Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri

              Türkiye’de fen eğitimi ve eğitimcilerin eğitimi alanında önemli bir boşluğu dolduran ve fen bilgisi öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, öğretmen adayları ve fen eğitimi alanında lisansüstü eğitim alanları da dahil olmak üzere tüm fen eğitimcilerine yönelik olarak hazırlanan ve Nobel Ödüllü Türk Bilim İnsanı Prof. Dr. Aziz Sancar’ın ön söz yazdığı “Çağdaş Yaklaşımlarla Destekli Fen Öğretimi: Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri” isimli eser raflarda yerini aldı.

Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri

              Türkiye’de fen eğitimi ve eğitimcilerin eğitimi alanında önemli bir boşluğu dolduran ve fen bilgisi öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, öğretmen adayları ve fen eğitimi alanında lisansüstü eğitim alanları da dahil olmak üzere tüm fen eğitimcilerine yönelik olarak hazırlanan ve Nobel Ödüllü Türk Bilim İnsanı Prof. Dr. Aziz Sancar’ın ön söz yazdığı “Çağdaş Yaklaşımlarla Destekli Fen Öğretimi: Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri” isimli eser raflarda yerini aldı.

Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri
01 Mayıs 2019 - 10:02
Reklam


 
                    Eser, öğrencileri bilim ve teknoloji üretebilen bireyler olarak yetiştirebilmek adına verilmesi gereken fen eğitiminin hangi yöntemlerle ve nasıl yapılması gerektiğini anlatmaktadır. Editörlüğünü Doç. Dr. Sevgi Aydın Günbatar ve Doç. Dr. Hüseyin Artun’un yaptığı kitapta Türkiye’nin farklı üniversitelerden çok değerli fen bilimleri eğitimcisi akademisyenlerin bölüm yazarlığı yaptığı kitaba Trakya Üniversitesinden de katkı geldi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Eylem Bayır; “Fen Eğitiminde Sorgulayıcı-Araştırma” başlıklı bölümü ile kitaba katkı sundu.
           Editörlerin böyle önemli ve anlamlı bir kitap için bölüm yazımı teklif ettiklerinde çok heyecanlandığını ve çok mutlu olduğunu belirten Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Eylem Bayır, yaklaşık beş aylık yoğun bir çalışma sonunda bölümü yazmayı tamamladığını ifade etti. Bireylerin küçük yaşlardan itibaren doğada karşılaştığı durumlar karşısında merak duygusu yaşadığı ve bu durumlarla ilgili sorular sorduğunu ifade eden Doç. Dr. Eylem Bayır “Merakın getirdiği bilme ve bulma arzusunun göstergesi olan bu sorular bazen sözlü bazen hareketlerle ortaya konur. Sorgulama sürecini başlatan merak duygusu, çocukluk döneminde daha belirgindir. Çocuklarda merak duygusunu engellemek yerine bu duyguyu sürdürmelerini sağlayarak fen eğitiminde kullanmak, onların sorgulayan ve bilimsel düşünüp karar veren bireyler olarak yetişmesini sağlayacaktır. Bu nedenle çocukların bu özellikleri kazanabilmeleri için onlara doğayla ilgili olguları deneyimlemeleri, problemler ortaya atıp araştırmaları, test etmeleri, delilleri toplayıp değerlendirmeleri ve bilim insanları gibi düşünmelerini sağlayacak fırsatlar sunulması gerekir. İşte bu bağlamda yazmış olduğum Fen Eğitiminde Sorgulayıcı-Araştırma isimli bölüm, çocukların erken yaşlardan itibaren küçük birer bilim insanı olarak kabul edilmesi ve çocuklara fen eğitimi verilirken bu fikir çerçevesinde nasıl bir yol izlememiz gerektiğini anlatıyor” dedi.
                 Eserin, Türkiye’de fen eğitimini çok yönlü olarak ele alan bir kitap olması açısından büyük bir önem arz ettiğini, bununla birlikte Nobel Ödüllü Türk Bilim İnsanı Prof. Dr. Aziz Sancar’ın ön söz yazarak esere ayrı bir anlam ve değer kazandırdığını ifade etti.  Doç. Dr. Eylem Bayır  “Kitabımızın sunuş yazısını yazmak üzere Prof. Dr. Aziz Sancar Hocamızla iletişim kurmayı ekibimiz adına editörlerimiz sağladı. Hocamızın böyle bir teklifi tüm sıcaklığıyla ve alçak gönüllülüğüyle karşılayarak kabul etmesi bizlerin heyecan ve mutluluğunu tabii ki katlayarak arttırdı. Tüm dünyaya mal olmuş, Nobel Kimya ödülü sahibi Türk bilim insanı Prof. Dr. Aziz Sancar’ın kitabımızın sunuş yazısını yazması Ülkemizde çocukların onun gibi yetişmesine olan desteğinin bir göstergesidir. Prof. Dr. Aziz Sancar Hocamızın, çocuklarımıza bilimi sevdirmeye ve öğretmeye yönelik önerilerini kaleme alarak kitabımızın sunuş yazısını yazması ise kitabımızı adeta taçlandırdı. Gerçekten de bu yazıyı yazması gereken en önemli kişi oydu ve yazdı. Böyle bir gururu ve mutluluğu bizlere yaşattığı için Prof. Dr. Aziz Sancar Hocamıza sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi.
Sancar kitabın önsözünde, “Bilim ve teknolojinin büyük bir hızla ilerlediği günümüzde, bilim ve teknolojiye katkı sağlamak amacıyla dünyada yaşanan hızlı gelişmelere ülkelerin ayak uydurabilmesi için yeni nesiller bilim ve teknoloji üretebilen bireyler olarak yetiştirilmelidir. Bu donanıma sahip bireylerin yetiştirilmesinin yolu çocuklara erken yaşlardan itibaren verilecek güçlü bir fen eğitimi olduğu otoritelerce kabul edilmektedir. Bu eğitimin olmazsa olmaz şartı da onlara küçük yaşlardan itibaren verilecek fen eğitiminde çağdaş yaklaşımların kullanılabilmesidir” ifadelerine yer verdi.
(Haber Merkezi)
 
 

Bu haber 1905 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum