Komisyon Başkanı Önder Cin, Otomobil girişinin en düşük olduğu ay Haziran, Otobüs girişinin en yüksek olduğu ay Eylül, Otobüs girişinin en düşük olduğu ay Haziran olduğunu söyledi.
“EN DÜŞÜK GİRİŞ HAZİRAN EN YÜKSEK GİRİŞ EYLÜL AYINDA”
Sınır kapılarının açılması hakkındaki raporun sunumunu yapan Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Komisyon Başkanı Önder Cin, ”Trakya Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğü istatistiklerine baktığımızda da; 1 Haziran- 5 Ekim 2020 tarihleri arasında Kapıkule ve Hamzabeyli sınır kapılarından toplam; 212 bin 514 otomobil giriş yaparken 202 bin 554 otomobil çıkış yapmıştır. 5 bin 087 otobüs giriş yaparken 5 bin 268 otobüs çıkış yapmıştır. Otomobil girişinin en yüksek olduğu ay Eylül, Otomobil girişinin en düşük olduğu ay Haziran, Otobüs girişinin en yüksek olduğu ay Eylül, Otobüs girişinin en düşük olduğu ay Haziran, olarak gerçekleşmiştir. Haziran, Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarının toplu olarak analizi yapıldığında ilgili sınır kapılarında en yoğun araç girişlerinin Eylül ayında, en düşük sayıda araç girişlerinin de Haziran ayında gerçekleştiği görülmektedir” ifadelerini kullandı.
“KAPILARIN AÇIK KALMASI İÇİN UĞRAŞ VERİLİYOR”
Komisyon Başkanı Önder Cin, sınır kapılarının kapanmaması için büyük uğraş verildiğini söyledi. Cin, “30 Ekim'de kapanması düşünülen sınır kapılarının kapanmayacağını gördük. Ama ne zamana kadar? Edirne'de esnafının merakla beklediği sınır kapılarının kapanıp kapanmayacağı konusu netlik kazanmamakla birlikte Edirne Sanayi ve Ticaret Odası başkanı sayın Recep Zıpkınkurt iş adamları ile birlikte Bulgaristan’a yapmış oldukları ziyaretlerde sınır ticaretimizin devam etmesi hususunda ve Gümrük kapılarımızın bu pandemi döneminde de gerekli önlemler alınarak açık kalması için uğraş vermektedirler. Ayrıca esnaf odalarımız da gümrük kapılarımızın açık kalması ile ilgili çalışmalar yapmaktadır. Fakat en önemlisi Sayın Valimiz Ekrem Canalp' in Bulgaristan' in yetkili makamları ile yapmış olduğu ikili görüşmelerde gümrük kapılarımızın bugüne kadar açık kalması ve Bulgaristan vatandaşlarımızın Edirne'ye gelip alışveriş yapmaları ile ilgili çalışmaları bizleri bugünlere kadar getirmiştir. Ancak tüm dünyayı saran covid-19 salgını ülkemizde ve Bulgaristan'da da artışlar gösterdiği görülmektedir. Bundan sonraki gelişmeler neler olacağı bilinmemekle birlikte yine de maske mesafe ve hijyen kurallarına uyarak bu dönemin üstesinden geleceğiz” dedi.
“SINIR TİCARETİ TURİZM EKONOMİSİNİN DUMANSIZ BACALARI”
İl Edirne İl Genel Meclisi’nde Kasım ayı toplantılarının beşinci birleşiminde Sınır Kapılarının açılması hakkındaki raporun sunumunun ardından konuşan İl Genel Meclis Başkanı Mehmet Geçmiş, “Edirne’ye Bulgaristan vatandaşlarının gelişlerinin Edirne ekonomisi anlamında çok önemli olduğunu söyledi. Geçmiş, “Bulgaristan’da koronavirüsten dolayı artışlar olduğunu takip ediyoruz. Ama Edirne esnafı artık ekonomisini tamamen Bulgar vatandaşlara bağlamış. Leva’nın Türk Lirası karşısında değer kazanması, onlara Edirne’yi bir cazibe merkezi haline getirmiş durumda. Buradan iki konuya değinmek istiyorum. Birincisi esnaflarımız kendilerine çeki düzen vererek Bulgar vatandaşlara ciddi anlamda etiket ve hijyen kurallarına dikkat ederek hizmet versinler. Bilsinler ki Bulgaristan vatandaşları şu anda Edirne esnafını ayakta tutan en büyük etkenlerden biridir. Bulgar vatandaşlar da ülkemize giriş yaparken Valimizin de talimatlarıyla Kapıkule’den girişte gerekli önlemler alınmakta. Girişte dezenfektan, maske, kolonya ve tahlilileri yapılmaktadır. Bununla ilgili ülkemizde uyulması gereken el ilanlarıyla kurallar hatırlatılmakta. Biz de onları bir anlamda hem denetleyip hem de onlara örnek olacak şekilde davranmamız önem arz etmektedir. Çünkü sınır ticareti, ikili ilişkiler, turizm ekonomimizin dumansız bacaları bir anlamda. Bu ekonomik krizi belki ülkemizin birçok şehri hissediyor fakat Edirne olarak Mart- Eylül döneminde zor günler yaşadık. Eylül ayıda sınır kapılarının açılmasıyla birlikte Edirne ekonomisinde iş anlamında biraz rahatlık yaşamaya başladık. İnşallah koronavirüs azalır, normal hayatımıza döneriz diye temi ediyorum” dedi. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)
“EN DÜŞÜK GİRİŞ HAZİRAN EN YÜKSEK GİRİŞ EYLÜL AYINDA”
Sınır kapılarının açılması hakkındaki raporun sunumunu yapan Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Komisyon Başkanı Önder Cin, ”Trakya Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğü istatistiklerine baktığımızda da; 1 Haziran- 5 Ekim 2020 tarihleri arasında Kapıkule ve Hamzabeyli sınır kapılarından toplam; 212 bin 514 otomobil giriş yaparken 202 bin 554 otomobil çıkış yapmıştır. 5 bin 087 otobüs giriş yaparken 5 bin 268 otobüs çıkış yapmıştır. Otomobil girişinin en yüksek olduğu ay Eylül, Otomobil girişinin en düşük olduğu ay Haziran, Otobüs girişinin en yüksek olduğu ay Eylül, Otobüs girişinin en düşük olduğu ay Haziran, olarak gerçekleşmiştir. Haziran, Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarının toplu olarak analizi yapıldığında ilgili sınır kapılarında en yoğun araç girişlerinin Eylül ayında, en düşük sayıda araç girişlerinin de Haziran ayında gerçekleştiği görülmektedir” ifadelerini kullandı.
“KAPILARIN AÇIK KALMASI İÇİN UĞRAŞ VERİLİYOR”
Komisyon Başkanı Önder Cin, sınır kapılarının kapanmaması için büyük uğraş verildiğini söyledi. Cin, “30 Ekim'de kapanması düşünülen sınır kapılarının kapanmayacağını gördük. Ama ne zamana kadar? Edirne'de esnafının merakla beklediği sınır kapılarının kapanıp kapanmayacağı konusu netlik kazanmamakla birlikte Edirne Sanayi ve Ticaret Odası başkanı sayın Recep Zıpkınkurt iş adamları ile birlikte Bulgaristan’a yapmış oldukları ziyaretlerde sınır ticaretimizin devam etmesi hususunda ve Gümrük kapılarımızın bu pandemi döneminde de gerekli önlemler alınarak açık kalması için uğraş vermektedirler. Ayrıca esnaf odalarımız da gümrük kapılarımızın açık kalması ile ilgili çalışmalar yapmaktadır. Fakat en önemlisi Sayın Valimiz Ekrem Canalp' in Bulgaristan' in yetkili makamları ile yapmış olduğu ikili görüşmelerde gümrük kapılarımızın bugüne kadar açık kalması ve Bulgaristan vatandaşlarımızın Edirne'ye gelip alışveriş yapmaları ile ilgili çalışmaları bizleri bugünlere kadar getirmiştir. Ancak tüm dünyayı saran covid-19 salgını ülkemizde ve Bulgaristan'da da artışlar gösterdiği görülmektedir. Bundan sonraki gelişmeler neler olacağı bilinmemekle birlikte yine de maske mesafe ve hijyen kurallarına uyarak bu dönemin üstesinden geleceğiz” dedi.
“SINIR TİCARETİ TURİZM EKONOMİSİNİN DUMANSIZ BACALARI”
İl Edirne İl Genel Meclisi’nde Kasım ayı toplantılarının beşinci birleşiminde Sınır Kapılarının açılması hakkındaki raporun sunumunun ardından konuşan İl Genel Meclis Başkanı Mehmet Geçmiş, “Edirne’ye Bulgaristan vatandaşlarının gelişlerinin Edirne ekonomisi anlamında çok önemli olduğunu söyledi. Geçmiş, “Bulgaristan’da koronavirüsten dolayı artışlar olduğunu takip ediyoruz. Ama Edirne esnafı artık ekonomisini tamamen Bulgar vatandaşlara bağlamış. Leva’nın Türk Lirası karşısında değer kazanması, onlara Edirne’yi bir cazibe merkezi haline getirmiş durumda. Buradan iki konuya değinmek istiyorum. Birincisi esnaflarımız kendilerine çeki düzen vererek Bulgar vatandaşlara ciddi anlamda etiket ve hijyen kurallarına dikkat ederek hizmet versinler. Bilsinler ki Bulgaristan vatandaşları şu anda Edirne esnafını ayakta tutan en büyük etkenlerden biridir. Bulgar vatandaşlar da ülkemize giriş yaparken Valimizin de talimatlarıyla Kapıkule’den girişte gerekli önlemler alınmakta. Girişte dezenfektan, maske, kolonya ve tahlilileri yapılmaktadır. Bununla ilgili ülkemizde uyulması gereken el ilanlarıyla kurallar hatırlatılmakta. Biz de onları bir anlamda hem denetleyip hem de onlara örnek olacak şekilde davranmamız önem arz etmektedir. Çünkü sınır ticareti, ikili ilişkiler, turizm ekonomimizin dumansız bacaları bir anlamda. Bu ekonomik krizi belki ülkemizin birçok şehri hissediyor fakat Edirne olarak Mart- Eylül döneminde zor günler yaşadık. Eylül ayıda sınır kapılarının açılmasıyla birlikte Edirne ekonomisinde iş anlamında biraz rahatlık yaşamaya başladık. İnşallah koronavirüs azalır, normal hayatımıza döneriz diye temi ediyorum” dedi. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)





