Mevsim geçişlerinin etkisiyle havaların soğuması cilt sağlığını olumsuz yönde etkiliyor. Kuruluk, pullanma ve hassasiyet gibi sorunların arttığı kış döneminde vatandaşların dikkatli olması gerektiğini belirten Dermokozmetik Uzmanı Seçil Fidan Kayrım, sağlıklı bir cilt için altı önemli uyarıda bulundu.
Kayrım, soğuk havaların cildin doğal nem dengesini bozduğunu belirterek, “Cilt kurudukça kılcal damarlar belirginleşir, kızarıklık ve pul pul dökülmeler ortaya çıkar. Bu yüzden bol su tüketimi ve yoğun nemlendirici kullanımı büyük önem taşıyor” dedi.
Duş Sonrası Nemlendirme Şart
Kışın sıcak suyla sık duş almanın cildi yıprattığını ifade eden Kayrım, “Aşırı sıcak su ve sert kese uygulamaları deri bariyerini zayıflatır. Ilık su kullanarak duş sonrası mutlaka nemlendirici uygulanmalı” uyarısında bulundu.
Özellikle her gün olmasa da duştan sonra muhakkak bir nemlendirici kullanılması gerektiğinin altını çizen Kayrım, "Cildimiz daha beslenmeli ve bariyerlerimiz güçlenmeli ki cildimizde herhangi bir rahatsızlık meydana gelmesin. Deri hassasiyetleri, atopikler bunları korumak için bol bol vücudu nemlendirmek gerekiyor. Çok fazla kese yapmamamız gerekiyor, çok sıcak suyla banyo yapmamamız gerekiyor daha ılık bir su vücudun PH değerini korumaya yardımcı olacaktır. Her gün cildimizi besleyecek losyonlar kullanmakta fayda var. Sadece yüz olarak düşünmemek lazım vücudumuz da bir o kadar önemli" ifadelerine yer verdi.
“Gliserin içerikli sabun ve jeller tercih edilmeli”
Cildi sabunla yıkayanlar için besleyici, jel formunda gliserin içerikli sabun kullanmalarını tavsiye eden Kayrım, "Cildimiz zaten cilt grubuna göre ayrılıyor. Bazen yüzümüz yağlı olup vücudumuz kuru olabiliyor. Bunun için yüzümüze daha farklı, vücudumuza daha farklı temizleyiciler kullanmamız gerekiyor. Ama beslemek ve nemlendirmek kuruluğu önlemek için vücudumuzu özellikle gliserin içerikli sabun ya da jellerle yıkamamız daha uygun olacaktır. Vücut kışın genellikle kuru olduğu için nemlendirici sürmeden dışarıya çıkmamakta fayda var" dedi.
“Nemlendirici sürmeden dışarı çıkmayın”
Kış aylarında dış etkenlerin cildi daha fazla kuruttuğunu söyleyen Kayrım, “Vücut kışın genellikle kuru olur. Bu nedenle dışarı çıkmadan önce nemlendirici sürmekte fayda var” diyerek vatandaşları uyardı.
Kış aylarının cilt bakımı açısından da bazı fırsatlar sunduğunu vurgulayan Kayrım, "Kış aylarında çok kontrollü leke kremlerimiz var. Daha performanslı ve daha güzel sonuçlar elde etmeye yardımcı olur. Çünkü güneş yüzde 60 oranında düşüyor. UV ışınları değişiyor. O yüzden leke tedavileri yapılacaksa artık başlanılmasını tavsiye ediyoruz çünkü tam mevsimidir. Ama yine kış geldi deyip güneş koruyucuları sürmeyi ihmal etmesinler. Yazın olduğu kadar olmasa da günde 2 kez tazelemeleri yeterli olacaktır. Kış da olsa olmazsa olmaz güneş koruyucumuzu her gün sürmeye özen göstermeliyiz" şeklinde açıklamada bulundu.
"Temizleyici tercihi nasıl olmalı?"
Köpüklü temizleyicilerin ciltte bulunması gereken nem miktarını azaltabildiğini söyleyen Kayrım, cildin ihtiyacı olan nemi kaybetmenin kış aylarında pek hoş olmadığını belirtti. Yağ bazlı ve nemlendirici özellikli temizleyici ürünleri kullanmanın kurtarıcı olabileceğini aktaran Kayrım, Özellikle sert kimyasallar içermeyen ve kokusuz olan ürünlerin tercih edilmesinin daha sağlıklı olacağına değindi.
Gözenekleri arındırmak için peelingin vazgeçilmez olduğunu ifade eden Kayrım, "Yaz aylarında ter damlacıklarının tıkadığı gözenekleri peeling ile arındırdık. Kış aylarında da haftada en az 1 kere peeling yapmaya devam edebiliriz. Sonrasında hyalüronik asit içeren serumlarla veya besleyici bir yağ ile cildini nemlendirebilirsin. Bunun için özel olarak üretilen gece serumları da nemlendirmeyi desteklemek için ideal" dedi.
Sağlık Bakanlığı onaylı nemlendirici kremlerin kullanılması konusunda uyarıda bulunan Kayrım, gelişigüzel kullanmak yerine mutlaka bir uzmana danışılarak nemlendirici seçilmesi gerektiğini söyledi.
Yağlı bir cilde sahip olan bir kişinin gliserinli bir nemlendirici kullanması durumunda sivilce olarak geri döndüğünü belirten Kayrım, "Bu durumda eczanelere gelerek bizlere danışıyorlar. O yüzden daha bilinçli ve hekimlerimiz tarafından onaylı nemlendiriciler kullanılmalı. Marketlerden 4- 5 tane alınacağına bir tane medikal ürün alıp kullanmalarını tavsiye ediyorum. Nemlendiricilerin içerisindeki doku ve emilim çok fark ediliyor. Vatandaşlar bu konuda daha dikkatli olmalı uzmana danışarak nemlendirici almalılar" ifadelerini kullandı.(Haber:Gülşah AK)





