İl Genel Meclisi Kasım Ayı Olağan toplantısının 3’üncü birleşimi CHP İl Genel Meclis Üyesi Çiğdem Gegeoğlu’nun izinli sayılması için verdiği talep dilekçesinin okunmasının ardından yoklama ile açıldı. Kasım ayı olağan toplantısı tutanak özetlerinin okunmasıyla devam etti.
İl Genel Meclis Başkanı Mehmet Geçmiş, 2021 yılı mali bütçe tasarısı görüşmelerine Pazartesi gününden itibaren başladıklarını taslak bütçenin eki olan ‘yatırım programı’ İl Genel Meclisine ulaşmadığını söyledi.
Genel sekreter ve Edirne Valisinin talimatıyla bir an önce il genel meclisinin bütçe görüşmelerinin başladığı bugünlerde yatırım programını meclise sunmalarını isteyen İl Genel Meclis Başkanı Geçmiş, “Performans programını ve taslak bütçeyi meclise sunduk. Fakat henüz halen daha bu işlerin, taslak bütçenin eki olan ‘yatırım programı’ henüz daha başkanlığımıza ulaşmadı. O nedenle detay bilgileri görmekte zorlanıyoruz. Ben buradan tekrar sesleniyorum; genel sekreterimiz sayın valimizin talimatıyla bir an önce il genel meclisinin bütçe görüşmelerinin başladığı bugünlerde yatırım programını meclise sunsunlar ki, meclis üyelerimiz nereye ne yatırımı yapabileceğini, bütçeyi neye göre şekillendireceğinin bilgilerine ve ihtiyaçları karşılama imkanlarına sahip olsun.” Dedi.
“KERAMETTİN KÖPRÜSÜ VE SULTANİÇE KÖPRÜSÜ’NDE BİR ÇALIŞMA YOK”
İl Genel Meclis Başkanı Mehmet Geçmiş Keramettin ve Sultaniçe köprülerinin yatırım programında 2020 yılında yapımının söz konusu olduğunu söyledi. Geçmiş, “Ödeneğini de ayırdık 1 milyon bir köprüye, 1 milyon öteki köprüye. İhale yapıldı. Bu iki köprü hakkında sayın valimle görüştüm, akıbetini sordum. Yıl içerisinde Aralık ayı sonuna kadar bu işlerin yapılması gerekiyor. Çok pahalı olduğunu söyledi, iyileştirme yapılmasını istedi. Temellerin taşınabileceği bir tamir ve bakım yapılacaksa bir sıkıntı yok dedim. Hatta ışık da koyalım dedi sayın valimiz, sonra tabela koyulmasına karar verildi ve talimatı veriyorum dedi. Ama şu ana kadar incelediğimiz sonucunda ne Keramettin Köprüsü’nde ne de Sultaniçe köprüsünde bir çalışma yok. Ben geçen gün tekrar genel sekretere hatırlattım konuyu. Tekrar bununla ilgili görüşeceğim. 2020 yılının 31 Aralık tarihine kadar süreleri var. Bu süreye kadar yaparlar diye ümit ediyorum. Bunun olmama gibi bir nedeni yok. Ödeneği konulmuş, yatırım programına alınmış.” Dedi.
Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Şenol Kılıç, Bu yıl ki tahmini bütçenin 85 milyon lira olarak görüldüğünü geçtiğimiz yıla kıyasla 5 milyon lira küçülme gördüklerini söyledi. Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Kılıç, “2021 yılı tahmini bütçe taslağının ilk bakışta dikkat çeken yanlarına baktığımızda bütçenin geçen yıla oranla düşüş göstermesi. Tabii ki bunda ülkemizin içinde bulunduğu pandemi denen lanet hastalığın etkisi var. Ama biraz daha konuyu irdelediğimizde gerçekten geçtiğimiz yıl çok fazla para harcadık. Dolayısıyla bütçede geçtiğimiz yıl hesabımızda kalan bir para vardı ve bu paranın da bir faiz getirisi vardı. Dolayısıyla şimdi paramız bittiği için o faiz gelirinden de faydalanamıyoruz. Burada bir açığımız oluştu. Sürekli burada geçtiğimiz yıl bütçe görüşmelerimizde şunu söylemiştim. Yatırım programıyla bütçe aynı anda gelmeli. Bunu çok iyi hatırlıyorum, 3 – 4 sefer farklı günlerde söylemiştim, bir türlü olmadı. Bu yıl hiç olmazsa olsun. Biz İl Genel Meclis üyeleri olarak nereye ne verdiğimizi, hangi köyde ne planlandığını bilme hakkına sahibiz. Meclisin en önemli görevi zaten bütçe yapmaktır. Bu görevimizi ifa ederken nereye ne verdiğimizi bilelim. Yatırım programının en kısa zamanda meclise gönderilmesini talep ediyorum komisyonum adına.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)
İl Genel Meclis Başkanı Mehmet Geçmiş, 2021 yılı mali bütçe tasarısı görüşmelerine Pazartesi gününden itibaren başladıklarını taslak bütçenin eki olan ‘yatırım programı’ İl Genel Meclisine ulaşmadığını söyledi.
Genel sekreter ve Edirne Valisinin talimatıyla bir an önce il genel meclisinin bütçe görüşmelerinin başladığı bugünlerde yatırım programını meclise sunmalarını isteyen İl Genel Meclis Başkanı Geçmiş, “Performans programını ve taslak bütçeyi meclise sunduk. Fakat henüz halen daha bu işlerin, taslak bütçenin eki olan ‘yatırım programı’ henüz daha başkanlığımıza ulaşmadı. O nedenle detay bilgileri görmekte zorlanıyoruz. Ben buradan tekrar sesleniyorum; genel sekreterimiz sayın valimizin talimatıyla bir an önce il genel meclisinin bütçe görüşmelerinin başladığı bugünlerde yatırım programını meclise sunsunlar ki, meclis üyelerimiz nereye ne yatırımı yapabileceğini, bütçeyi neye göre şekillendireceğinin bilgilerine ve ihtiyaçları karşılama imkanlarına sahip olsun.” Dedi.
“KERAMETTİN KÖPRÜSÜ VE SULTANİÇE KÖPRÜSÜ’NDE BİR ÇALIŞMA YOK”
İl Genel Meclis Başkanı Mehmet Geçmiş Keramettin ve Sultaniçe köprülerinin yatırım programında 2020 yılında yapımının söz konusu olduğunu söyledi. Geçmiş, “Ödeneğini de ayırdık 1 milyon bir köprüye, 1 milyon öteki köprüye. İhale yapıldı. Bu iki köprü hakkında sayın valimle görüştüm, akıbetini sordum. Yıl içerisinde Aralık ayı sonuna kadar bu işlerin yapılması gerekiyor. Çok pahalı olduğunu söyledi, iyileştirme yapılmasını istedi. Temellerin taşınabileceği bir tamir ve bakım yapılacaksa bir sıkıntı yok dedim. Hatta ışık da koyalım dedi sayın valimiz, sonra tabela koyulmasına karar verildi ve talimatı veriyorum dedi. Ama şu ana kadar incelediğimiz sonucunda ne Keramettin Köprüsü’nde ne de Sultaniçe köprüsünde bir çalışma yok. Ben geçen gün tekrar genel sekretere hatırlattım konuyu. Tekrar bununla ilgili görüşeceğim. 2020 yılının 31 Aralık tarihine kadar süreleri var. Bu süreye kadar yaparlar diye ümit ediyorum. Bunun olmama gibi bir nedeni yok. Ödeneği konulmuş, yatırım programına alınmış.” Dedi.
Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Şenol Kılıç, Bu yıl ki tahmini bütçenin 85 milyon lira olarak görüldüğünü geçtiğimiz yıla kıyasla 5 milyon lira küçülme gördüklerini söyledi. Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Kılıç, “2021 yılı tahmini bütçe taslağının ilk bakışta dikkat çeken yanlarına baktığımızda bütçenin geçen yıla oranla düşüş göstermesi. Tabii ki bunda ülkemizin içinde bulunduğu pandemi denen lanet hastalığın etkisi var. Ama biraz daha konuyu irdelediğimizde gerçekten geçtiğimiz yıl çok fazla para harcadık. Dolayısıyla bütçede geçtiğimiz yıl hesabımızda kalan bir para vardı ve bu paranın da bir faiz getirisi vardı. Dolayısıyla şimdi paramız bittiği için o faiz gelirinden de faydalanamıyoruz. Burada bir açığımız oluştu. Sürekli burada geçtiğimiz yıl bütçe görüşmelerimizde şunu söylemiştim. Yatırım programıyla bütçe aynı anda gelmeli. Bunu çok iyi hatırlıyorum, 3 – 4 sefer farklı günlerde söylemiştim, bir türlü olmadı. Bu yıl hiç olmazsa olsun. Biz İl Genel Meclis üyeleri olarak nereye ne verdiğimizi, hangi köyde ne planlandığını bilme hakkına sahibiz. Meclisin en önemli görevi zaten bütçe yapmaktır. Bu görevimizi ifa ederken nereye ne verdiğimizi bilelim. Yatırım programının en kısa zamanda meclise gönderilmesini talep ediyorum komisyonum adına.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)





