Edirne Valisi Ekrem Canalp, Vakıflar Genel Müdürlüğünce restorasyonu başlayan Selimiye Camii’ndeki çalışmalar hakkında gazetecilere açıklamalarda bulundu. Vali Canalp, “Selimiye'deki restorasyon çalışmalarımız bizim yıllardır üzerinde ehemmiyetle durmuş olduğumuz bir konudur. Bu yıl en son sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları ile Kültür ve Turizm Bakanlığımız ve Vakıflar Genel Müdürlüğümüz, yapılmış olan çalışmalara ödenek ayırmak ve programa koymak sureti ile restorasyonu başlatmış oldu. Bir taraftan restorasyonu yapmamız lazım ama öbür tarafından Selimiye'yi de açık tutmalıyız. Vakıflar Bölge Müdürlüğümüz şu anda müteahhit firma ile yeni bir çalışma yapıyor. Yakın zamanda da Selimiye'de restorasyon öncesi son cumamızı da kılacağız ve o kılmış olduğumuz son cumadan sonra artık kısmi olarak Selimiye'de belli bir bölümü kapatmış olacağız.” Diye konuştu.
Selimiye’nin çevre düzenlemesi ile ilgili de bilgi veren Canalp, Yemiş Kapanı Hanı'nın temellerinin korunacağını ama yeniden inşa edilmeyeceğini ifade etti. Canalp, “Belli bir zaman sonra ortaya şu sonuç çıkacak, 360 derece çevre düzenlemesi ile beraber restore edilmiş muhteşem bir Selimiye. Selimiye hem çevre düzenlemesiyle hem de ana caminin restorasyonunun tamamlanmasıyla en az 100 yıl daha, sağlam, diri ve canlı şekilde ziyaretçilere kendisini gösterecek.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)





