Haber : Hatice Özsoy
AK Parti İl Başkanı Akmeşe, il başkanlığında yaptığı basın toplantısında belediyeyi eleştirdi.
Akmeşe, “Belediye şirketi kurulalı bir buçuk yıl olmuş. Kaç kişinin çalıştığını bilmiyorum. Ne hikmet ise bir buçuk yıl içinde devlete SGK'ya olan borçlarını hiç ödememiş. Bir ara bir taksitlendirme yapmışlar onu da ödememişler. Bu arada Enez Belediyesi'nin şirketinin Nisan 2018'e kadar devlet kurumlarına kadar hiç bir borcu yok. Seçim kampanyasında 'Her şey güzel olacak' diye bir sloganları vardı. Takdiri halkımıza bırakıyorum” ifadelerini kullandı.
“6 AYDIR EDİRNE'DE GÜZEL OLAN NE VAR”
Akmeşe, “6 aydır Edirne'de güzel olan ne var Edirne'de diye soruyorum. Altyapı, ulaşım, otopark sorunları sürüyor. Sorunlar bitmek bilmiyor. Her mecliste bu ETUS'tan veya altyapıdan bunların problemlerinden kurtulamadık. ETUS bitmiştir, hizmet edemiyor, ortaklarına gelir de elde edemiyor. Zam yaparak, vatandaşın üzerine daha da fazla yük bindirerek bu işi çözemezler. Belediye bir an önce şehir içi taşımacılıkla yeni düzenlemem yapmalı. Yıllardır aynı şikâyetler sürüyor, çözüm olarak maalesef zam. Bir yenilik yok. Edirne maalesef iyi yönetilmiyor” dedi.
“BAŞKANIN CESARETİ VARSA O SUYU İÇSİN”
Su problemi yaşadıklarını kaydeden Akmeşe, “Başkana yanlış bilgi veriliyor. 'Kayalı Barajı'nda çiftçilerimize su verilmiş ondan dolayı alttaki sular Edirne su şebekesine verilmeye başlanmış. Külliyen yalan. Şu an Kayalı Barajı'nda 2,5 yıl Edirne'yi idare edecek su kapasitesi var. Oradaki arızayı bile tespit etmekten bunlar yoksun. Arızayı DSİ tespit edip gideriyor. Şu an öyle bir sorun da kalmadı. İnsanlara yanlış bilgi verilmesin. Edirne'nin altyapısı kanalizasyon da dahil hepsi çöktü. Edirne'nin bir altyapısı yok. Kendi imkânlarımla yapacağım' dedi. Gördük ne yaptığını. Arkadaşlar arıtmadan su temiz olarak çıkıyor, 30 -40 yıl önce döşenen su borularından geliyor, en son Recep Gürkan'ın yaptığı o borulara geçiyor. Yani o gelen su zaten kirli. Arıtmadan çıktığı gibi gelmiyor. Su boruları değişikliği arıtmadan başlamalıydı ki insanlar temiz su içsin. Son zamanlarda içtiğimiz suyun uygun olup olmadığını belediyeden sorgulayın. Geçen hafta lağım suyu gibi aktı. Başkanın cesareti varsa o suyu içsin veya gelsin sizin evinizden akan suyu içsin. Başkana sorun. Edirneliler bunu hak etmiyor. Edirne'de her şey güzel olacak dediler. Güzel olup olmadığının takdirini ben Edirneliler'e bırakıyorum" ifadelerin kullandı.
“25 EYLÜL’DE HIZLI TREN TEMEL ATMA TÖRENİNE HERKESİ DAVET EDİYORUM”
Akmeşe, "Edirne Halkalı Hızlı Tren Projesi'nin geçen ay aksilik olduğunda temel atma töreni 25 Eylül Çarşamba günü saat 11.00'de Karaağaç'ta Tren İstasyonu'nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turan ve Avrupa Birliği'nin Hareketlilik ve Ulaştırmadan Sorumlu Komiseri Violeta Bulch'un katılımıyla yapılacak. Hayırlı olmasını diliyorum. Proje; Halkalı-Ispartakule, Ispartakule-Çerkezköy ve Çerkezköy -Kapıkule olmak üzere üç kısımdan oluşuyor. Biz burada 155 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule kısmının temelini atacağız. Stratejik proje. Kıtaları birbirine bağlayan proje. Asya'dan Londra'ya kadar uzanan bir proje. En geç 2023 yılında biterek hizmete açılacak” ifadelerine yer verdi.
AK Parti İl Başkanı Akmeşe, il başkanlığında yaptığı basın toplantısında belediyeyi eleştirdi.
Akmeşe, “Belediye şirketi kurulalı bir buçuk yıl olmuş. Kaç kişinin çalıştığını bilmiyorum. Ne hikmet ise bir buçuk yıl içinde devlete SGK'ya olan borçlarını hiç ödememiş. Bir ara bir taksitlendirme yapmışlar onu da ödememişler. Bu arada Enez Belediyesi'nin şirketinin Nisan 2018'e kadar devlet kurumlarına kadar hiç bir borcu yok. Seçim kampanyasında 'Her şey güzel olacak' diye bir sloganları vardı. Takdiri halkımıza bırakıyorum” ifadelerini kullandı.
“6 AYDIR EDİRNE'DE GÜZEL OLAN NE VAR”
Akmeşe, “6 aydır Edirne'de güzel olan ne var Edirne'de diye soruyorum. Altyapı, ulaşım, otopark sorunları sürüyor. Sorunlar bitmek bilmiyor. Her mecliste bu ETUS'tan veya altyapıdan bunların problemlerinden kurtulamadık. ETUS bitmiştir, hizmet edemiyor, ortaklarına gelir de elde edemiyor. Zam yaparak, vatandaşın üzerine daha da fazla yük bindirerek bu işi çözemezler. Belediye bir an önce şehir içi taşımacılıkla yeni düzenlemem yapmalı. Yıllardır aynı şikâyetler sürüyor, çözüm olarak maalesef zam. Bir yenilik yok. Edirne maalesef iyi yönetilmiyor” dedi.
“BAŞKANIN CESARETİ VARSA O SUYU İÇSİN”
Su problemi yaşadıklarını kaydeden Akmeşe, “Başkana yanlış bilgi veriliyor. 'Kayalı Barajı'nda çiftçilerimize su verilmiş ondan dolayı alttaki sular Edirne su şebekesine verilmeye başlanmış. Külliyen yalan. Şu an Kayalı Barajı'nda 2,5 yıl Edirne'yi idare edecek su kapasitesi var. Oradaki arızayı bile tespit etmekten bunlar yoksun. Arızayı DSİ tespit edip gideriyor. Şu an öyle bir sorun da kalmadı. İnsanlara yanlış bilgi verilmesin. Edirne'nin altyapısı kanalizasyon da dahil hepsi çöktü. Edirne'nin bir altyapısı yok. Kendi imkânlarımla yapacağım' dedi. Gördük ne yaptığını. Arkadaşlar arıtmadan su temiz olarak çıkıyor, 30 -40 yıl önce döşenen su borularından geliyor, en son Recep Gürkan'ın yaptığı o borulara geçiyor. Yani o gelen su zaten kirli. Arıtmadan çıktığı gibi gelmiyor. Su boruları değişikliği arıtmadan başlamalıydı ki insanlar temiz su içsin. Son zamanlarda içtiğimiz suyun uygun olup olmadığını belediyeden sorgulayın. Geçen hafta lağım suyu gibi aktı. Başkanın cesareti varsa o suyu içsin veya gelsin sizin evinizden akan suyu içsin. Başkana sorun. Edirneliler bunu hak etmiyor. Edirne'de her şey güzel olacak dediler. Güzel olup olmadığının takdirini ben Edirneliler'e bırakıyorum" ifadelerin kullandı.
“25 EYLÜL’DE HIZLI TREN TEMEL ATMA TÖRENİNE HERKESİ DAVET EDİYORUM”
Akmeşe, "Edirne Halkalı Hızlı Tren Projesi'nin geçen ay aksilik olduğunda temel atma töreni 25 Eylül Çarşamba günü saat 11.00'de Karaağaç'ta Tren İstasyonu'nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turan ve Avrupa Birliği'nin Hareketlilik ve Ulaştırmadan Sorumlu Komiseri Violeta Bulch'un katılımıyla yapılacak. Hayırlı olmasını diliyorum. Proje; Halkalı-Ispartakule, Ispartakule-Çerkezköy ve Çerkezköy -Kapıkule olmak üzere üç kısımdan oluşuyor. Biz burada 155 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule kısmının temelini atacağız. Stratejik proje. Kıtaları birbirine bağlayan proje. Asya'dan Londra'ya kadar uzanan bir proje. En geç 2023 yılında biterek hizmete açılacak” ifadelerine yer verdi.





