Hak-İş Öz Sağlık İş Sendikası Edirne Şube Başkanlığı üyeleri yaptığı basın açıklaması ve kaldırdıkları dövizlerle hekim zammına tepki gösterdi.
Basın açıklamasını okuyan şube başkanı Emre Promet, sağlık çalışanlarının hakkını istediklerini dile getirdi. Promet, “Hepinizin yakından bildiği gibi kamuoyunda “Hekim Zammı” olarak adlandırılan çalışma, diğer tüm sağlık çalışanlarının tepkisi ile karşılaşılınca isabetli bir karar ile yeniden değerlendirilmek üzere bütçe görüşmelerinden sonraya bırakılmıştır. “Pandeminin kahramanı sağlık çalışanlarına müjdemiz var” denilerek açıklanan zam haberi ile kimlerin sağlık çalışanı olarak görülüp, kimlerin kapsam dışı tutulduğu net olarak ortaya çıkmıştır. Yapılan açıklamalarla, sağlık işçisinin “sağlık çalışanı” olarak görülmemiş olması bizleri derinden üzmüştür. Hekimlere yapılacağı ilan edilen ve biz sağlık işçilerinin de desteklediği zamlarla ilgili kimsenin bir sıkıntısı yoktur. Sıkıntı; Ayrıştırılmakta, Ötekileştirilmekte, “Sağlık Ekip İşidir” sözünün boşa çıkartılmasında, Çalışma barışının altına dinamit yerleştirilmesinde, Fedakarlığın meslek ayrımına tabi tutulmasında, Sağlık İşçisinin “sağlık çalışanı” olarak görülmemesinde, Nimet-Külfet dengesinde, işçiye sadece külfetin yazılmasındadır. Öncelikle bilinmelidir ki; Sağlık ve sosyal hizmet işçisinin yetkili sendikası olarak; işçiyi sağlık çalışanı olarak görmeyen anlayışı kabul etmiyoruz. Sağlık kurumlarının bel kemiği olan sağlık işçileri olmasa, dünyada ilk sıralara oturan, her türlü övgüyü hak eden Türk sağlık hizmetinin çökeceği herkesin malumu olan yadsınamaz bir gerçektir. Pandemi koşullarında gösterilen fedakarlıktan söz edilirken; Ambulanslarla kovitli hasta taşıyan 112 personelinden, ambulans sürücülerinden, Hasta karşılama personelinden,Kovitli hastaların altını temizleyen, bakımını yapan, yemeğini yediren, yönlendirmelerini yapan, verilerini giren çalışanlardan, teknik personelinden, Sağlık işyerlerinde asayişi sağlayan güvenlik görevlilerinden, teknik işlerden sorumlu işçilerden söz etmemek, onların fedakarlığını yok saymak, ailelerinden uzakta günlerce izinsiz çalışan sağlık işçilerini “sağlık personelinden saymamak” şeklindeki bir anlayışı kabul etmiyoruz.” İfadelerini kullandı. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)
Basın açıklamasını okuyan şube başkanı Emre Promet, sağlık çalışanlarının hakkını istediklerini dile getirdi. Promet, “Hepinizin yakından bildiği gibi kamuoyunda “Hekim Zammı” olarak adlandırılan çalışma, diğer tüm sağlık çalışanlarının tepkisi ile karşılaşılınca isabetli bir karar ile yeniden değerlendirilmek üzere bütçe görüşmelerinden sonraya bırakılmıştır. “Pandeminin kahramanı sağlık çalışanlarına müjdemiz var” denilerek açıklanan zam haberi ile kimlerin sağlık çalışanı olarak görülüp, kimlerin kapsam dışı tutulduğu net olarak ortaya çıkmıştır. Yapılan açıklamalarla, sağlık işçisinin “sağlık çalışanı” olarak görülmemiş olması bizleri derinden üzmüştür. Hekimlere yapılacağı ilan edilen ve biz sağlık işçilerinin de desteklediği zamlarla ilgili kimsenin bir sıkıntısı yoktur. Sıkıntı; Ayrıştırılmakta, Ötekileştirilmekte, “Sağlık Ekip İşidir” sözünün boşa çıkartılmasında, Çalışma barışının altına dinamit yerleştirilmesinde, Fedakarlığın meslek ayrımına tabi tutulmasında, Sağlık İşçisinin “sağlık çalışanı” olarak görülmemesinde, Nimet-Külfet dengesinde, işçiye sadece külfetin yazılmasındadır. Öncelikle bilinmelidir ki; Sağlık ve sosyal hizmet işçisinin yetkili sendikası olarak; işçiyi sağlık çalışanı olarak görmeyen anlayışı kabul etmiyoruz. Sağlık kurumlarının bel kemiği olan sağlık işçileri olmasa, dünyada ilk sıralara oturan, her türlü övgüyü hak eden Türk sağlık hizmetinin çökeceği herkesin malumu olan yadsınamaz bir gerçektir. Pandemi koşullarında gösterilen fedakarlıktan söz edilirken; Ambulanslarla kovitli hasta taşıyan 112 personelinden, ambulans sürücülerinden, Hasta karşılama personelinden,Kovitli hastaların altını temizleyen, bakımını yapan, yemeğini yediren, yönlendirmelerini yapan, verilerini giren çalışanlardan, teknik personelinden, Sağlık işyerlerinde asayişi sağlayan güvenlik görevlilerinden, teknik işlerden sorumlu işçilerden söz etmemek, onların fedakarlığını yok saymak, ailelerinden uzakta günlerce izinsiz çalışan sağlık işçilerini “sağlık personelinden saymamak” şeklindeki bir anlayışı kabul etmiyoruz.” İfadelerini kullandı. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)





