Cüneyt Asan ve Adnan Şahin’in program yüzü olduğu Halkın Mutfağı çekim ekibi çalışmalarına Kırklareli’nden başladı. Üsküp beldesinde kazıkta çevirme, keçi peyniri yapımı ve coğrafi işaret almış ürünlerden Kıvırcık Kuzu Eti’nin tanıtıldığı ilk gün çekimlerinde diğer bir coğrafi işaretli ürün olan Kırklareli Beyaz Peyniri de ele alındı. Günün ikinci yarısında ise Kırklareli final yemeği çekimleri yapıldı. Kırklareli merkezde bir işletmede yapılan final çekimlerinde sofrada Kıvırcık Kuzu Eti, Hardaliye, Kırklareli Beyaz Peyniri, Kırklareli Meşe Balı gibi coğrafi işaretli ürünlerin yanı sıra Armağan Köyü Kuru Fasulyesi, Kaçamak, koyun yoğurdu, ciğer sarma gibi lezzetler yer aldı. Final sofrasına misafir olan İstanbul Üniversitesi Ziraat Fakültesi Zootekni Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Alper Yılmaz Kıvırcık Kuzu ve özelliklerini anlattı ve lezzet performansı nedeniyle Kıvırcık Kuzu Eti’nin kendi sınıfının Wagyu’su(Et değerli olan bir Japon Sığırı) olabileceğini vurguladı.
Programın ikinci ve üçüncü gün çekimleri Demirköy ve Kırklareli merkezde yapıldı. Programın başlangıç sunumunun Demirköy Fatih Dökümhanesi’nde çekildi. Buradan Hamdibey Köyü’ne geçen program ekibi burada Boşnak Mantısı, Hacı Makule Tatlısı, İsli Sucuk ve Kuru Etin tadına baktı. İğneada Longoz Milli Parkı ve Yayla Mahallesi’nde genel çekimlerin yapılmasından sonra Kırklareli OSB’de coğrafi işaretli ürünlerden Hardaliyenin hazırlanış süreci ve özellikleri çekilerek Kırklareli çekimleri sona erdi.
Son gün çekimleri ise Malkara Eski Kaşarının imalat aşamalarını görüntülemek üzere Malkara’da yapıldı. Burada çekimlere katılarak program ekibi ile bir kahvaltı yapan Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin bir değerlendirme yaptı. Şahin değerlendirmesinde şunları söyledi:” Balkan etkisinin bariz bir şekilde görüldüğü Trakya gastronomisinin zamanla kendine özgü yanları gelişmiştir. Biz de Trakya Kalkınma Ajansı olarak Trakya mutfağının tanıtılması için çeşitli çalışmalar yapıyoruz. Bunlardan ilki coğrafi işaretli ürünlerle ilgili çalışmamızdır. 2017 sonu 2018 başında coğrafi işaretlerle ilgili çalışmaya başladığımızda Trakya’nın coğrafi işaretli ürün sayısı 6 idi. Bizim ve ilgili kurum ve kuruluşları çabaları ile bugün ürün sayısı 18’e ulaştı. Önümüzdeki günlerde bu sayıyı 20’nin üzerine çıkarmak hedefindeyiz. Önem verdiğimiz diğer bir konu ise kırsal turizmin geliştirilmesi çalışmalarıdır. 2016 yılında başlattığımız çalışma ile Kırklareli, Demirköy, Vize, Pınarhisar’dan oluşan Istrancalar aksında rotalar oluşturduk ve bunların alt yapısının geliştirilmesi için destekler verdik. Bu rotaları tanıtmak ve satışının artması için bölgeye ilgisi olan ve tur düzenleme potansiyeli olan İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa, Çanakkale turizm firmalarına ziyaretler yaptık. Yine coğrafi işaretli ürünlerimizin ve gastronomimizin tanınması için bu konuda gurme düzeyindeki insanlarımızı, programlarımızı konuk ediyoruz. Halkın Mutfağı programını da bu kapsamda Bölgemizde ağırlıyoruz. Kırklareli ve Tekirdağ’da öne çıkan değerlerimizi ele aldılar ve inşallah tüm ülkeye tanıtacaklar. Kendilerine tüm Trakyalılar adına teşekkür ediyoruz ve çalışmalarında başarılar diliyoruz.” Dedi. (Haber Merkezi)
Programın ikinci ve üçüncü gün çekimleri Demirköy ve Kırklareli merkezde yapıldı. Programın başlangıç sunumunun Demirköy Fatih Dökümhanesi’nde çekildi. Buradan Hamdibey Köyü’ne geçen program ekibi burada Boşnak Mantısı, Hacı Makule Tatlısı, İsli Sucuk ve Kuru Etin tadına baktı. İğneada Longoz Milli Parkı ve Yayla Mahallesi’nde genel çekimlerin yapılmasından sonra Kırklareli OSB’de coğrafi işaretli ürünlerden Hardaliyenin hazırlanış süreci ve özellikleri çekilerek Kırklareli çekimleri sona erdi.
Son gün çekimleri ise Malkara Eski Kaşarının imalat aşamalarını görüntülemek üzere Malkara’da yapıldı. Burada çekimlere katılarak program ekibi ile bir kahvaltı yapan Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin bir değerlendirme yaptı. Şahin değerlendirmesinde şunları söyledi:” Balkan etkisinin bariz bir şekilde görüldüğü Trakya gastronomisinin zamanla kendine özgü yanları gelişmiştir. Biz de Trakya Kalkınma Ajansı olarak Trakya mutfağının tanıtılması için çeşitli çalışmalar yapıyoruz. Bunlardan ilki coğrafi işaretli ürünlerle ilgili çalışmamızdır. 2017 sonu 2018 başında coğrafi işaretlerle ilgili çalışmaya başladığımızda Trakya’nın coğrafi işaretli ürün sayısı 6 idi. Bizim ve ilgili kurum ve kuruluşları çabaları ile bugün ürün sayısı 18’e ulaştı. Önümüzdeki günlerde bu sayıyı 20’nin üzerine çıkarmak hedefindeyiz. Önem verdiğimiz diğer bir konu ise kırsal turizmin geliştirilmesi çalışmalarıdır. 2016 yılında başlattığımız çalışma ile Kırklareli, Demirköy, Vize, Pınarhisar’dan oluşan Istrancalar aksında rotalar oluşturduk ve bunların alt yapısının geliştirilmesi için destekler verdik. Bu rotaları tanıtmak ve satışının artması için bölgeye ilgisi olan ve tur düzenleme potansiyeli olan İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa, Çanakkale turizm firmalarına ziyaretler yaptık. Yine coğrafi işaretli ürünlerimizin ve gastronomimizin tanınması için bu konuda gurme düzeyindeki insanlarımızı, programlarımızı konuk ediyoruz. Halkın Mutfağı programını da bu kapsamda Bölgemizde ağırlıyoruz. Kırklareli ve Tekirdağ’da öne çıkan değerlerimizi ele aldılar ve inşallah tüm ülkeye tanıtacaklar. Kendilerine tüm Trakyalılar adına teşekkür ediyoruz ve çalışmalarında başarılar diliyoruz.” Dedi. (Haber Merkezi)