fakat her ne kadar tedbir alınsa da bu virüsün saklandığına inanıyorum. O kadar yurt dışından giriş çıkış yapılıyor. Bir harita oluşturmuşlar. Tüm çevremize yayılmış virüs ama bizde yok. Bu şaşırtıcı geliyor bana. Bence korona virüsüne yakalanan kişi de susuyor. İnsanlar benden uzaklaşmasın ben tek ölmeyeyim diye. Çözümü de daha bulunamadığı söyleniyor. Yani demek istediğim gizlenen bir şeyler mutlaka var. Fakat kokusu mutlaka çıkar ortaya” dedi.
Tüm Dünya’yı etkisi altına alan yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınında her geçen gün hayatını kaybedenlerin sayısının artması halkı endişelendiriyor. Birçok kez haberlerde korona virüsü şüphesiyle tedavi altına alınan insanların olduğu duyulurken her seferinde soğuk algınlığı, grip gibi hastalıklar olduğu ve vatandaşın endişelenmemesi gerektiğiyle ilgili açıklamalar yapıldı.
Fakat halk, artık sınır ülkelerimizin hemen-hemen hepsinde görülen korona virüsünün Türkiye’de olmadığına inanmamaya başladığını belirtti.Konuyla ilgili yaptığımız röportajda ise vatandaşların çoğu bu virüsün insanların korkmaması için saklandığını dile getirdi.
İzzet Kahraman açıklamasında, “Ülkemizde korona virüsü olabilir. Kimsenin konuyla ilgili tam bilgisi yok televizyondan gördüğümüz kadarıyla yok diye biliyoruz. Bütün dünya’ya yayılmış bir virüs bu. Bizim ülkemizde olmadığı söyleniyor. Ben pek inanmıyorum” dedi.
Recep Karaman, “Bende bu konuda tereddütteyim. Çin’de çıkan bir virüs ve ilacını da Çin üretip virüsün yayıldığı ülkelere satmak için çıkartmış olabilir. Tabii bu durumda insanlar da zarar görüyor. Fakat bu Amerika’nın Çin’e uyguladığı bir oyun da olabilir. Her şey olabilir. Örneğin geçtiğimiz gün bir uçak geldi Ankara’ya. Neden soktunuz ülkemize o uçağı madem. İçerisinde ateşli olan vatandaşları gözetim altına alıyorlar geldikten sonra. Bu bir salgın bunu biliyoruz, bile bile neden lades diyoruz? Sağlık Bakanımız ikilemde konuşuyor. Birkaç kişinin ateşi var gözetimde diyor sonra boğaz enfeksiyonu diyorlar. Belki de bizi kandırıyorlar” dedi.
Nazım Orhan, “Korona virüsüyle ilgili ben yeterli tedbir aldığımızı düşünmüyorum. Evet, giriş çıkışlarda tedbirlerin alındığı söyleniyor. Fakat şuana kadar ülkemizde korona virüsüne rastlanmadığı söyleniyor. Sınırımızdaki bütün ülkelerde olan bu virüsün bizim ülkemizde olmaması şaşırtıcı. Ya biz bu işte çok Başarlıyız öyle olduğunu düşünmüyorum. Yada yayılan ülkeler hiç tedbir almadı. Böyle olduğunu düşünmüyorum” dedi.
Şevval Tuğrul, “Çin’de kendini gösteren bir virüs bu, çok hızlı şekilde insanlar ölmeye başladı. Birçok ülke tedirgin ne kadar önlem alınırsa alınsın yayılmaya devam ediyor. Bizim ülkemizde şuan için bir virüs görülmediği söyleniyor yapılan açıklamalarda bence de öyledir. Çünkü var olsa neden saklasınlar? Olsa söylerler. Devlet büyükleri saklasa o virüse maruz kalan kişi söyler bunu. Bir şekilde yayılır. Zaten Dünya gündemindeki bir konu ve çok hassas” dedi.
Alaattin Atan, “Dünya’yı esir alan bir virüs var. Ülkemizde olmadığı her gün açıklanıyor. Gerekli tedbirlerin alındığı söyleniyor. Fakat her ne kadar tedbir alınsa da bu virüsün saklandığına inanıyorum. O kadar yurt dışından giriş çıkış yapılıyor. Bir harita oluşturmuşlar. Tüm çevremize yayılmış virüs ama bizde yok. Bu şaşırtıcı geliyor bana. Bence korona virüsüne yakalanan kişi de susuyor. İnsanlar benden uzaklaşmasın ben tek ölmeyeyim diye. Çözümü de daha bulunamadığı söyleniyor. Yani demek istediğim gizlenen bir şeyler mutlaka var. Fakat kokusu mutlaka çıkar ortaya” dedi.





