Herkül Çiftliği Yönetim Kurulu Başkanı Semih Bozkurt, “Bu suyun içerisinde hayvan idrarından gelen doğal üre var. Çoğunluğu da su. Böylelikle bu tarlanın üre almasına gerek kalmayacak. Üreye vereceği parayı çiftçimiz başka bir giderde kullanabilir.” Dedi.
Çiftlikte, büyükbaş hayvan idrarı, ahırların temizliğinde kullanılan sular ve bol yağmur suları, çiftlikte lagün denen bir havuzda biriktirildikten sonra isteğe bağlı olarak çiftliğin çevresindeki tarlalara ve talep edilmesi halinde çiftçilere ücretsiz olarak veriliyor.
Yüzde 90’ı yağmur suyu olmak üzere yüzde 10 organik madde oranına sahip sıvı gübre, çiftçilerin önümüzdeki yıl yüksek verim almasını bekleniyor.
Herkül Çiftliği Yönetim Kurulu Başkanı Semih Bozkurt, Atık olarak bulunan sıvı gübrenin tarımda gübre olarak kullanılabileceğini vurguladı. Herkül Çiftliği Yönetim Kurulu Başkanı Semih Bozkurt, yaptığı açıklamada, “Çiftliğimizde çıkan ve katı fazda ayrıştırılan, yağmur sularıyla zenginleştirilmiş, su bakımından zengin hale gelmiş sıvı gübremizi, çiftçimizin tarlasına yerden yağmurlama dediğimiz sulama sistemiyle yedirerek veriyoruz. Bunu öncelikle tarlaların toprağının organik yapısını, zenginliğini arttırmak için yapıyoruz. Trakya ve bu bölgede toprağın PH’nın düşük olmasından dolayı sürekli alkel ihtiyacı var. Bizim şu anda vermiş olduğumuz yüzde 90’nı yağmur suyu olan bu gübrenin PH’ıda 8.1-8.2 mertebelerinde. Bunu da İlçe Tarım Müdürlüğü ile yapmış olduğumuz çalışmalar neticesinde gördük. Dolayısıyla toprağın alkeli değerini yükseltmeye faydalı olduğu gibi kurak gitmiş yaz boyunca toprağın su ihtiyacını bir nebze de olsa gidermek. Aynı zamanda doğal gübreyle toprağın organik yapısını güçlendirmek. Bunun üzerine inşallah kış yağmurları geldiğinde toprak çok zengin bir hale gelecek. Toprak organik içerik açısından zengin olacak. Verdiğimiz yağmur sularıyla karışık gübrenin zemine doğru gitmesiyle toprak doygun bir hal alacak ve aynı zamanda içerisinde yüzde 10 hayvan gübresi olduğu için onun lifli yapısıyla toprağın su tutma kapasitesi arttıracak. Bu da önümüzdeki yıl bize rekolte olarak geri dönecek.” Şeklinde konuştu.
“BU BEDELSİZ YAPILAN BİR HİZMET”
Yapılan hizmetin ücretsiz yapılan bir hizmet olduğunu vurgulayan Bozkurt, “Bu bedelsiz yapılan bir hizmet. Çünkü bu bizim lagünlerimizde zaten birikiyor. Bunu tarlalarda kullanmak lazım. Çiftliğe yakın olan tarlalarda biz bunu değerlendirmeyi düşündük ve işin ekonomik boyutuna baktığımızda üre gübre fiyatları geçen seneye göre ciddi miktarda arttı. Bu suyun içerisinde hayvan idrarından gelen doğal üre var. Çoğunluğu da su. Böylelikle bu tarlanın üre almasına gerek kalmayacak. Üreye vereceği parayı çiftçimiz başka bir giderde kullanabilir. Çiftliğimizde ‘atık’ diye tabir edilen aslında tamamiyle doğaya, tarıma kazandırılması gereken bu gübreli suyu biz bir şeklide ekonomiye kazandırmış oluyoruz” şeklinde konuştu.
Bozkurt, Edirne İl Tarım ve Orman Müdürü Atilla Bayazıt ve İl Çevre ve Şehircilik Müdürü Engin Öztürk’e katkılarından dolayı şükranlarını sundu.
“SIVI GÜBRE VERİMİ YÜKSELTİYOR”
Tarlasına sıvı gübre salınımı yapılan Süloğlu Belediye Başkanı Mehmet Ormankıran, sıvı gübre sayesinde verimin yüksek olduğunu belirtti. Ormankıran, “Ben bu işi 4-5 yıl önce su tankeriyle çiftlikten sıvı gübre aldım. Kendi imkanlarımla. Yapmış olduğumuz denemelerde tarlalarımıza mısır, kanola ve ayçiçeği ekmiştik. Ve bu ürünlerin hasat zamanında gördüm ki yaptığımızın boşa değil, etraftaki komşularımıza göre iyi bir verim aldığımızı tespit ettik. Yaz aylarında tankerle Herkül Çiftliğinden sıvı gübre alarak taşımaya çalışıyoruz. Mazot fiyatlarının artmasından dolayı tankerle taşımayı yapamaz hale geldik. Bunun yanında gübre maliyetlerindeki yüzde yüz artışı da eklediğimizde. Yaptığımız bu işlemin ne kadar doğru olduğunu sizlere de aktarmak isterim.” İfadelerini kullandı.
“TOPRAĞA ORGANİK MADDE DE VERMİŞ OLUYORUZ”
Ormankıran, Herkül Tarım Çiftliğinin Yönetim Kurulu Başkanı Semih Bozkurt’a, Süloğlu’nda böyle bir çiftliği var etti. Ormankıran sözlerini şu şekilde tamamladı; “Bu sıvı gübrenin yüzde 90’ı su, yüzde 10’u organik madde içeriyor. Topraklarımız tahlil ettirdiğimizde suya doymuşluk ve organik madde oranları yazar. Burada topraklarımızda ne kadar su oranı yüksekse önümüzdeki yıl verimde o kadar yüksek olduğunu tespit ediyoruz. Bu vesile ile toprağa organik madde de vermiş oluyoruz. Daha önceki tespitlerde organik maddenin verime olumlu etkisini bire bir gözlemledim. Çiftliğin bu sıvı gübreyle mısır yetiştirdiğini bizzat gözlerimizle gördük. Şu anda tarlama organik sıvı gübre salıyoruz. Ben şuna inanıyorum. Önümüzdeki yıl etraftaki tarlalara göre benim tarlamın veriminin daha iyi olacağını eminim.” (Haber Merkezi)
Çiftlikte, büyükbaş hayvan idrarı, ahırların temizliğinde kullanılan sular ve bol yağmur suları, çiftlikte lagün denen bir havuzda biriktirildikten sonra isteğe bağlı olarak çiftliğin çevresindeki tarlalara ve talep edilmesi halinde çiftçilere ücretsiz olarak veriliyor.
Yüzde 90’ı yağmur suyu olmak üzere yüzde 10 organik madde oranına sahip sıvı gübre, çiftçilerin önümüzdeki yıl yüksek verim almasını bekleniyor.
Herkül Çiftliği Yönetim Kurulu Başkanı Semih Bozkurt, Atık olarak bulunan sıvı gübrenin tarımda gübre olarak kullanılabileceğini vurguladı. Herkül Çiftliği Yönetim Kurulu Başkanı Semih Bozkurt, yaptığı açıklamada, “Çiftliğimizde çıkan ve katı fazda ayrıştırılan, yağmur sularıyla zenginleştirilmiş, su bakımından zengin hale gelmiş sıvı gübremizi, çiftçimizin tarlasına yerden yağmurlama dediğimiz sulama sistemiyle yedirerek veriyoruz. Bunu öncelikle tarlaların toprağının organik yapısını, zenginliğini arttırmak için yapıyoruz. Trakya ve bu bölgede toprağın PH’nın düşük olmasından dolayı sürekli alkel ihtiyacı var. Bizim şu anda vermiş olduğumuz yüzde 90’nı yağmur suyu olan bu gübrenin PH’ıda 8.1-8.2 mertebelerinde. Bunu da İlçe Tarım Müdürlüğü ile yapmış olduğumuz çalışmalar neticesinde gördük. Dolayısıyla toprağın alkeli değerini yükseltmeye faydalı olduğu gibi kurak gitmiş yaz boyunca toprağın su ihtiyacını bir nebze de olsa gidermek. Aynı zamanda doğal gübreyle toprağın organik yapısını güçlendirmek. Bunun üzerine inşallah kış yağmurları geldiğinde toprak çok zengin bir hale gelecek. Toprak organik içerik açısından zengin olacak. Verdiğimiz yağmur sularıyla karışık gübrenin zemine doğru gitmesiyle toprak doygun bir hal alacak ve aynı zamanda içerisinde yüzde 10 hayvan gübresi olduğu için onun lifli yapısıyla toprağın su tutma kapasitesi arttıracak. Bu da önümüzdeki yıl bize rekolte olarak geri dönecek.” Şeklinde konuştu.
“BU BEDELSİZ YAPILAN BİR HİZMET”
Yapılan hizmetin ücretsiz yapılan bir hizmet olduğunu vurgulayan Bozkurt, “Bu bedelsiz yapılan bir hizmet. Çünkü bu bizim lagünlerimizde zaten birikiyor. Bunu tarlalarda kullanmak lazım. Çiftliğe yakın olan tarlalarda biz bunu değerlendirmeyi düşündük ve işin ekonomik boyutuna baktığımızda üre gübre fiyatları geçen seneye göre ciddi miktarda arttı. Bu suyun içerisinde hayvan idrarından gelen doğal üre var. Çoğunluğu da su. Böylelikle bu tarlanın üre almasına gerek kalmayacak. Üreye vereceği parayı çiftçimiz başka bir giderde kullanabilir. Çiftliğimizde ‘atık’ diye tabir edilen aslında tamamiyle doğaya, tarıma kazandırılması gereken bu gübreli suyu biz bir şeklide ekonomiye kazandırmış oluyoruz” şeklinde konuştu.
Bozkurt, Edirne İl Tarım ve Orman Müdürü Atilla Bayazıt ve İl Çevre ve Şehircilik Müdürü Engin Öztürk’e katkılarından dolayı şükranlarını sundu.
“SIVI GÜBRE VERİMİ YÜKSELTİYOR”
Tarlasına sıvı gübre salınımı yapılan Süloğlu Belediye Başkanı Mehmet Ormankıran, sıvı gübre sayesinde verimin yüksek olduğunu belirtti. Ormankıran, “Ben bu işi 4-5 yıl önce su tankeriyle çiftlikten sıvı gübre aldım. Kendi imkanlarımla. Yapmış olduğumuz denemelerde tarlalarımıza mısır, kanola ve ayçiçeği ekmiştik. Ve bu ürünlerin hasat zamanında gördüm ki yaptığımızın boşa değil, etraftaki komşularımıza göre iyi bir verim aldığımızı tespit ettik. Yaz aylarında tankerle Herkül Çiftliğinden sıvı gübre alarak taşımaya çalışıyoruz. Mazot fiyatlarının artmasından dolayı tankerle taşımayı yapamaz hale geldik. Bunun yanında gübre maliyetlerindeki yüzde yüz artışı da eklediğimizde. Yaptığımız bu işlemin ne kadar doğru olduğunu sizlere de aktarmak isterim.” İfadelerini kullandı.
“TOPRAĞA ORGANİK MADDE DE VERMİŞ OLUYORUZ”
Ormankıran, Herkül Tarım Çiftliğinin Yönetim Kurulu Başkanı Semih Bozkurt’a, Süloğlu’nda böyle bir çiftliği var etti. Ormankıran sözlerini şu şekilde tamamladı; “Bu sıvı gübrenin yüzde 90’ı su, yüzde 10’u organik madde içeriyor. Topraklarımız tahlil ettirdiğimizde suya doymuşluk ve organik madde oranları yazar. Burada topraklarımızda ne kadar su oranı yüksekse önümüzdeki yıl verimde o kadar yüksek olduğunu tespit ediyoruz. Bu vesile ile toprağa organik madde de vermiş oluyoruz. Daha önceki tespitlerde organik maddenin verime olumlu etkisini bire bir gözlemledim. Çiftliğin bu sıvı gübreyle mısır yetiştirdiğini bizzat gözlerimizle gördük. Şu anda tarlama organik sıvı gübre salıyoruz. Ben şuna inanıyorum. Önümüzdeki yıl etraftaki tarlalara göre benim tarlamın veriminin daha iyi olacağını eminim.” (Haber Merkezi)





