Belediye Başkanı Recep Gürkan, uzmanların görüşleriyle 18 olan hat sayısının 24’e çıkarılması önerisi getirildiğini, yeni hatların hayata geçmesiyle haritalarının duraklara asılacağını söyledi. Edirne Belediye Meclisi’nin Eylül ayı toplantısı Belediye Başkanı Recep Gürkan başkanlığında meclis toplantı salonunda yapıldı. 5’i gündem 3 de gündem dışı olmak üzere toplam 8 maddenin görüşüldüğü meclis toplantısında gündemdeki maddeler görüşülerek karara bağlandı.
Haber: Gülşah AK
Toplantının 3’üncü gündem maddesi olan Ulaşım Komisyonu’nun kararları, uzun bir şekilde görüşülerek tartışıldı. Edirne Toplu Ulaşım Sitemi’nin hat sayısını 18’den 24’e çıkaran maddenin görüşüldüğü sırada konuşan Belediye Başkanı Recep Gürkan, Toplu Ulaşım Mastır planında hat optimizasyonuyla beraber uzmanların görüşleriyle 18 olan hat sayısının 24’e çıkarılması önerisi getirildiğini, yeni hatların kabul edilmesi halinde ulaşım haritalarının duraklara asılacağını söyledi.
Gürkan, “226 aracı bünyesinde bulunduran ETUS, 8 araca sahip olan farklı kooperatifler hali hazırda 18 farklı hatta şehrin toplu ulaşım hizmetini görüyor. Ortalama günlük 77 bin civarında biniş sayısı var. Bunun içinde 65 yaş ve üzeri ücretsiz binişler, şehit, gazilerin, engellilerin ücretsiz binişleri, emniyet teşkilatı mensuplarının ücretsiz binişler var. Bunların da hepsi bu 77 binin içinde. Toplu Ulaşım Mastır planında hat optimizasyonuyla beraber uzmanların görüşlerine baktığımızda 18 olan hat sayısının 24’e çıkarılması önerisi karşımıza geldi. Ulaşım Komisyonu da profesyonellerin yapmış olduğu bu tavsiyeyi meclise sundular. Yeni hatların kabul edilmesi halinde elimde gördüğünüz yeni ulaşım haritaları duraklara asılacak” dedi.
Edirne Toplu Ulaşım Sistemi’nin bazı şehirler tarafından örnek alınan bir sistem olduğuna da değinen Başkan Gürkan, “Bizim ETUS’la bir organik ilişkimiz yok belediye olarak, kar, ticari ilişkimiz de yok. Edirne’de taşınabilecek başka bir sistem var mı yok. Edirne’deki mevcut toplu ulaşım sistemi bu” dedi.
Gürkan, “Edirne’de bazı arkadaşlarımız toplu ulaşımı beğenmese de Türkiye’nin birçok şehrinden geçmiş yıllarda Edirne Toplu Ulaşım Sistemi’ni örnek almak için gelen şehirler oldu. Uluslararası bir kuruluş olan Dünya Toplu Ulaşım Birliği’nin Türkiye’de büyük şehirlerin dışında üye olması için davet ettiği tek şehir Edirne. Biz bizi davet edin üye yapın demedik. Toplu ulaşımımız mükemmel mi elbette hayır, şoförler yolculara kötü davranıyor mu kötü davrananlar var. Bu konuda eksiklerimiz var mı var, hatalarımız var mı var. Bütün bunlara evet. Ama şunu da görmemiz gerekiyor, bu sistem günde 77 bin biniş taşıyor. Bunun Edirne’de taşınabilecek başka bir sistem var mı yok. Edirne’deki mevcut toplu ulaşım sistemi bu. Bizim ETUS’la bir organik ilişkimiz yok belediye olarak, kar, ticari ilişkimiz de yok” dedi.
Toplantı sonunda ETUS’un hat sayısını 18’den 24’e çıkaran madde Ak Parti gurubunun ret oyuna karşılık oy çokluğu ile kabul edildi.
ETUS’UN HAT SAYISI 18’DEN 24’E ÇIKTI
Yapılan anketlere göre Edirne Toplu Ulaşım Sitemi’nden şikayet oranı yüzde 9 oranında. Belediye Başkanı Recep Gürkan, altyapıda şikayetin yüzde 40 oranında olmasına rağmen ETUS’tan şikayet oranının yüzde 9’u geçmediğini söyledi. Başkan Gürkan, “bu oran bizim tedbir almamamız anlamına gelmiyor” dedi.
Belediye Başkanı Recep Gürkan, Belediye Meclis toplantısında yaptığı konuşmada belediye olarak yaptırdıkları anketlerde Edirne’de şehir içi toplu ulaşımı sağlan ETUS’tan şikayet oranının yüzde 9 oranında olduğunu açıkladı.
“ŞİKAYET ORANI YÜZDE 9’U GEÇMEDİ”
Başkan Gürkan, şikayet oranının düşük olmasının tedbir almadığı anlamına gelemeyeceğini kaydetti.
Gürkan, “vatandaşa kötü davranan şoför oluyor mu oluyor, vatandaşa kötü davranan kaba davranan örneğin esnaf da oluyor. ETUS kentin yaşayanlarının büyük çoğunluğunu doğrudan etkilediği için doğal olarak en çok gündeme gelen ETUS. Bu konuda sürekli anketler yaptırıyoruz. Halkın en çok şikayet ettiği konu nedir, neleri beğeniyor neleri beğenmiyor. ETUS’tan bugüne kadar şikayet oranı yüzde 9’u geçmedi. Mesela zaman zaman altyapıdan şikayet oranı yüzde 40’a kadar çıktığını gördüm ben. Bunu şu anlamda söylüyorum; ETUS’ta da dediğimiz anlamda bir şikayet oranı olsa altyapıda nasıl yüzde 40’a çıkıyorsa ETUS’ta da çıkması lazım yüzde 40. Ama 6 yıldır yüzde 9’u geçmedi. Yüzde 9’u geçmiyor olması bizim tedbir almamamızı mı gerektiriyor hayır. Elbette alacağız. En son genel kurullarına katıldığım konuşmam sosyal medyada hala var. Bugüne kadar işten çıkarılmasını istediğimiz ceza verdiğimiz şoför sayısı elimizde. Ama bir gerçeği kaçırmayalım. Bu şikayetçi olduğumuz şoför arkadaşlarımız kimi mal sahibi kimi de çalışan. Biz Edirne’deki havuzdan seçiyoruz o arkadaşları ve orada görevlendiriyoruz. Şoförün kişisel problemleri, ekonomik sıkıntıları falan vatandaşı ilgilendirmez. Orada kibar bir şekilde görevini yapmak zorunda. Bununla ilgili çok ceza verdiğimiz işten çıkardığımız var. Ama bu bitmeyecek ne kadar azaltabiliriz çalışmalar onun için. Keşke olmasa”.
“RAYLI SİSTEM OLUR AMA 350 BİN BİNİŞ GEREKİYOR”
Edirne’de daha önce belediye otobüsünün denendiğin ve başarılı olmadığını kaydeden Başkan Gürkan, “Edirne de niye raylı sistem yapılmıyor. Edirne de hafif raylı sistem yapabilir miyiz yapabiliriz sonuçta bir finans meselesi bu Gazimihal’den koyarız E-5 in ortasına hattı tıp fakültesinin girişine kadar gider gelir bunu yapmak için para lazım parayı buluruz yaparız. Bunun 2014 de bu konuda en başarılı illerden birisi olan Bursa’nın ulaşım uzmanlarını buraya getirerek denedik bakın Bursa farklı bir partiden en başarılı illerden olduğunu buradan söylüyorum. Hiç gocunmam yok burada çalıştılar Bursa büyükşehir belediyesinin uzmanları bana geldiler dediler ki; ‘Bu istediğinizi yapmak mümkün evet ancak işletmek mümkün değil’ dediler niçin çünkü hafif raylı sistemde sistemin çalışabilmesi için günlük 350 bin biniş gerekiyor. Bizim o zamanlar günlük biniş sayımız 70 bin gene yaparsınız 2 tane yönteminiz var binen herkesten 5 katı para alısınız 1 lira ise 5 lira almanız lazım ya da aradaki farkı 280 bin binişi belediye olarak siz finanse edersiniz” şeklinde konuştu.
Haber: Gülşah AK
Toplantının 3’üncü gündem maddesi olan Ulaşım Komisyonu’nun kararları, uzun bir şekilde görüşülerek tartışıldı. Edirne Toplu Ulaşım Sitemi’nin hat sayısını 18’den 24’e çıkaran maddenin görüşüldüğü sırada konuşan Belediye Başkanı Recep Gürkan, Toplu Ulaşım Mastır planında hat optimizasyonuyla beraber uzmanların görüşleriyle 18 olan hat sayısının 24’e çıkarılması önerisi getirildiğini, yeni hatların kabul edilmesi halinde ulaşım haritalarının duraklara asılacağını söyledi.
Gürkan, “226 aracı bünyesinde bulunduran ETUS, 8 araca sahip olan farklı kooperatifler hali hazırda 18 farklı hatta şehrin toplu ulaşım hizmetini görüyor. Ortalama günlük 77 bin civarında biniş sayısı var. Bunun içinde 65 yaş ve üzeri ücretsiz binişler, şehit, gazilerin, engellilerin ücretsiz binişleri, emniyet teşkilatı mensuplarının ücretsiz binişler var. Bunların da hepsi bu 77 binin içinde. Toplu Ulaşım Mastır planında hat optimizasyonuyla beraber uzmanların görüşlerine baktığımızda 18 olan hat sayısının 24’e çıkarılması önerisi karşımıza geldi. Ulaşım Komisyonu da profesyonellerin yapmış olduğu bu tavsiyeyi meclise sundular. Yeni hatların kabul edilmesi halinde elimde gördüğünüz yeni ulaşım haritaları duraklara asılacak” dedi.
Edirne Toplu Ulaşım Sistemi’nin bazı şehirler tarafından örnek alınan bir sistem olduğuna da değinen Başkan Gürkan, “Bizim ETUS’la bir organik ilişkimiz yok belediye olarak, kar, ticari ilişkimiz de yok. Edirne’de taşınabilecek başka bir sistem var mı yok. Edirne’deki mevcut toplu ulaşım sistemi bu” dedi.
Gürkan, “Edirne’de bazı arkadaşlarımız toplu ulaşımı beğenmese de Türkiye’nin birçok şehrinden geçmiş yıllarda Edirne Toplu Ulaşım Sistemi’ni örnek almak için gelen şehirler oldu. Uluslararası bir kuruluş olan Dünya Toplu Ulaşım Birliği’nin Türkiye’de büyük şehirlerin dışında üye olması için davet ettiği tek şehir Edirne. Biz bizi davet edin üye yapın demedik. Toplu ulaşımımız mükemmel mi elbette hayır, şoförler yolculara kötü davranıyor mu kötü davrananlar var. Bu konuda eksiklerimiz var mı var, hatalarımız var mı var. Bütün bunlara evet. Ama şunu da görmemiz gerekiyor, bu sistem günde 77 bin biniş taşıyor. Bunun Edirne’de taşınabilecek başka bir sistem var mı yok. Edirne’deki mevcut toplu ulaşım sistemi bu. Bizim ETUS’la bir organik ilişkimiz yok belediye olarak, kar, ticari ilişkimiz de yok” dedi.
Toplantı sonunda ETUS’un hat sayısını 18’den 24’e çıkaran madde Ak Parti gurubunun ret oyuna karşılık oy çokluğu ile kabul edildi.
ETUS’UN HAT SAYISI 18’DEN 24’E ÇIKTI
Yapılan anketlere göre Edirne Toplu Ulaşım Sitemi’nden şikayet oranı yüzde 9 oranında. Belediye Başkanı Recep Gürkan, altyapıda şikayetin yüzde 40 oranında olmasına rağmen ETUS’tan şikayet oranının yüzde 9’u geçmediğini söyledi. Başkan Gürkan, “bu oran bizim tedbir almamamız anlamına gelmiyor” dedi.
Belediye Başkanı Recep Gürkan, Belediye Meclis toplantısında yaptığı konuşmada belediye olarak yaptırdıkları anketlerde Edirne’de şehir içi toplu ulaşımı sağlan ETUS’tan şikayet oranının yüzde 9 oranında olduğunu açıkladı.
“ŞİKAYET ORANI YÜZDE 9’U GEÇMEDİ”
Başkan Gürkan, şikayet oranının düşük olmasının tedbir almadığı anlamına gelemeyeceğini kaydetti.
Gürkan, “vatandaşa kötü davranan şoför oluyor mu oluyor, vatandaşa kötü davranan kaba davranan örneğin esnaf da oluyor. ETUS kentin yaşayanlarının büyük çoğunluğunu doğrudan etkilediği için doğal olarak en çok gündeme gelen ETUS. Bu konuda sürekli anketler yaptırıyoruz. Halkın en çok şikayet ettiği konu nedir, neleri beğeniyor neleri beğenmiyor. ETUS’tan bugüne kadar şikayet oranı yüzde 9’u geçmedi. Mesela zaman zaman altyapıdan şikayet oranı yüzde 40’a kadar çıktığını gördüm ben. Bunu şu anlamda söylüyorum; ETUS’ta da dediğimiz anlamda bir şikayet oranı olsa altyapıda nasıl yüzde 40’a çıkıyorsa ETUS’ta da çıkması lazım yüzde 40. Ama 6 yıldır yüzde 9’u geçmedi. Yüzde 9’u geçmiyor olması bizim tedbir almamamızı mı gerektiriyor hayır. Elbette alacağız. En son genel kurullarına katıldığım konuşmam sosyal medyada hala var. Bugüne kadar işten çıkarılmasını istediğimiz ceza verdiğimiz şoför sayısı elimizde. Ama bir gerçeği kaçırmayalım. Bu şikayetçi olduğumuz şoför arkadaşlarımız kimi mal sahibi kimi de çalışan. Biz Edirne’deki havuzdan seçiyoruz o arkadaşları ve orada görevlendiriyoruz. Şoförün kişisel problemleri, ekonomik sıkıntıları falan vatandaşı ilgilendirmez. Orada kibar bir şekilde görevini yapmak zorunda. Bununla ilgili çok ceza verdiğimiz işten çıkardığımız var. Ama bu bitmeyecek ne kadar azaltabiliriz çalışmalar onun için. Keşke olmasa”.
“RAYLI SİSTEM OLUR AMA 350 BİN BİNİŞ GEREKİYOR”
Edirne’de daha önce belediye otobüsünün denendiğin ve başarılı olmadığını kaydeden Başkan Gürkan, “Edirne de niye raylı sistem yapılmıyor. Edirne de hafif raylı sistem yapabilir miyiz yapabiliriz sonuçta bir finans meselesi bu Gazimihal’den koyarız E-5 in ortasına hattı tıp fakültesinin girişine kadar gider gelir bunu yapmak için para lazım parayı buluruz yaparız. Bunun 2014 de bu konuda en başarılı illerden birisi olan Bursa’nın ulaşım uzmanlarını buraya getirerek denedik bakın Bursa farklı bir partiden en başarılı illerden olduğunu buradan söylüyorum. Hiç gocunmam yok burada çalıştılar Bursa büyükşehir belediyesinin uzmanları bana geldiler dediler ki; ‘Bu istediğinizi yapmak mümkün evet ancak işletmek mümkün değil’ dediler niçin çünkü hafif raylı sistemde sistemin çalışabilmesi için günlük 350 bin biniş gerekiyor. Bizim o zamanlar günlük biniş sayımız 70 bin gene yaparsınız 2 tane yönteminiz var binen herkesten 5 katı para alısınız 1 lira ise 5 lira almanız lazım ya da aradaki farkı 280 bin binişi belediye olarak siz finanse edersiniz” şeklinde konuştu.