Öğretmenevi sosyal tesislerinde yapılan basın açıklamasına Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı, Edirne İl Sağlık Müdürü Vekili Dr. Fatih Selvi, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Cemal Turan, Kamu Hastaneleri Başkanı Uzm Dr. Mustafa Talha Sütçü, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Müzekka Bayrak, Halk Sağlığı Başkanı Dr. Selma Heves, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Nail Yılmaz, Kamu Hastaneleri Başkan Yardımcısı Op. Dr. Ali Kaya katıldı.
Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı, Edirne’de okul ve kurumlarda yüz yüze eğitim faaliyetleri, Millî Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı iş birliğinde hazırlanan “KOVİD-19 Salgınında Okullarda Alınması Gereken Önlemler Rehberi” doğrultusunda yürütüldüğünü belirtti.
Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Önder Arpacı, Tüm okullarda, öğretmen ve öğrencilerin ihtiyacı doğrultusunda yeterli sayıda maske, dezenfektan ve temizlik malzemelerinin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından temin edilerek okullara dağıtıldığını ifade etti.
Okullarda korona virüse karşı tedbirlerin alındığını belirten Arpacı, “Okul girişlerinde, derslik ve ortak alanlarda maske kutuları ve el antiseptikleri bulunmaktadır. Yönetici, öğretmen ve öğrencilerimiz tarafından sınıf içi ve dışında maske takma ve hijyen konusunda gerekli hassasiyet gösterilmektedir. Okula giriş-çıkış, ders ve teneffüslerde sosyal mesafenin korunması için gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerimiz tarafından süreç titizlikle yürütülmektedir. Sınıfların ve kapalı alanların havalandırılması düzenli olarak sağlanmakta, kontrol ve denetimleri yapılmaktadır.” İfadelerine yer verdi.
Arpacı, Okullarda düzenli olarak temizlik çalışmasının yapıldığını, mevcut temizlik personeline ek olarak Toplum Yararına Programlar (TYP) kapsamında temizlik personelinin göreve başladığını ifade etti. Arpacı, Okullarda temizlik şartlarını sürekliliğinin sağlanması amacıyla ‘Okulum temiz’ belgelendirme programına uyulduğunu belirtti.
‘GÜNLÜK MEBBİS HES KODU SORGULAMA YAPILIYOR’
Temaslı, kişilerin bilgileri ile test sonucunun okul müdürüne geldiğini belirten Arpacı, “Öğretmen, öğrenci ve personelin risk durumları MEBBİS HES Kodu Sorgulama Modülü üzerinden günlük olarak sorgulanmaktadır. Aynı zamanda vaka, temaslı ve yakın temaslı bilgileri ile test sonuçları okul müdürlerimize SMS olarak iletilerek gerekli tedbirler rehber doğrultusunda alınmaktadır.” Şeklinde konuştu.
Sınıf bazlı karantinaların uygulandığını belirten Arpacı, “Süreç ‘sınıf bazlı'’ ve ‘vaka bazlı’ yönetilmektedir. Okul öncesi eğitim kurumunda tek vaka çıkması durumunda; 1-12. sınıflarda ise aynı sınıfta ilk vakadan sonra 10 gün içinde ikinci vaka çıkması durumunda 14 günlük sınıf karantinası uygulanmaktadır.” İfadelerine yer verdi. Arpacı, Sınıf karantinası uygulanan öğrencilerin derslerine çevrim içi olarak devam ettiğini söyledi.
‘VELİLERİMİZ OKULLARIN AÇILMASINDAN DERECE MEMNUN’
Velilerin yüz yüze eğitime geçilmesinden mutlu olduğunu ifade eden Arpacı, “Yöneticilerimiz, öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz ve velilerimiz okulların açılmasından ve yüz yüze eğitime geçilmesinden son derece memnun olup, yapılan değerlendirme toplantılarında tüm paydaşlarımızın beklentisinin tam gün ve yüz yüze eğitime devam edilmesi yönünde olduğu görülmüştür. Bu zorlu süreçte göstermiş oldukları özveri ve hassasiyetlerinden dolayı yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerimize şükranlarımızı sunarız.” Dedi.
Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Önder Arpacı, Millli Eğitim Bakanlığının politikasına göre tam güne eğitime devam edeceklerini ifade etti. Arpacı, Koronavirüs için gerekli tedbirleri aldıklarını hastalık için sıkıntılı bir durumun olmadığını belirterek, “Gerekli tedbirleri alıyoruz. Hastalık açısından sıkıntılı bir durum yok. Şu an için bir sıkıntı söz konusu değil, sağlık açısından bizi zora sokan sıkıntıya düşüren bir durum yok.” Dedi.
“TEDBİRLER VE ÇALIŞMALAR TİTİZLİKLE SÜRDÜRÜLMEKTEDİR”
Edirne İl Sağlık Müdürü Vekili Dr. Fatih Selvi, Edirne’de sağlık tedbirlerinin alındığını söyledi. Yüz yüze eğitimin başlamasıyla birlikte titizlik ile tedbirlerin uygulandığını ifade ederek, “Türkiye’de tüm kademelerde eğitim alan öğrencilerimizin yüz yüze eğitime başlaması ile birlikte Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığının iş birliği ile hazırlanan KOVİD-19 salgınında okullarda alınması gereken önlemler rehberi kapsamında ilimizde her türlü sağlık tedbirleri alınmış ve titizlik ile uygulanmaya başlanmıştır. Valiliğimiz koordinasyonunda Milli Eğitim müdürlüğü ile beraber veli ve uygun yaş grubu öğrencilerimizin aşı uygulaması daha da yaygınlaştırılabilmesi için gerekli bilgilendirmeler yapılmış ve yapılmaya da devam ediyor.” Sözlerine yer verdi.
İl sağlık müdürlüğü tarafından pozitif vakaların takip edildiğini ifade eden Selvi, “En önemli konulardan biri öğrenci ve öğretmenlerin pozitif olmaları durumunda yapılacak olan işlemler, yayımlanan rehberde belirtilmiş olup bu çerçevede gelişmeler il sağlık müdürlüğünün koordinasyonunda ve tüm sağlık kuruluşları tarafından takip edilmektedir.
‘MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNE ANLIK BİLGİLENDİRMELER AKTARILIR’
Tüm okul çalışanlarının ve öğrencilerin semptom sorgulamalarının yapıldığını belirten Selvi, “Tüm okul çalışanları ve öğrencilerimizi günlük semptom sorgulamaları milli eğitim müdürlüğüz tarafından günde iki kere yapılmaktadır. Şüpheli bir durumda il sağlık müdürlüğü kontrolünde süreç yayımlanan rehbere göre yürütülür. Bu kapsamda pozitif ve yakın temaslı vakalarda filyasyon çalışması titizlik ile uygulanmaktadır. Filyasyon ekipleri pozitif vakaları ev ziyaretlerini aynı gün içerisinde yapmakta. Vaka ve temaslı takibi gerçekleştirilmekte, aynı zamanda milli eğitim müdürlüğüne anlık bilgilendirmelere aktarılır.” Sözlerine yer verdi. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)
Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı, Edirne’de okul ve kurumlarda yüz yüze eğitim faaliyetleri, Millî Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı iş birliğinde hazırlanan “KOVİD-19 Salgınında Okullarda Alınması Gereken Önlemler Rehberi” doğrultusunda yürütüldüğünü belirtti.
Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Önder Arpacı, Tüm okullarda, öğretmen ve öğrencilerin ihtiyacı doğrultusunda yeterli sayıda maske, dezenfektan ve temizlik malzemelerinin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından temin edilerek okullara dağıtıldığını ifade etti.
Okullarda korona virüse karşı tedbirlerin alındığını belirten Arpacı, “Okul girişlerinde, derslik ve ortak alanlarda maske kutuları ve el antiseptikleri bulunmaktadır. Yönetici, öğretmen ve öğrencilerimiz tarafından sınıf içi ve dışında maske takma ve hijyen konusunda gerekli hassasiyet gösterilmektedir. Okula giriş-çıkış, ders ve teneffüslerde sosyal mesafenin korunması için gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerimiz tarafından süreç titizlikle yürütülmektedir. Sınıfların ve kapalı alanların havalandırılması düzenli olarak sağlanmakta, kontrol ve denetimleri yapılmaktadır.” İfadelerine yer verdi.
Arpacı, Okullarda düzenli olarak temizlik çalışmasının yapıldığını, mevcut temizlik personeline ek olarak Toplum Yararına Programlar (TYP) kapsamında temizlik personelinin göreve başladığını ifade etti. Arpacı, Okullarda temizlik şartlarını sürekliliğinin sağlanması amacıyla ‘Okulum temiz’ belgelendirme programına uyulduğunu belirtti.
‘GÜNLÜK MEBBİS HES KODU SORGULAMA YAPILIYOR’
Temaslı, kişilerin bilgileri ile test sonucunun okul müdürüne geldiğini belirten Arpacı, “Öğretmen, öğrenci ve personelin risk durumları MEBBİS HES Kodu Sorgulama Modülü üzerinden günlük olarak sorgulanmaktadır. Aynı zamanda vaka, temaslı ve yakın temaslı bilgileri ile test sonuçları okul müdürlerimize SMS olarak iletilerek gerekli tedbirler rehber doğrultusunda alınmaktadır.” Şeklinde konuştu.
Sınıf bazlı karantinaların uygulandığını belirten Arpacı, “Süreç ‘sınıf bazlı'’ ve ‘vaka bazlı’ yönetilmektedir. Okul öncesi eğitim kurumunda tek vaka çıkması durumunda; 1-12. sınıflarda ise aynı sınıfta ilk vakadan sonra 10 gün içinde ikinci vaka çıkması durumunda 14 günlük sınıf karantinası uygulanmaktadır.” İfadelerine yer verdi. Arpacı, Sınıf karantinası uygulanan öğrencilerin derslerine çevrim içi olarak devam ettiğini söyledi.
‘VELİLERİMİZ OKULLARIN AÇILMASINDAN DERECE MEMNUN’
Velilerin yüz yüze eğitime geçilmesinden mutlu olduğunu ifade eden Arpacı, “Yöneticilerimiz, öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz ve velilerimiz okulların açılmasından ve yüz yüze eğitime geçilmesinden son derece memnun olup, yapılan değerlendirme toplantılarında tüm paydaşlarımızın beklentisinin tam gün ve yüz yüze eğitime devam edilmesi yönünde olduğu görülmüştür. Bu zorlu süreçte göstermiş oldukları özveri ve hassasiyetlerinden dolayı yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerimize şükranlarımızı sunarız.” Dedi.
Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Önder Arpacı, Millli Eğitim Bakanlığının politikasına göre tam güne eğitime devam edeceklerini ifade etti. Arpacı, Koronavirüs için gerekli tedbirleri aldıklarını hastalık için sıkıntılı bir durumun olmadığını belirterek, “Gerekli tedbirleri alıyoruz. Hastalık açısından sıkıntılı bir durum yok. Şu an için bir sıkıntı söz konusu değil, sağlık açısından bizi zora sokan sıkıntıya düşüren bir durum yok.” Dedi.
“TEDBİRLER VE ÇALIŞMALAR TİTİZLİKLE SÜRDÜRÜLMEKTEDİR”
Edirne İl Sağlık Müdürü Vekili Dr. Fatih Selvi, Edirne’de sağlık tedbirlerinin alındığını söyledi. Yüz yüze eğitimin başlamasıyla birlikte titizlik ile tedbirlerin uygulandığını ifade ederek, “Türkiye’de tüm kademelerde eğitim alan öğrencilerimizin yüz yüze eğitime başlaması ile birlikte Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığının iş birliği ile hazırlanan KOVİD-19 salgınında okullarda alınması gereken önlemler rehberi kapsamında ilimizde her türlü sağlık tedbirleri alınmış ve titizlik ile uygulanmaya başlanmıştır. Valiliğimiz koordinasyonunda Milli Eğitim müdürlüğü ile beraber veli ve uygun yaş grubu öğrencilerimizin aşı uygulaması daha da yaygınlaştırılabilmesi için gerekli bilgilendirmeler yapılmış ve yapılmaya da devam ediyor.” Sözlerine yer verdi.
İl sağlık müdürlüğü tarafından pozitif vakaların takip edildiğini ifade eden Selvi, “En önemli konulardan biri öğrenci ve öğretmenlerin pozitif olmaları durumunda yapılacak olan işlemler, yayımlanan rehberde belirtilmiş olup bu çerçevede gelişmeler il sağlık müdürlüğünün koordinasyonunda ve tüm sağlık kuruluşları tarafından takip edilmektedir.
‘MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNE ANLIK BİLGİLENDİRMELER AKTARILIR’
Tüm okul çalışanlarının ve öğrencilerin semptom sorgulamalarının yapıldığını belirten Selvi, “Tüm okul çalışanları ve öğrencilerimizi günlük semptom sorgulamaları milli eğitim müdürlüğüz tarafından günde iki kere yapılmaktadır. Şüpheli bir durumda il sağlık müdürlüğü kontrolünde süreç yayımlanan rehbere göre yürütülür. Bu kapsamda pozitif ve yakın temaslı vakalarda filyasyon çalışması titizlik ile uygulanmaktadır. Filyasyon ekipleri pozitif vakaları ev ziyaretlerini aynı gün içerisinde yapmakta. Vaka ve temaslı takibi gerçekleştirilmekte, aynı zamanda milli eğitim müdürlüğüne anlık bilgilendirmelere aktarılır.” Sözlerine yer verdi. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)





