Hatice ÖZSOY
Artışın yüksek olduğu gıda ürünlerinin en düşük olduğu düşünülen Pazar yerlerine vatandaş bir ümitle gidiyor olsa da karşılaştıkları fiyatlar sebebiyle farklı çözümler aramaya başladı. Yüksek fiyatlara çözüm olarak başta kilo yerine tane dönemi başlatan vatandaş şimdide lahana, karnabahar gibi sebzeleri alırken yarısını kestirip almaya başladı.
Vatandaşın alım gücü olmadığı için bu yola başvurduğunu söyleyen Pazar esnaflarından Atakan Alırat, vatandaşın başta ikiye bölüp yarını alma teklifine olumlu bakmadıklarını fakat alım gücünün düşmesiyle artık yarı yarıya keserek satış yaptıklarını belirtti.
Turşuluk zamanında lahananın daha pahalı olduğunu söyleyen Alırat, “Turşuluk yapıldığı zamanlarda lahana karnabahar daha pahalıydı. Bir lahanayı 15 liradan satıyorduk. Vatandaş o zamanda şimdi olduğu gibi alamıyordu. Fakat enflasyonun da etkisiyle normalinden daha yüksek olan fiyatlar ister istemez alım gücü olmayanı etkiliyor. Şimdi bir lahanayı 10 liradan satıyoruz ama yine alamıyorlar. Asgari ücrete zam ne kadar gelmiş olursa olsun fiyatlarda ona nazaran yükseliş var. Sadece bu lahana ve karnabaharda olsa belki daha az etkilenirlerdi, fakat bu ayki enflasyon rakamları gösteriyor ki Pazar esnafı da alışveriş yapanda ağlıyor. Vatandaş lahana almak istiyor fiyatı pahalı olduğu için alamıyor. Daha temel ihtiyaçlara yönelmek istiyor, bunlar ikinci planda kalıyor. Fakat son zamanlarda karşılaştığımız bir durum daha var. Vatandaş lahananın yarısını almak istiyor bizden ikiye bölmemizi istiyor. Başlarda yapmadık, yarısını satsak diğer yarısı bozulacak dedik. Fakat durum öyle olmuyor, yarıya bölüp sattığımızı görenler diğer yarısını almak istiyor. Genelde de yerli lahana da oluyor bu durum. Pazarda tane alışverişini geçtim artık yarı yarıya böldürüp almaya başladı vatandaş. Sonumuzu merak ediyorum” şeklinde konuştu.
Artışın yüksek olduğu gıda ürünlerinin en düşük olduğu düşünülen Pazar yerlerine vatandaş bir ümitle gidiyor olsa da karşılaştıkları fiyatlar sebebiyle farklı çözümler aramaya başladı. Yüksek fiyatlara çözüm olarak başta kilo yerine tane dönemi başlatan vatandaş şimdide lahana, karnabahar gibi sebzeleri alırken yarısını kestirip almaya başladı.
Vatandaşın alım gücü olmadığı için bu yola başvurduğunu söyleyen Pazar esnaflarından Atakan Alırat, vatandaşın başta ikiye bölüp yarını alma teklifine olumlu bakmadıklarını fakat alım gücünün düşmesiyle artık yarı yarıya keserek satış yaptıklarını belirtti.
Turşuluk zamanında lahananın daha pahalı olduğunu söyleyen Alırat, “Turşuluk yapıldığı zamanlarda lahana karnabahar daha pahalıydı. Bir lahanayı 15 liradan satıyorduk. Vatandaş o zamanda şimdi olduğu gibi alamıyordu. Fakat enflasyonun da etkisiyle normalinden daha yüksek olan fiyatlar ister istemez alım gücü olmayanı etkiliyor. Şimdi bir lahanayı 10 liradan satıyoruz ama yine alamıyorlar. Asgari ücrete zam ne kadar gelmiş olursa olsun fiyatlarda ona nazaran yükseliş var. Sadece bu lahana ve karnabaharda olsa belki daha az etkilenirlerdi, fakat bu ayki enflasyon rakamları gösteriyor ki Pazar esnafı da alışveriş yapanda ağlıyor. Vatandaş lahana almak istiyor fiyatı pahalı olduğu için alamıyor. Daha temel ihtiyaçlara yönelmek istiyor, bunlar ikinci planda kalıyor. Fakat son zamanlarda karşılaştığımız bir durum daha var. Vatandaş lahananın yarısını almak istiyor bizden ikiye bölmemizi istiyor. Başlarda yapmadık, yarısını satsak diğer yarısı bozulacak dedik. Fakat durum öyle olmuyor, yarıya bölüp sattığımızı görenler diğer yarısını almak istiyor. Genelde de yerli lahana da oluyor bu durum. Pazarda tane alışverişini geçtim artık yarı yarıya böldürüp almaya başladı vatandaş. Sonumuzu merak ediyorum” şeklinde konuştu.





