Yapımı devam eden Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi hızlı tren hattının kent merkezinden geçecek olan bölümü ile ilgili Şehir plancısı Namık Kemal Döneleken açıklamalarda bulundu. Dönekelen, Edirne’nin kent merkezinin hızlı tren projesiyle ciddi şekilde etkileneceğini ifade etti. Kenttin belirli noktalarından Meriç, Karaağaç’ı görmenin hayal olacağını söyleyen Dönekelen, “ Hızlı tren konusunda zaman zaman bazı başlıkları dile getirmiştim. Bugün yapım nerdeyse sona doğru geliyor. Edirne’ye de hızlı trenin hatları, rayları gelmek üzere nitekim trenlerle gelen rayları görüyoruz orada stoklanıyor. Bir taraftan da inşaat çalışmaları sürüyor. Ben burada en çok sıkıntı duyduğum konu Edirne kentinin genel yapısı itibariyle tarihi kent merkezinin ciddi şekilde etkilenebileceği kaygısı. Çünkü bu trenle ilgili bugüne kadar yapılan açıklamalar bu tren viyadükten geçecek Edirne’ye o bir kere çok net birkaç defa tekrar edildi. 7 metre olacağı da açıklandı. 7 metre yüksekliğinde bir duvar düşünün 2 katlı bir yapıdan daha yüksek demek. 2 katlı bir yapıdan daha yüksek bir duvar yapılacak onun üstünden tren geçecek. Bu hızlı trenler şehir içinde süratli yürüse bile yerleşim mahallelerini olumsuz etkilememesi için ses ve diğer açılardan genelde bir koruyucu perde yapılır. Bu koruyucu perdeler zaman zaman şeffaf olsa bile çoğu yerde şeffaf değildir. Bu ne demektir aynı zamanda o 7 metrenin üzerine ses kesici ya da diğer kirleticileri kesici bir takım koruyucular konacak bu da en az 9-10 metrelik bir duvar demek. Güzergâhı belli aşağı yukarı nereden geçeceğini biliyoruz. Bu şehirde mevcut demir yolunun hemen hemen aynı noktasında boydan boya şehrin güneyine 10 metre bir duvar ördüğünüzü düşünün. Evimizde ya da gezerken ya da belli noktalardan gördüğümüz Meriç, karaağaç, Yunanistan peyzajını görmemiz biraz hayal olacak diye düşünüyorum.” Dedi.
“YÜKSEK OLMASININ SEBEBİ TAŞKIN RİSKİNİ ORTADAN KALDIRMAK”
Rayların yüksek yapılmasının sebebinin taşkın riskini ortadan kaldırmak olduğunu belirten Şehir plancısı Namık Kemal Döneleken, “Şehre girene kadar çok yüksekten gitmesi gerekmiyor. Ancak bu bölgede iki nedenle yüksek yapılıyor. Birincisi şehrin içinde çok fazla kamulaştırma ve benzeri çalışma çıkmasın diye çünkü bu proje ilk yapılırken ben o dönemde belediye deki görevlerim nedeniyle projeyi yetkililerle epeyce konuştuk, tartıştık. O dönemde bu kadar yüksek bir viyadükten geçmiyordu battı çıktı türü alt geçitlerden ulaşım sağlanıyordu diğer bölümlere. Ancak daha sonra bu konu değiştirilip yükseğe alınmış o yüzden şehrin olduğu bir yerde bütün şehir boyunca yüksekten geçecek. İkincisi neden yüksekten geçecek şekilde yapılıyor sorusunun cevabı burası taşkınla ilgili sorunları olan bir kent o yüzden de taşkın halinde sedyeyi aşması halinde çünkü bu işler uzun vadeli ve her türlü ihtimali düşünülerek yapılması gereken işler. Bir taşkın halinde hiçbir şekilde tren yolunun su altında kalmamasıyla ilgili bir çalışma.” Şeklinde konuştu.
“SÖĞÜTLÜKTEN SELİMİYE’Yİ GÖREMEZSİNİZ”
Proje sonrası kentin belirli noktalarından Selimiye’yi görmenin zor olacağını öne süren Şehir plancısı Döneleken, “Kentten baktığınızda Meriç, Karaağaç ve arkadaki Yunanistan peyzajı yeşil yeri göremeyeceğiz. Ama Karaağaç tarafından, Bosnaköy tarafından ya da Yunanistan tarafından baktığımızda şehrin büyük bir bölümünü göremeyeceğiz. Çünkü önünüzde aşağı yukarı açıklamalara dayanarak söylüyorum 10 metre civarında bir duvar olacak. Karaağaç tarafından baktığınızda Selimiye’nin tepesini görürsünüz ama biraz daha yaklaşıp söğütlük tarafından bakarsanız onu da göremezsiniz.” İfadelerini kullandı. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)
“YÜKSEK OLMASININ SEBEBİ TAŞKIN RİSKİNİ ORTADAN KALDIRMAK”
Rayların yüksek yapılmasının sebebinin taşkın riskini ortadan kaldırmak olduğunu belirten Şehir plancısı Namık Kemal Döneleken, “Şehre girene kadar çok yüksekten gitmesi gerekmiyor. Ancak bu bölgede iki nedenle yüksek yapılıyor. Birincisi şehrin içinde çok fazla kamulaştırma ve benzeri çalışma çıkmasın diye çünkü bu proje ilk yapılırken ben o dönemde belediye deki görevlerim nedeniyle projeyi yetkililerle epeyce konuştuk, tartıştık. O dönemde bu kadar yüksek bir viyadükten geçmiyordu battı çıktı türü alt geçitlerden ulaşım sağlanıyordu diğer bölümlere. Ancak daha sonra bu konu değiştirilip yükseğe alınmış o yüzden şehrin olduğu bir yerde bütün şehir boyunca yüksekten geçecek. İkincisi neden yüksekten geçecek şekilde yapılıyor sorusunun cevabı burası taşkınla ilgili sorunları olan bir kent o yüzden de taşkın halinde sedyeyi aşması halinde çünkü bu işler uzun vadeli ve her türlü ihtimali düşünülerek yapılması gereken işler. Bir taşkın halinde hiçbir şekilde tren yolunun su altında kalmamasıyla ilgili bir çalışma.” Şeklinde konuştu.
“SÖĞÜTLÜKTEN SELİMİYE’Yİ GÖREMEZSİNİZ”
Proje sonrası kentin belirli noktalarından Selimiye’yi görmenin zor olacağını öne süren Şehir plancısı Döneleken, “Kentten baktığınızda Meriç, Karaağaç ve arkadaki Yunanistan peyzajı yeşil yeri göremeyeceğiz. Ama Karaağaç tarafından, Bosnaköy tarafından ya da Yunanistan tarafından baktığımızda şehrin büyük bir bölümünü göremeyeceğiz. Çünkü önünüzde aşağı yukarı açıklamalara dayanarak söylüyorum 10 metre civarında bir duvar olacak. Karaağaç tarafından baktığınızda Selimiye’nin tepesini görürsünüz ama biraz daha yaklaşıp söğütlük tarafından bakarsanız onu da göremezsiniz.” İfadelerini kullandı. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)





