Haber: Özge BAYKAL
Elektronik Kıyafet Tasarımı Atölyesi’nin bir proje olduğunu ve Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklendiğini söyleyen Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Ali Battal, uygulamanın kendi koordinatörlüğünde gerçekleştiğini dile getirerek ’’Ülkemizde bu alanda yapılan çalışmalar maalesef yeterli düzeyde değildir. Bizler çocukların potansiyellerini ortaya çıkarmak istiyoruz. Umarım Gençlik ve Spor Bakanlığımız bu konuyla ilgili birçok projeye olanak sağlar” dedi.
Bir grup öğrencinin katılım sağladığı Elektronik Kıyafet Tasarımı Atölyesi’ne 16 saatlik eğitim verildiğini belirten Battal, “Bu atölye kapsamın Edirne’de öğrenim gören 6. 7 ve 8. sınıfta okuyan bir grup öğrenciye bir eğitim verildi. Bu atölye kapsamında, çocuklar kendi isteklerine göre e-bileklik ve e-tişört gibi ürünler tasarladılar. Elektronik kıyafet tasarımı fikri; bu alandaki kitlere ulaşımın kolaylaşması, kitlerin zenginleşmesi ve kendin yap gibi akımlar ile birlikte son zamanlarda gerek toplumda gerekse bir yansıması olarak eğitimde kullanılabileceği gündeme geldiğinden ötürü ortaya çıktı. Dünyada çeşitli yaştan kesimlere özellikle genç çocuklara yönelik tasarım, estetik, elektronik bilgisi veya programlama eğitimi gibi amaçlar ile ilgili yapılan çalışmalar artarak devam etmektedir. Ülkemizde bu alanda yapılan çalışmalar olmakla birlikte yeterli düzeyde değildir. Çocukların disiplinler arası öğrendiklerini işe koşmayı, bilgilerini ve sanatsal becerilerini kullanarak kendilerine özgü bir eser ortaya çıkarmaya amaçlayan bir projeydi. Daha sonra planlanan e-kıyafet ile ilgili her bir faaliyet kapsamında özellikle çocukların potansiyelini açığa çıkarmak ve onları bu alanlara özendirmek istedik. Aynı zamanda gençlerin bir şeyler yaparak üretime yönelik kendilerine güvenmelerini sağlamalarını ve bu kültürü benimsemeleri bu projenin nihai hedeflerinden biriydi. Nihai amaçlarından bir başkası günümüzün gereklerinden olan kodlama eğitimini bir bağlam içerisinde çocuklara öğretmekti. Böylelikle çocuklar öğrendiklerini hayata geçirerek daha iyi öğrenmeleri amaçlandı. Projenin sonunda çocuklara Katılım Sertifikası verildi ve aynı zamanda tasarlanan ürünler halka açık olarak Eğitim Fakültesinde düzenlenen sergide sunumu gerçekleştirildi” ifadelerinde bulundu.
Elektronik Kıyafet Tasarımı Atölyesi’nin bir proje olduğunu ve Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklendiğini söyleyen Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Ali Battal, uygulamanın kendi koordinatörlüğünde gerçekleştiğini dile getirerek ’’Ülkemizde bu alanda yapılan çalışmalar maalesef yeterli düzeyde değildir. Bizler çocukların potansiyellerini ortaya çıkarmak istiyoruz. Umarım Gençlik ve Spor Bakanlığımız bu konuyla ilgili birçok projeye olanak sağlar” dedi.
Bir grup öğrencinin katılım sağladığı Elektronik Kıyafet Tasarımı Atölyesi’ne 16 saatlik eğitim verildiğini belirten Battal, “Bu atölye kapsamın Edirne’de öğrenim gören 6. 7 ve 8. sınıfta okuyan bir grup öğrenciye bir eğitim verildi. Bu atölye kapsamında, çocuklar kendi isteklerine göre e-bileklik ve e-tişört gibi ürünler tasarladılar. Elektronik kıyafet tasarımı fikri; bu alandaki kitlere ulaşımın kolaylaşması, kitlerin zenginleşmesi ve kendin yap gibi akımlar ile birlikte son zamanlarda gerek toplumda gerekse bir yansıması olarak eğitimde kullanılabileceği gündeme geldiğinden ötürü ortaya çıktı. Dünyada çeşitli yaştan kesimlere özellikle genç çocuklara yönelik tasarım, estetik, elektronik bilgisi veya programlama eğitimi gibi amaçlar ile ilgili yapılan çalışmalar artarak devam etmektedir. Ülkemizde bu alanda yapılan çalışmalar olmakla birlikte yeterli düzeyde değildir. Çocukların disiplinler arası öğrendiklerini işe koşmayı, bilgilerini ve sanatsal becerilerini kullanarak kendilerine özgü bir eser ortaya çıkarmaya amaçlayan bir projeydi. Daha sonra planlanan e-kıyafet ile ilgili her bir faaliyet kapsamında özellikle çocukların potansiyelini açığa çıkarmak ve onları bu alanlara özendirmek istedik. Aynı zamanda gençlerin bir şeyler yaparak üretime yönelik kendilerine güvenmelerini sağlamalarını ve bu kültürü benimsemeleri bu projenin nihai hedeflerinden biriydi. Nihai amaçlarından bir başkası günümüzün gereklerinden olan kodlama eğitimini bir bağlam içerisinde çocuklara öğretmekti. Böylelikle çocuklar öğrendiklerini hayata geçirerek daha iyi öğrenmeleri amaçlandı. Projenin sonunda çocuklara Katılım Sertifikası verildi ve aynı zamanda tasarlanan ürünler halka açık olarak Eğitim Fakültesinde düzenlenen sergide sunumu gerçekleştirildi” ifadelerinde bulundu.