Haber-Fotoğraf: Hatice ÖZSOY
Edirne Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürü Özlem Takındı’nın katıldığı seminerde sunum yapan Uzman Diyetisyen Engin Aykaç, obezitenin birçok ölümcül hastalığı tetiklediğini belirtti. Aykaç, “Bugün Edirne Akademi’de Edirne Belediyesinin sunduğu hizmetlerden birisi için buradayız. Burada bugün ‘Obezite ve Sağlıklı Beslenme’yi konuşacağız. Obezite Türkiye’de son yıllarda çok sık artan bir hastalık konumunda. Birçok ölümcül hastalığı da tetikleyen düzeyde. Bu nedenle bu konunun altını çizmek istedik. Bugün Edirne halkına sağlıklı beslenmeyle obezitenin önüne nasıl geçilebilir. İnsanların beslenmede yaptığı en büyük hatalar nedir ve bunları nasıl engelleriz bunları konuşacağız. İnsanların yapmış olduğu en büyük hatalardan birisi sağlıklı beslenmeyi ertelemeleri. Biz unu yapmalarını istemiyoruz. Biran önce sağlıklı beslenme bilincini insanların hayatlarına katmak istiyoruz. Bunun için sağlık bakanlığı, diyabet derneği, beslenme ve diyetetik derneğinin birçok bülteni mevcut. Mutlaka bu bültenlere bakarak, bu bilinci oluşturmaları gerekiyor” diye konuştu.
“TÜRKİYE’DE 10 KİŞİDEN 3’Ü OBEZ”
Mutfak olarak çok zengin bir kültürümüz olduğunu söyleyen Aykaç, Türkiye’de 10 kişi’den üçünün obez olduğunu dile getirdi.
Aykaç, “Bizim genlerimiz yerleşik hayata uygun genetik materyal değil birinci talihsiz noktamız bu. İkincisi ise yerleşik hayata Anadolu’da girmiş olması. Anadolu birçok mutfak kültürünün bir arada olduğu bölgedir. Mutfak olarak inanılmaz zengin bir kültürüz. Bugün yetişkin erkeklerin Türkiye’de 20,5’i obez. Kadınlarda bu durum daha korkutucu. Her yüz kadından 41’i obez. Çocuk ve yetişkinlere toplam nüfusa bakıldığında yüzde 30’u obez. Yani Türkiye’de 10 kişiden 3’ü obez” dedi.
“SAĞLIKLI BESLENMEDE DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ ÇOK ÖNEMLİ”
Ülkemizde herkesin sağlıklı beslenme konusunda bilgi sahibi olduğunu söyleyen Uzman Diyetisyen Oylum Fıçıcıoğlu, davranış değişikliği yapılmadığı için bireylerin sağlıklı beslenme konusunda başarısız olduğunu belirtti.
Fıçıcıoğlu, “Bugün insanları beslenme konusunda bilinçlendirmek için buradayız. Ben daha çok davranış değişikliğine değineceğiz. İnsanların çoğu artık sağlıklı beslenmeyi biliyor. Her yerde duyuyoruz. Fakat davranışlarımızda herhangi bir değişiklik yapamadığımız için kalıcı olmuyor. İnsanların bilinçlenmesi bizim için çok önemli. Edirne’de sağlıklı beslenmek isteyen çok fakat çok başarılı olamıyoruz. Etrafta caydırıcı çok etmen var. Fast food gıdalar, kebapçılar bizi düşüncemizden saptırıyor. Türk toplumu olarak zaten kebap kültürümüz oldukça var. Bu konuda insanları sağlıklı seçimlere yönlendirmek zor oluyor. İnsanlarda bunu istiyor aslında. Bizden destek almak isteyenlere her zaman yol gösteriyoruz. Tabii danışanlarımızın yada diğer bireylerin kendi elinde bu durum. Biz elimizden geleni yapıyoruz fakat hayatlarına bunu katmak isteyenler sadece başarılı olabiliyorlar” dedi.
“HAFTADA EN AZ 150 DAKİKA EGZERSİZ ŞART”
Sağlıklı beslenme ve sporun bir bütün olduğunu söyleyen Fıçıcıoğlu, “Sadece egzersiz yapmak ve sadece diyet yapmak doğru sonuca yönlendirmiyor çoğu zaman. İkisini birlikte ve dozunda yapmak önemli olan, biz haftada 150 dakika en az egzersiz yapmalarını öneriyoruz” şeklinde konuştu.
Edirne Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürü Özlem Takındı’nın katıldığı seminerde sunum yapan Uzman Diyetisyen Engin Aykaç, obezitenin birçok ölümcül hastalığı tetiklediğini belirtti. Aykaç, “Bugün Edirne Akademi’de Edirne Belediyesinin sunduğu hizmetlerden birisi için buradayız. Burada bugün ‘Obezite ve Sağlıklı Beslenme’yi konuşacağız. Obezite Türkiye’de son yıllarda çok sık artan bir hastalık konumunda. Birçok ölümcül hastalığı da tetikleyen düzeyde. Bu nedenle bu konunun altını çizmek istedik. Bugün Edirne halkına sağlıklı beslenmeyle obezitenin önüne nasıl geçilebilir. İnsanların beslenmede yaptığı en büyük hatalar nedir ve bunları nasıl engelleriz bunları konuşacağız. İnsanların yapmış olduğu en büyük hatalardan birisi sağlıklı beslenmeyi ertelemeleri. Biz unu yapmalarını istemiyoruz. Biran önce sağlıklı beslenme bilincini insanların hayatlarına katmak istiyoruz. Bunun için sağlık bakanlığı, diyabet derneği, beslenme ve diyetetik derneğinin birçok bülteni mevcut. Mutlaka bu bültenlere bakarak, bu bilinci oluşturmaları gerekiyor” diye konuştu.
“TÜRKİYE’DE 10 KİŞİDEN 3’Ü OBEZ”
Mutfak olarak çok zengin bir kültürümüz olduğunu söyleyen Aykaç, Türkiye’de 10 kişi’den üçünün obez olduğunu dile getirdi.
Aykaç, “Bizim genlerimiz yerleşik hayata uygun genetik materyal değil birinci talihsiz noktamız bu. İkincisi ise yerleşik hayata Anadolu’da girmiş olması. Anadolu birçok mutfak kültürünün bir arada olduğu bölgedir. Mutfak olarak inanılmaz zengin bir kültürüz. Bugün yetişkin erkeklerin Türkiye’de 20,5’i obez. Kadınlarda bu durum daha korkutucu. Her yüz kadından 41’i obez. Çocuk ve yetişkinlere toplam nüfusa bakıldığında yüzde 30’u obez. Yani Türkiye’de 10 kişiden 3’ü obez” dedi.
“SAĞLIKLI BESLENMEDE DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ ÇOK ÖNEMLİ”
Ülkemizde herkesin sağlıklı beslenme konusunda bilgi sahibi olduğunu söyleyen Uzman Diyetisyen Oylum Fıçıcıoğlu, davranış değişikliği yapılmadığı için bireylerin sağlıklı beslenme konusunda başarısız olduğunu belirtti.
Fıçıcıoğlu, “Bugün insanları beslenme konusunda bilinçlendirmek için buradayız. Ben daha çok davranış değişikliğine değineceğiz. İnsanların çoğu artık sağlıklı beslenmeyi biliyor. Her yerde duyuyoruz. Fakat davranışlarımızda herhangi bir değişiklik yapamadığımız için kalıcı olmuyor. İnsanların bilinçlenmesi bizim için çok önemli. Edirne’de sağlıklı beslenmek isteyen çok fakat çok başarılı olamıyoruz. Etrafta caydırıcı çok etmen var. Fast food gıdalar, kebapçılar bizi düşüncemizden saptırıyor. Türk toplumu olarak zaten kebap kültürümüz oldukça var. Bu konuda insanları sağlıklı seçimlere yönlendirmek zor oluyor. İnsanlarda bunu istiyor aslında. Bizden destek almak isteyenlere her zaman yol gösteriyoruz. Tabii danışanlarımızın yada diğer bireylerin kendi elinde bu durum. Biz elimizden geleni yapıyoruz fakat hayatlarına bunu katmak isteyenler sadece başarılı olabiliyorlar” dedi.
“HAFTADA EN AZ 150 DAKİKA EGZERSİZ ŞART”
Sağlıklı beslenme ve sporun bir bütün olduğunu söyleyen Fıçıcıoğlu, “Sadece egzersiz yapmak ve sadece diyet yapmak doğru sonuca yönlendirmiyor çoğu zaman. İkisini birlikte ve dozunda yapmak önemli olan, biz haftada 150 dakika en az egzersiz yapmalarını öneriyoruz” şeklinde konuştu.





