Ulaşıma motosikletli çözüm

Edirne Toplu Ulaşım Sisteminde (ETUS) yapılan zamlar ve yeni güzergahlarda yaşanan sıkıntılar ardından halk başta ekonomik olan motosiklet kullanmaya yöneltti.

Ulaşıma motosikletli çözüm

Edirne Toplu Ulaşım Sisteminde (ETUS) yapılan zamlar ve yeni güzergahlarda yaşanan sıkıntılar ardından halk başta ekonomik olan motosiklet kullanmaya yöneltti.

Ulaşıma motosikletli çözüm
09 Ekim 2019 - 09:46
Reklam

 
Yeni güzergâhlarda değişime alışamayan ve aktarma yapmak istemeyenlerin trafik sigortası, vergi olmayan ve B sınıfı ehliyet ile kullanabilecekleri 50 cc’lik motosikletlere ilgiliyi artırdı.  Motosiklet satışı yapan Özgür Karakaş da “Motorlara talep arttı. Gelenlerin şikayetleri şehir içi ulaşımdan yanaydı. Şimdi insanlar iyice 50 cc’lik motor almak istiyor” dedi.
 
Haber- Fotoğraf: Umut IŞIK
Edirne merkezde motosiklet satışı yapan Özgür Karakaş “motorlara talep arttığını belirterek, ilginin genellikle 50 cc’lik motosikletlerde olduğunu söyledi. Trafik sigortası olamyan, vergisi olmayan 50 cc’lik motosikleteri halkın tercih ettiğini belirten Karakaş, “Otomobil ehliyeti ile kullanılabiliyor. Çoğunlukla bu yaz 50 cc’lik alındı zaten. Alanlarında yarısı bayan. Şuan herkes buna yöneliyor. Çünkü mantıklı. ETUS’lara git gel belli bir miktar her ay para veriliyor. Motorlarda ise senet var, senetlere taksit yapılıyor, kredi kartına 8 taksit yapılıyor. Buna her ay parasını verip daha sonra ETUS’lara verdiği para cebinde kalmış oluyor. Bunların yakıtları da uygun. 30 liraya 200 kilometreye yakın yol yapıyor. Her ay ETUS’lara 200 lira veriliyor. Dükkan sahipleri bile otoparka 300 lira aylık para ödediğini söylüyor. Arabası ile işe git gel her ay bin lira masrafı olduğunu söylüyor. Bununla da her ay masraf ortadan kalkmış olacak. Gelen müşteriler kendileri söylüyor, minibüslerden dertliler. Sabah işe giderken geç geldiğini, kendilerininde işe geç kaldıklarını söylüyor. İşe gidip gelmek için çok alan oldu. Onun dışında vitesli motor köylere daha çok sattık, şehirdekilere hepsine 50 cc verdik” diye konuştu.
 
“KADINLARIN MOTOSİKLETE OLAN İLGİSİ ARTTI”
Motorlarımızı alanların yarısının kadınların oluşturduğunu ifade eden Karakaş, “Bu dikkatimizi çekti. Çarşıda görülüyordur motosikletli bayan sürücü çoğaldı. Eskiden bu kadar bayan motor sürücü yoktu. Özellikle 50 cc’lik motorlar çıkınca çoğaldı. Çünkü ekstra bir ehliyet şartı yok, motor ehliyeti için 2 bin lira gibi masraf yapmak lazım. Araba ehliyeti ile kullanıyorsunuz. Yol paralarından, otopark ücretlerinden hepsinden kendini amorti ediyor motosiklet. Scooter modellerinde vites yok. Vites modelleri de var. Ama daha az rağbet görüyor 50 cc’lik motorlar. Bunlar daha pratik olduğu için bisikletten bir farkı yok. Sadece gaza basıyorsunuz. 50 kilometre hız yapabiliyor. Muayene sıfır alındığı için 3 sene sonra yapılıyor. Motorlar güvenilir. Paket servisinde bile 50 cc’lik olanlar tercih ediliyor. 50 cc’lik motorlara vergi, sigorta yok ama tabiki plaka çıkıyor. Zaten bir kask takılacak, 200 lira bi alım satım masrafı var. Trafikte dikkatli olmalı kullanıcılar. Sürücüler pek önemsemeyebiliyor. Yavaş gittiği için bu motorlar sağdan gitmek daha mantıklı. Trafik kuralları her kullanıcı içn geçerlidir. Daha dikkatli kullanılmalı, hem keni canı ve malına, hem karşı tarafın canı ve malını düşünerek kullanılmalı” dedi.
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum