Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
Tabipler lokalinde 14 Mart Tıp Bayramı Etkinlikleri kapsamında Tabipler lokalinde kahvaltının ardından bisiklet dernekleri tabipler lokalinden Saraçlar caddesi Atatürk anıtına pedal çevirdi.
Atatürk anıtındaki tören belediye bandosu eşliğinde saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunması ile başladı. Atatürk anıtındaki çelenk sunma törenine Edirne Belediye Başkan Yardımcısı Ertuğrul Tanrıkulu, Tabipler Lokali Başkanı Memet Akbal, özel sağlık kurumları temsilcileri, sağlık çalışanları ve bisiklet dernekleri katıldı.
Edirne Tabip Odası Onur Kurulu Üyesi Dr. Ertuğrul Tanrıkulu, “Türkiye’de tıp alanında çalışanlar için bir kutlama ve anma günü olan 14 Mart sağlık çalışanlarının sorunlarının da dile getirildiği bir gündür. Tıp alanında çalışanlar için hem bir kutlama hem çalışma alanındaki sorunlara dikkat çekme ve hem de mesleki önemli olay ve kişileri anma etkinliği olan 14 Mart tıp Bayramı Türkiye’de modern tıp eğitiminin başladığı gün olarak kabul ediliyor. Edirne’de yaşayan bizim efsanevi doktor abla ve abilerimiz de var. Saadet Yardım, Raika Erkurt ablamı da buraya çağırdım. Fakat sağlık sorunları nedeniyle aramızda olamadılar. İlk kutlama 14 Mart 1919’da işgal altındaki İstanbul’da yapıldı. O gün tıp okulu öğrencileri Hikmet Bora’nın önderliğinde İstanbul’un işgalini protesto ettiler. O dönemin ünlü doktorlarının da destek verdiği protestoya tıp bayramında tıp mesleği mensuplarının Yurt, vatan savunma hareketi olarak da tarihe geçmiştir. 1976 yılından sonra bu tarihi içine alan bu haftada tıp haftası olarak kabul edilmiştir. Biz her yıl tıp bayramında bisiklet dostları ile beraber oluyoruz. İnsanlar pedal çeviriyor temalı bir etkinliğimiz oluyor. Bu yılda bisiklet dostlarımız yalnız bırakmadılar. Onlara çok teşekkür ediyoruz. Tıp bayramının bütün sağlık camiasına ve türk halkına kutlu ve mutlu olmasını diliyorum.” Dedi.
“EDİRNE’MİZDE BİSİKLET YOLLARININ OLMAMASININ BÜYÜK EKSİKLİK”
EBİS Yönetim Üyelerinden Şule Çelebi; EBİS ailesi olarak yapılan bu etkinlikten dolayı mutluyuz. Bisiklet camiasında bu tarz etkinliklerin devam etmesini diliyoruz. Edirne’mizde bisiklet yollarının olmamasının büyük eksiklik olduğunu düşünüyoruz. Can güvenliğimiz için bisiklet yollarının tamamlanması büyük önem taşımaktadır. Birçok bisiklet dostumuz bu konuda mağdur oluyor ve kazalar yaşıyoruz. Bu konuda belediyemizin ve karayollarının daha ehemmiyetli davranmasından yanayız.” Dedi.
Modavizyon Bisiklet Grubu Başkanı Nevzat Çakmaklı, “böyle bir etkinlikte bizleri bir araya getirdikleri için emeği geçenlere teşekkür ediyoruz. Yaptıkları vurgulamalar bisiklet sporunun önemini ortaya koyuyor. Bisiklet konusunda gruplar olarak Edirne’deki insanlara katkı sağladığımız için kendimizi mutlu hissediyoruz.” Dedi.
EBİDOST Üyelerinden Gürkan Özen; bu etkinliği düzenledikleri ve katılım sağlamamıza katkı sundukları için başkanımıza teşekkür ediyoruz. Edirne’de gerekli eksikliklerden en önemlisi de bisiklet yollarının eksikliğidir. Yetkililerden bu konudaki çalışmaları arttırmasını bekliyoruz. Bisiklet her zaman sağlıktır. Bisiklete binmeyen herkesi bisiklet kullanmaya davet ediyoruz.” Dedi.
Tabipler Odası Başkanı Memet Akbal, “Türk tıbbının kurumsallaşmasının ve bilimsel tıp eğitiminin başlangıcının yüz doksan üçüncü yıl dönümünde ülkemiz ve dünya "Yeni korona virüs" olarak adlandırılan ve gerekli önlemlerin alınmaması durumunda yaygın ölümlere yol açtığı bilinen bir salgın tehdidiyle karşı karşıya. Bunun yanında ilimizde yaşanan mülteci sorunu varlığını, artırarak devam ettirmekte. Bu dönemde biz sağlık çalışanlarına son derece önemli görevler düşmektedir.
Hekimlik değerlerinin, deontolojinin giderek kaybolduğu, genç hekimlerin ülkemizden uzaklaştığı, kalanların aşırı iş yükü ve performans kaygısıyla tükendiği ve can güvenliğinin olmadığı bir süreç yaşamaktayız. Ne yazık ki sağlık sisteminin verimliliğinin bakılan hasta, yapılan ameliyat ve tetkik sayısı ile ölçüldüğü bir ülke haline gelmiş bulunmaktayız. Sağlık sistemimizden kaynaklanan sorunlar nedeniyle sürekli olarak hedef gösterilmekten, çalışma ortamlarımızda her gün, her saat şiddete maruz kalmaktan mesleğimizi yapamaz hale geldik. Oysa; hastalarımıza yeterli süre ayıramamanın, ticarethaneye dönüştürülen sağlık kurumlarının, cepten ödenen katkı ve katılım paylarının, ulaşılamayan ilaçların, niteliksiz tıp eğitiminin, koruyucu hekimlik gereksinimlerine yanıt veremeyen aile hekimliği sisteminin, sağlık sisteminden kaynaklanan sorunların sorumlusu biz değiliz!
Başta korona virüs salgını olmak üzere her türlü hastalığa karşı mesleki görevlerimizi sorumlulukla yerine getirmeye de, başta sağlıkta şiddet olmak üzere her türlü sorunumuz için mücadele etmeye de kararlıyız.” Dedi.
Tabipler lokalinde 14 Mart Tıp Bayramı Etkinlikleri kapsamında Tabipler lokalinde kahvaltının ardından bisiklet dernekleri tabipler lokalinden Saraçlar caddesi Atatürk anıtına pedal çevirdi.
Atatürk anıtındaki tören belediye bandosu eşliğinde saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunması ile başladı. Atatürk anıtındaki çelenk sunma törenine Edirne Belediye Başkan Yardımcısı Ertuğrul Tanrıkulu, Tabipler Lokali Başkanı Memet Akbal, özel sağlık kurumları temsilcileri, sağlık çalışanları ve bisiklet dernekleri katıldı.
Edirne Tabip Odası Onur Kurulu Üyesi Dr. Ertuğrul Tanrıkulu, “Türkiye’de tıp alanında çalışanlar için bir kutlama ve anma günü olan 14 Mart sağlık çalışanlarının sorunlarının da dile getirildiği bir gündür. Tıp alanında çalışanlar için hem bir kutlama hem çalışma alanındaki sorunlara dikkat çekme ve hem de mesleki önemli olay ve kişileri anma etkinliği olan 14 Mart tıp Bayramı Türkiye’de modern tıp eğitiminin başladığı gün olarak kabul ediliyor. Edirne’de yaşayan bizim efsanevi doktor abla ve abilerimiz de var. Saadet Yardım, Raika Erkurt ablamı da buraya çağırdım. Fakat sağlık sorunları nedeniyle aramızda olamadılar. İlk kutlama 14 Mart 1919’da işgal altındaki İstanbul’da yapıldı. O gün tıp okulu öğrencileri Hikmet Bora’nın önderliğinde İstanbul’un işgalini protesto ettiler. O dönemin ünlü doktorlarının da destek verdiği protestoya tıp bayramında tıp mesleği mensuplarının Yurt, vatan savunma hareketi olarak da tarihe geçmiştir. 1976 yılından sonra bu tarihi içine alan bu haftada tıp haftası olarak kabul edilmiştir. Biz her yıl tıp bayramında bisiklet dostları ile beraber oluyoruz. İnsanlar pedal çeviriyor temalı bir etkinliğimiz oluyor. Bu yılda bisiklet dostlarımız yalnız bırakmadılar. Onlara çok teşekkür ediyoruz. Tıp bayramının bütün sağlık camiasına ve türk halkına kutlu ve mutlu olmasını diliyorum.” Dedi.
“EDİRNE’MİZDE BİSİKLET YOLLARININ OLMAMASININ BÜYÜK EKSİKLİK”
EBİS Yönetim Üyelerinden Şule Çelebi; EBİS ailesi olarak yapılan bu etkinlikten dolayı mutluyuz. Bisiklet camiasında bu tarz etkinliklerin devam etmesini diliyoruz. Edirne’mizde bisiklet yollarının olmamasının büyük eksiklik olduğunu düşünüyoruz. Can güvenliğimiz için bisiklet yollarının tamamlanması büyük önem taşımaktadır. Birçok bisiklet dostumuz bu konuda mağdur oluyor ve kazalar yaşıyoruz. Bu konuda belediyemizin ve karayollarının daha ehemmiyetli davranmasından yanayız.” Dedi.
Modavizyon Bisiklet Grubu Başkanı Nevzat Çakmaklı, “böyle bir etkinlikte bizleri bir araya getirdikleri için emeği geçenlere teşekkür ediyoruz. Yaptıkları vurgulamalar bisiklet sporunun önemini ortaya koyuyor. Bisiklet konusunda gruplar olarak Edirne’deki insanlara katkı sağladığımız için kendimizi mutlu hissediyoruz.” Dedi.
EBİDOST Üyelerinden Gürkan Özen; bu etkinliği düzenledikleri ve katılım sağlamamıza katkı sundukları için başkanımıza teşekkür ediyoruz. Edirne’de gerekli eksikliklerden en önemlisi de bisiklet yollarının eksikliğidir. Yetkililerden bu konudaki çalışmaları arttırmasını bekliyoruz. Bisiklet her zaman sağlıktır. Bisiklete binmeyen herkesi bisiklet kullanmaya davet ediyoruz.” Dedi.
Tabipler Odası Başkanı Memet Akbal, “Türk tıbbının kurumsallaşmasının ve bilimsel tıp eğitiminin başlangıcının yüz doksan üçüncü yıl dönümünde ülkemiz ve dünya "Yeni korona virüs" olarak adlandırılan ve gerekli önlemlerin alınmaması durumunda yaygın ölümlere yol açtığı bilinen bir salgın tehdidiyle karşı karşıya. Bunun yanında ilimizde yaşanan mülteci sorunu varlığını, artırarak devam ettirmekte. Bu dönemde biz sağlık çalışanlarına son derece önemli görevler düşmektedir.
Hekimlik değerlerinin, deontolojinin giderek kaybolduğu, genç hekimlerin ülkemizden uzaklaştığı, kalanların aşırı iş yükü ve performans kaygısıyla tükendiği ve can güvenliğinin olmadığı bir süreç yaşamaktayız. Ne yazık ki sağlık sisteminin verimliliğinin bakılan hasta, yapılan ameliyat ve tetkik sayısı ile ölçüldüğü bir ülke haline gelmiş bulunmaktayız. Sağlık sistemimizden kaynaklanan sorunlar nedeniyle sürekli olarak hedef gösterilmekten, çalışma ortamlarımızda her gün, her saat şiddete maruz kalmaktan mesleğimizi yapamaz hale geldik. Oysa; hastalarımıza yeterli süre ayıramamanın, ticarethaneye dönüştürülen sağlık kurumlarının, cepten ödenen katkı ve katılım paylarının, ulaşılamayan ilaçların, niteliksiz tıp eğitiminin, koruyucu hekimlik gereksinimlerine yanıt veremeyen aile hekimliği sisteminin, sağlık sisteminden kaynaklanan sorunların sorumlusu biz değiliz!
Başta korona virüs salgını olmak üzere her türlü hastalığa karşı mesleki görevlerimizi sorumlulukla yerine getirmeye de, başta sağlıkta şiddet olmak üzere her türlü sorunumuz için mücadele etmeye de kararlıyız.” Dedi.





