Edirne otogarı daha önce 2012 yılında 7 yıllığına ihaleye çıkmıştı. AK Parti meclis üyelerinin teklifiyle bu yıl yapılması planlanan ihale daha öncekilere göre biraz daha farklı olarak parça parça olarak ihale edilmesine karar verildi. İhaleden elde edilecek para ile otogar tekrar elden geçirilerek daha modern bir görünüme kavuşacak.
Haber: Hatice ÖZSOY
Edirne Belediyesi Mayıs ayı belediye meclisi toplantısı Belediye Başkanı Recep Gürkan Başkanlığında belediye meclis salonunda gerçekleşti.
Belediye Başkanı Recep Gürkan’ın başkanlığında gerçekleştirilen toplantı yoklamanın ardından tutanak özetlerinin okunmasıyla başladı. 13 gündem 9 gündem dışı maddesinin görüşüldüğü toplantıda 10’uncu madde de Edirne otogarının ihalesi meclis üyelerinin oylamalarına sunuldu. AK Parti grup sözcüsü Av. Kerim Kazan’ın grup üyeleri adına itiraz etmesi ve Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan’ın kabul etmesiyle otopark ihalesinin ayrı-ayrı yapılmasına oy birliği ile karar verildi.
Otopark’ın yenilenmesi için ihale gelirinin kullanacağını belirten Gürkan, “Otogar kentin imajını belirler” dedi.
TURİZM ZABITASI KURULUYOR
Kültür ve Turizm Bakanlığının 2019 yılı ilk üç ayının verilerine göre en çok turist ağırlayan ikinci il olan Edirne için Edirne Belediyesi Zabıta Müdürlüğünün Görev ve Çalışma Yönetmeliğine ilave yapılması ve yabancı dil bilen bir turizm zabıta biriminin oluşturulmasına karar verildi.
Başkan Gürkan, “Turizm zabıtası kurma zorunluluğu birçok turistik kentte olduğu gibi Edirne’de de zorunlu hale gelmiştir. Zabıtalarımızın dil bilen eğitimli arkadaşlardan oluşturacağımız birim ile gelen turistlerimize hizmet vermeyi hedefliyoruz. Esnafımızın işlemlerinin hızlandırılması şikayetlerinin alınması ve daha hızlı çözüme kavuşturulması için şehrin en dinamik unsurlarından olan esnaf arkadaşlarımızın işlerini kolaylaştırmak adına yine zabıta müdürlüğümüz bünyesinde esnaf bürosu oluşturmayı düşünüyoruz” şeklinde konuştu.





