Haber: Hatice ÖZSOY
Eren yaz aylarında yerli turistlerin genellikle deniz bölgesine tatile gittiklerini bu yüzden otellerin boş kaldığını belirterek bu boşluğu gurbetçilerin doldurduğunu söyledi. Yurt dışına çalışmaya giden 2 milyon gurbetçi için yıllardır otel işletmecileri olarak ellerinden gelen hizmeti en iyi şekilde vermeye çalıştıklarını belirten Eren, bu yıl konaklama oranlarında artış yaşandığını söyledi.
Gurbetçilerin Edirne ekonomisine ve turizmine büyük katkıları olduklarını belirten Eren, “Şuan Edirne’deki bütün otellerde gurbetçi yoğunluğu yaşanıyor. Alanya’da çalışan işçilerin yaz tatilleri boyunca memleketlerine gelirken uğradıkları yer Edirne. Önceki senelerden farkı tabii daha fazla konaklama yapılıyor. Sınırdan geçtikten sonra hem uzun yoldan geldikleri için dinlenmek maksatlı hem de memleketlerinin dışında değişik bir kent görmek amacıyla burada konaklıyor gurbetçilerimiz. Bütün otellerimiz gurbetçilerle yüzde 100 dolu diyebiliriz. Birde bunun dönüşü var. Gelirken kalan gurbetçilerimiz dönüşte de yine uzun yol gidecekleri için bir gece burada dinlenerek ülkelerine gidiyorlar. Bizim yurt dışında toplam 2 milyona yakın gurbetçimiz var. Bunların dörtte biri gelse 500 bin kişi yapar. Bizler otel işletmecileri olarak yıllardan beri özellikle Almanya’dan gelen gurbetçilerin Edirne ekonomisine katkılarını söylüyoruz. Fakat sadece otel işletmecileri olarak değil genel olarak pastaya bakmalıyız. Gelen gurbetçi burada konakladığı gibi burada yemekte yiyor, alışverişte yapıyor, tarihi yerleri de geziyor. Durum böyle olunca Edirne turizmine oldukça katkıları oluyor yaz sezonunda” diye konuştu.
“EDİRNE’DEKİ YATAK SAYISI YETERSİZ”
Gurbetçilerin geliş sayısına göre Edirne’deki otel ve yatak sayısının yetersiz kaldığını belirten Eren, yetersiz yatak sayısının otel fiyatlarında artışa sebep olduğunu dile getirdi.
Eren, “Geliş sayılarına vurduğumuzda Edirne’deki otel ve yatak kapasitemiz belli ölçüde hizmet veriyor. Gurbetçilerin geliş sayısına göre Edirne’deki oteller onların yatak ihtiyaçlarını yüzde 10 karşılayabiliyor diyebiliriz. Otellere bakıldığında yaklaşık 2 bin 500 civarı yatak sayısı var Edirne’de. Bunlara pansiyonlar ve yazın gelen misafirlere kiralanan yurtları da katarsak 6 bine kadar ulaşıyor. Fakat yine tam anlamıyla ihtiyaçlarını karşılayamaz. Durum böyle olunca otellerin hepsi gurbetçilerle dolu oluyor. Haliyle otellerde fiyatlar da artış yaşanıyor. Bunların dışında yerli ziyaretçilerimiz Yunanistan’dan Bulgaristan’dan gelen ziyaretçilerimiz de oluyor ihtiyaca karşılık veremiyoruz” şeklinde konuştu.
“HERKES ELİNİ TAŞIN ALTINA KOYMALI”
Turizmin bacasız bir sanayi olduğunu vurgulayan Eren, sadece otel işletmecileri ve Edirne esnafı değil tüm Edirnelilerin ellerini taşın altına koyarak gurbetçi misafirlerin kentten memnun uğurlanması gerektiğini belirtti.
Turizm bilincinin küçük yaşta çocuklara aşılanması gerektiğinin altını çizen Eren çocukların ilkokuldan itibaren konuyla ilgili gerekli eğitimlerin verilmesi gerektiğini söyledi.
Eren, “Bizler yaz dönemlerinde gurbetçilerin sayesinde işlerimizi devam ettirebiliyoruz. Bu yüzden gelen misafirlerimizin Edirne’de çok daha iyi karşılanması ve çok daha iyi hizmet alması gerektiğini düşünüyorum. Sadece otel işletmecileri ve esnafı değil tüm Edirnelilerin güler yüz göstererek, tüm esnafın en iyi hizmeti vererek misafirleri elimizden geldiğince hoşnut göndermeliyiz Edirne’den ki geri dönüşleri bizlere tekrardan olsun. Biz gelen gurbetçileri hem müşteri hem misafir hem de bizde biri olarak görmek durumundayız. Turizm işi bilindiği gibi sadece işletme sahiplerinin tekelinde değil. O şehirde yaşayanlar turizmden o şehre katkı geliyorsa ellerini taşın altına koymaları gerekir. Turizmden gelen para dolaylı olarak bütün sektörlere yansıyor. Bence Edirne’de yaşayan tüm çocukların ilkokula başladığı andan itibaren turizm bilincinin yerleştirilmesi için eğitimler verilmeli. Turizm bacasız bir sanayi, istihdamda da önemli bir yere sahip. Edirnelinin turizmine sahip çıkması gerekiyor. Konuyla ilgili tabii ki valiliğimiz belediyemiz ellerinden geleni yapıyor. Fakat eksikliklerimiz var mı? Evet, var bunlarda kısa zaman içerisinde çözüme kavuşur inşallah diye düşünüyoruz” ifadelerine yer verdi.
Eren yaz aylarında yerli turistlerin genellikle deniz bölgesine tatile gittiklerini bu yüzden otellerin boş kaldığını belirterek bu boşluğu gurbetçilerin doldurduğunu söyledi. Yurt dışına çalışmaya giden 2 milyon gurbetçi için yıllardır otel işletmecileri olarak ellerinden gelen hizmeti en iyi şekilde vermeye çalıştıklarını belirten Eren, bu yıl konaklama oranlarında artış yaşandığını söyledi.
Gurbetçilerin Edirne ekonomisine ve turizmine büyük katkıları olduklarını belirten Eren, “Şuan Edirne’deki bütün otellerde gurbetçi yoğunluğu yaşanıyor. Alanya’da çalışan işçilerin yaz tatilleri boyunca memleketlerine gelirken uğradıkları yer Edirne. Önceki senelerden farkı tabii daha fazla konaklama yapılıyor. Sınırdan geçtikten sonra hem uzun yoldan geldikleri için dinlenmek maksatlı hem de memleketlerinin dışında değişik bir kent görmek amacıyla burada konaklıyor gurbetçilerimiz. Bütün otellerimiz gurbetçilerle yüzde 100 dolu diyebiliriz. Birde bunun dönüşü var. Gelirken kalan gurbetçilerimiz dönüşte de yine uzun yol gidecekleri için bir gece burada dinlenerek ülkelerine gidiyorlar. Bizim yurt dışında toplam 2 milyona yakın gurbetçimiz var. Bunların dörtte biri gelse 500 bin kişi yapar. Bizler otel işletmecileri olarak yıllardan beri özellikle Almanya’dan gelen gurbetçilerin Edirne ekonomisine katkılarını söylüyoruz. Fakat sadece otel işletmecileri olarak değil genel olarak pastaya bakmalıyız. Gelen gurbetçi burada konakladığı gibi burada yemekte yiyor, alışverişte yapıyor, tarihi yerleri de geziyor. Durum böyle olunca Edirne turizmine oldukça katkıları oluyor yaz sezonunda” diye konuştu.
“EDİRNE’DEKİ YATAK SAYISI YETERSİZ”
Gurbetçilerin geliş sayısına göre Edirne’deki otel ve yatak sayısının yetersiz kaldığını belirten Eren, yetersiz yatak sayısının otel fiyatlarında artışa sebep olduğunu dile getirdi.
Eren, “Geliş sayılarına vurduğumuzda Edirne’deki otel ve yatak kapasitemiz belli ölçüde hizmet veriyor. Gurbetçilerin geliş sayısına göre Edirne’deki oteller onların yatak ihtiyaçlarını yüzde 10 karşılayabiliyor diyebiliriz. Otellere bakıldığında yaklaşık 2 bin 500 civarı yatak sayısı var Edirne’de. Bunlara pansiyonlar ve yazın gelen misafirlere kiralanan yurtları da katarsak 6 bine kadar ulaşıyor. Fakat yine tam anlamıyla ihtiyaçlarını karşılayamaz. Durum böyle olunca otellerin hepsi gurbetçilerle dolu oluyor. Haliyle otellerde fiyatlar da artış yaşanıyor. Bunların dışında yerli ziyaretçilerimiz Yunanistan’dan Bulgaristan’dan gelen ziyaretçilerimiz de oluyor ihtiyaca karşılık veremiyoruz” şeklinde konuştu.
“HERKES ELİNİ TAŞIN ALTINA KOYMALI”
Turizmin bacasız bir sanayi olduğunu vurgulayan Eren, sadece otel işletmecileri ve Edirne esnafı değil tüm Edirnelilerin ellerini taşın altına koyarak gurbetçi misafirlerin kentten memnun uğurlanması gerektiğini belirtti.
Turizm bilincinin küçük yaşta çocuklara aşılanması gerektiğinin altını çizen Eren çocukların ilkokuldan itibaren konuyla ilgili gerekli eğitimlerin verilmesi gerektiğini söyledi.
Eren, “Bizler yaz dönemlerinde gurbetçilerin sayesinde işlerimizi devam ettirebiliyoruz. Bu yüzden gelen misafirlerimizin Edirne’de çok daha iyi karşılanması ve çok daha iyi hizmet alması gerektiğini düşünüyorum. Sadece otel işletmecileri ve esnafı değil tüm Edirnelilerin güler yüz göstererek, tüm esnafın en iyi hizmeti vererek misafirleri elimizden geldiğince hoşnut göndermeliyiz Edirne’den ki geri dönüşleri bizlere tekrardan olsun. Biz gelen gurbetçileri hem müşteri hem misafir hem de bizde biri olarak görmek durumundayız. Turizm işi bilindiği gibi sadece işletme sahiplerinin tekelinde değil. O şehirde yaşayanlar turizmden o şehre katkı geliyorsa ellerini taşın altına koymaları gerekir. Turizmden gelen para dolaylı olarak bütün sektörlere yansıyor. Bence Edirne’de yaşayan tüm çocukların ilkokula başladığı andan itibaren turizm bilincinin yerleştirilmesi için eğitimler verilmeli. Turizm bacasız bir sanayi, istihdamda da önemli bir yere sahip. Edirnelinin turizmine sahip çıkması gerekiyor. Konuyla ilgili tabii ki valiliğimiz belediyemiz ellerinden geleni yapıyor. Fakat eksikliklerimiz var mı? Evet, var bunlarda kısa zaman içerisinde çözüme kavuşur inşallah diye düşünüyoruz” ifadelerine yer verdi.





