Edirne Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi’nin ek bina olarak kullandığı psikiyatri servisinin olduğu alan Palyatif Ek Bakım ünitesi yeniden düzenlenerek törenle hizmete açıldı. Açılış kurdelesini Vali Ekrem Canalp, Edirne Milletvekili Fatma Aksal, Belediye Başkan Yardımcısı Dr. Ertuğrul Tanrıkulu, İl Sağlık Müdürü Cengiz Kalkan ve hayırseverler birlikte kesti.
Haber: Hatice ÖZSOY
Edirne Valisi Ekrem Canalp, Türkiye'de 2000'li yılların başından itibaren sağlık alanında önemli çalışmalar yapıldığını belirterek, "Sağlık alanında yaşanmış olan bu devrimle birlikte ilk olarak sağlığın alt yapısı tepeden tırnağa yenilendi." dedi.
Edirne Valiliği tarafından hayata geçirilen "Bir Dünya Kur" programı kapsamında Edirneli hayırseverlerin katkılarıyla, Edirne Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi Ek Binası'nda yer alan Palyatif Ek Bakım Servisi dün yapılan törenle hizmete girdi. Hasta ve hasta yakınları için açık ve kapalı olarak oluşturulan servis hayırseverlerin yardımlarıyla düzenlendi. Vali Canalp, törende yaptığı konuşmada Palyatif Bakım Servisi'nin ağır hastalığı olan vatandaşların tedavilerinde önemli bir yere sahip olduğunu dile getirdi. Canalp, "Sağlık evlerimiz, sağlık ocaklarımız, hastanelerimiz, acil sağlık hizmetlerimiz, ambulans servislerimizin tamamı nitelikli bir hale getirildi. Aynı zamanda nitelikli sağlık personeliyle de halkımızın beklentilerine uygun sağlık hizmeti verilmeye başlandı. Ama bu bununla yetmiyor tabi. Daha önce hiç akla gelmeyen yeni sağlık hizmeti türleri de artık toplumumuzun gündemine yerleşmeye başladı. Bunlardan bir tanesi de, bugün burada açılışını yapmış olduğumuz palyatif sağlık hizmetleri ünitesidir.
Palyatif Sağlık Hizmetleri Ünitesinin sağlamış olduğu şey nedir? Topluma öncelikle bunun bilgilendirilmesinin yapılması gerekiyor. Çünkü kelime Latince kökenli olması dolayısıyla çok fazla bilinmiyor. Belki ailenizde, komşularınızın içerisinde, akrabalarınızın içerisinde kanser gibi çok ağır hastalıklar yaşamış kişiler olmuştur. Bu insanların almaları gereken tedavi, nitelikli bir tedavidir. Belli tedaviler hastanelerde yapılabiliyor ama belli tedaviler de evlerde yapılıyor. İnsanlarımız özellikle kanser gibi çok ağır hastalıklarda evde tedavi imkânı bulunmayan durumlarda insanlar zorluklarla karşı karşıya kalıyor. Ama bu tedaviler hastanelerde yapıldığı zaman, uzun tedavi gereken durumlarda insanlarımıza çok nitelikli şekilde sağlık imkânı verilmesinin imkânını sağlıyor Palyatif Sağlık Hizmetleri Ünitesi. Yakın yaşam alanınızda bu hastalıkları yaşayan kişilerle karşı karşıya kalırsanız, artık bu insanların tedavileri, bu nitelikli tesislerde yapılma imkanı bulacak. Bu nitelikli tesis tam arzu ettiğimiz ve istediğimiz şekilde ortaya çıktı. Sadece devletin imkânını ortaya koyacak şekilde ortaya çıkmadı. Bu tesis Edirnelilerle beraber yapıldı.
Edirne’nin hayırsever insanları bir araya gelerek, kendi iyilik düşüncelerini somut şekilde ortaya koydular ve bu tesisin bu niteliğe kavuşmasını onlar sağlamış oldu. İl Sağlık Müdürlüğümüz de çok güzel bir köprü vazifesini yerine getirdi. Hayır yapmak isteyen insanlarımız ile bu hayırdan faydalanmak isteyen insanlarımız arasında güzel bir köprü kurdu. Kurulmuş olan bu köprü neticesinde bu insanlar kendi katkılarını ortaya koydular ve bu nitelikli tesis bu şekilde ortaya çıktı. Ben hiçbir şekilde Edirnelilerin bu tesisten faydalanmalarına ihtiyaç olmamasını temenni ediyorum. Ancak Edirneliler şunu da bilsinler; bir gün gelir de ağır bir hastalıkla karşı karşıya kalırlarsa bu tesis kendilerine çok kaliteli, nitelikli hizmet sunacaktır” dedi.
Edirne Sağlık Müdürü Dr. Ali Cengiz Kalkan da hizmete giren servisin hasta ve hasta yakınlarına en iyi olanakları sağlayacağını belirterek destek veren hayırseverlere teşekkürlerini sundu.
Vali Canalp, servisin yapımında destek veren hayırseverlere teşekkür belgelerini verdikten sonra hastaneyi gezerek hasta ve hasta yakınlarıyla bir araya geldi.
Haber: Hatice ÖZSOY
Edirne Valisi Ekrem Canalp, Türkiye'de 2000'li yılların başından itibaren sağlık alanında önemli çalışmalar yapıldığını belirterek, "Sağlık alanında yaşanmış olan bu devrimle birlikte ilk olarak sağlığın alt yapısı tepeden tırnağa yenilendi." dedi.
Edirne Valiliği tarafından hayata geçirilen "Bir Dünya Kur" programı kapsamında Edirneli hayırseverlerin katkılarıyla, Edirne Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi Ek Binası'nda yer alan Palyatif Ek Bakım Servisi dün yapılan törenle hizmete girdi. Hasta ve hasta yakınları için açık ve kapalı olarak oluşturulan servis hayırseverlerin yardımlarıyla düzenlendi. Vali Canalp, törende yaptığı konuşmada Palyatif Bakım Servisi'nin ağır hastalığı olan vatandaşların tedavilerinde önemli bir yere sahip olduğunu dile getirdi. Canalp, "Sağlık evlerimiz, sağlık ocaklarımız, hastanelerimiz, acil sağlık hizmetlerimiz, ambulans servislerimizin tamamı nitelikli bir hale getirildi. Aynı zamanda nitelikli sağlık personeliyle de halkımızın beklentilerine uygun sağlık hizmeti verilmeye başlandı. Ama bu bununla yetmiyor tabi. Daha önce hiç akla gelmeyen yeni sağlık hizmeti türleri de artık toplumumuzun gündemine yerleşmeye başladı. Bunlardan bir tanesi de, bugün burada açılışını yapmış olduğumuz palyatif sağlık hizmetleri ünitesidir.
Palyatif Sağlık Hizmetleri Ünitesinin sağlamış olduğu şey nedir? Topluma öncelikle bunun bilgilendirilmesinin yapılması gerekiyor. Çünkü kelime Latince kökenli olması dolayısıyla çok fazla bilinmiyor. Belki ailenizde, komşularınızın içerisinde, akrabalarınızın içerisinde kanser gibi çok ağır hastalıklar yaşamış kişiler olmuştur. Bu insanların almaları gereken tedavi, nitelikli bir tedavidir. Belli tedaviler hastanelerde yapılabiliyor ama belli tedaviler de evlerde yapılıyor. İnsanlarımız özellikle kanser gibi çok ağır hastalıklarda evde tedavi imkânı bulunmayan durumlarda insanlar zorluklarla karşı karşıya kalıyor. Ama bu tedaviler hastanelerde yapıldığı zaman, uzun tedavi gereken durumlarda insanlarımıza çok nitelikli şekilde sağlık imkânı verilmesinin imkânını sağlıyor Palyatif Sağlık Hizmetleri Ünitesi. Yakın yaşam alanınızda bu hastalıkları yaşayan kişilerle karşı karşıya kalırsanız, artık bu insanların tedavileri, bu nitelikli tesislerde yapılma imkanı bulacak. Bu nitelikli tesis tam arzu ettiğimiz ve istediğimiz şekilde ortaya çıktı. Sadece devletin imkânını ortaya koyacak şekilde ortaya çıkmadı. Bu tesis Edirnelilerle beraber yapıldı.
Edirne’nin hayırsever insanları bir araya gelerek, kendi iyilik düşüncelerini somut şekilde ortaya koydular ve bu tesisin bu niteliğe kavuşmasını onlar sağlamış oldu. İl Sağlık Müdürlüğümüz de çok güzel bir köprü vazifesini yerine getirdi. Hayır yapmak isteyen insanlarımız ile bu hayırdan faydalanmak isteyen insanlarımız arasında güzel bir köprü kurdu. Kurulmuş olan bu köprü neticesinde bu insanlar kendi katkılarını ortaya koydular ve bu nitelikli tesis bu şekilde ortaya çıktı. Ben hiçbir şekilde Edirnelilerin bu tesisten faydalanmalarına ihtiyaç olmamasını temenni ediyorum. Ancak Edirneliler şunu da bilsinler; bir gün gelir de ağır bir hastalıkla karşı karşıya kalırlarsa bu tesis kendilerine çok kaliteli, nitelikli hizmet sunacaktır” dedi.
Edirne Sağlık Müdürü Dr. Ali Cengiz Kalkan da hizmete giren servisin hasta ve hasta yakınlarına en iyi olanakları sağlayacağını belirterek destek veren hayırseverlere teşekkürlerini sundu.
Vali Canalp, servisin yapımında destek veren hayırseverlere teşekkür belgelerini verdikten sonra hastaneyi gezerek hasta ve hasta yakınlarıyla bir araya geldi.





