Akaryakıta gelen zamlarla birlikte şehirlerarası otobüs firmaları bilet fiyatlarına zam uygularken, Edirne’de şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan Mustafa Altunhan, Vatandaşların zamlar karşısında zor durumda olduğunu ifade ederek, bilet fiyatlarına zam yapmayacaklarını vurguladı. Vatandaşlar Edirne-İstanbul arasında 100 TL’ye seyahat edebilecekler.
Altunhan, “Geçen gün İstanbul’dan aradılar, ‘Trakya’da her yere zam oluyor’ dedi. Dedim ki ‘Kesinlikle fiyatlar yükselmeyecek. Bir buçuk yıldan beri biz 100 TL’ye taşıyoruz. 100 TL’den 1 kuruş fazlaya taşımayacağız. İstanbul bölge müdürü karımız azalıyor zor durumda kalırız’ dedi. Ülke zor durumda biz zor durumda kalalım da insanlara bu zamları daha fazla yansıtmayalım. Tedbir olarak biraz servisleri kısıp otobüslerin doluluk oranını arttırarak bu zammı geçiştirmeye çalışacağım bir firma sahibi olarak. İnsanlar bu zamların altında eziliyor. Birde insafsızca zam yapanlar var. 1 lira zam geliyor ama adam bunu fırsat biliyor 5 lira zam yapıyor. Yazıktır, günahtır. Bu saatten sonra otobüsçülük yapacak mıyım bilmiyorum büyük ihtimal yapamayacağım. Çünkü 1 milyon lira olan bir otobüs şu anda 4 buçuk milyon liraya çıktı. Benim 10 otobüs almam gerekiyor 10 otobüse 45 milyon lira bağlanacak gibi değil. Şunu samimiyetle söylüyorum otobüsçülük yapmaya gücümüz yetmeyecek. Trakya’da otobüsçülükle ilgili en son kalanlardanız. Elimizdeki stok otobüslerle kaç sene otobüsçülük yaparız elimizdeki otobüsçülerde ihtiyarlayınca onları 3. Sınıf ülkelere satıp bu işten elimizi ayağımızı çekeceğiz gibi görünüyor. Çünkü bu meslek çok pahalı bir meslek oldu. Ben ‘pes’ diyorsam çok otobüsçü böyle tarihe karışacak. Daha önceden Trakya’da 30-40 tane otobüs firması vardı. Hepsi enflasyonlarla, zamlarla yok olup gittiler. Son olarak ben kalmıştım. Direndik direndik ama bu saatten sonra bizde direncimizi yitirdik.” İfadelerini kullandı.
“KEŞAN, ÇORLU, EDİRNE, İSTANBUL ARASINA ZAM YAPMADIK”
Keşan’a ve Çorlu’ya yapılan zamları geri çektirdiğini söyleyen Altunhan, “Keşan’da başka arabacılarda ‘Keşan’a zam yapalım’ dediler. ‘Keşan 40 lira 50 lira yapmamız lazım’ dediler. Keşan’ı 50 lira yapmışlardı ben yine fiyatı 40 liraya düşürdüm. Çorluya zam yapmışlardı oranın da zamını geri aldırdım. Şu anda Edirne garajında hiçbir yere zam olmadı desem yeri vardır. Büyük konuşmamak lazım gözümüzden kaçanlar vardır ama Keşan, Çorlu, Edirne, İstanbul arasına zam yapmadık.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)
Altunhan, “Geçen gün İstanbul’dan aradılar, ‘Trakya’da her yere zam oluyor’ dedi. Dedim ki ‘Kesinlikle fiyatlar yükselmeyecek. Bir buçuk yıldan beri biz 100 TL’ye taşıyoruz. 100 TL’den 1 kuruş fazlaya taşımayacağız. İstanbul bölge müdürü karımız azalıyor zor durumda kalırız’ dedi. Ülke zor durumda biz zor durumda kalalım da insanlara bu zamları daha fazla yansıtmayalım. Tedbir olarak biraz servisleri kısıp otobüslerin doluluk oranını arttırarak bu zammı geçiştirmeye çalışacağım bir firma sahibi olarak. İnsanlar bu zamların altında eziliyor. Birde insafsızca zam yapanlar var. 1 lira zam geliyor ama adam bunu fırsat biliyor 5 lira zam yapıyor. Yazıktır, günahtır. Bu saatten sonra otobüsçülük yapacak mıyım bilmiyorum büyük ihtimal yapamayacağım. Çünkü 1 milyon lira olan bir otobüs şu anda 4 buçuk milyon liraya çıktı. Benim 10 otobüs almam gerekiyor 10 otobüse 45 milyon lira bağlanacak gibi değil. Şunu samimiyetle söylüyorum otobüsçülük yapmaya gücümüz yetmeyecek. Trakya’da otobüsçülükle ilgili en son kalanlardanız. Elimizdeki stok otobüslerle kaç sene otobüsçülük yaparız elimizdeki otobüsçülerde ihtiyarlayınca onları 3. Sınıf ülkelere satıp bu işten elimizi ayağımızı çekeceğiz gibi görünüyor. Çünkü bu meslek çok pahalı bir meslek oldu. Ben ‘pes’ diyorsam çok otobüsçü böyle tarihe karışacak. Daha önceden Trakya’da 30-40 tane otobüs firması vardı. Hepsi enflasyonlarla, zamlarla yok olup gittiler. Son olarak ben kalmıştım. Direndik direndik ama bu saatten sonra bizde direncimizi yitirdik.” İfadelerini kullandı.
“KEŞAN, ÇORLU, EDİRNE, İSTANBUL ARASINA ZAM YAPMADIK”
Keşan’a ve Çorlu’ya yapılan zamları geri çektirdiğini söyleyen Altunhan, “Keşan’da başka arabacılarda ‘Keşan’a zam yapalım’ dediler. ‘Keşan 40 lira 50 lira yapmamız lazım’ dediler. Keşan’ı 50 lira yapmışlardı ben yine fiyatı 40 liraya düşürdüm. Çorluya zam yapmışlardı oranın da zamını geri aldırdım. Şu anda Edirne garajında hiçbir yere zam olmadı desem yeri vardır. Büyük konuşmamak lazım gözümüzden kaçanlar vardır ama Keşan, Çorlu, Edirne, İstanbul arasına zam yapmadık.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)





