TUYUBBaşkanı Önder Akdağ, Edirne’de 23 Mayıs 2021 tarihinde Türk Yunan Bulgar Dostluk Grubu Derneği tarafından gerçekleştirilecek olan Çevre ve Sıfır Atık teması kapsamında 6. Sınırsız Dostluk Yarı Maratonu’nu hakkında dernek binasın da basın toplantısı gerçekleştirdi.
“ÇEVREMİZE, DOĞAMIZA VE SUYUMUZA SAHİP ÇIKMALIYIZ”
Düzenlenen basın açıklamasında konuşan Türk Yunan Bulgar Dostluk Grubu Derneği (TUYUB) Başkanı Önder Akdağ,Nevruz Bayramı kutlayarakmaratonun teması gereği Su Haftasının önemine değindi.
TUYUB Başkanı Akdağ, “Öncelikle bu hafta önemli bir hafta birincisi nevruz bayramı bahar bayramı ikincisi bu hafta dünya su günü olarak kutlandı. Bu da bizim maratonun teması kapsamında çevreyle ilgili bir konu ekolojik sistem açısından çevrenin ne kadar önemli olduğu suyun ne kadar kıymetli olduğu konusu açısından çok önemli. Toplumu bilinçlendirmek adına bununla ilgili birçok aktivite ve etkinlik yapıyoruz. Suyumuzu gerçekten dikkatli kullanmalıyız. Dikkatli harcamalıyız ve eğer yaşanabilir bir dünya istiyorsak gelecekte çevremize, doğamıza ve suyumuza sahip çıkmalıyız.” Dedi.
“MARATONU PANDEMİ KURALLARINA UYGUN 23 MAYIS TARİHİNDE GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ”
TUYUB Başkanı Akdağ, 23 Mayıs 2021 tarihinde gerçekleştirilecek olan 6. Sınırsız Dostluk Yarı Maratonunun federasyon kuralları çerçevesinde Koronavirüs tedbirleri kapsamında kurallara uygun gerçekleştirileceğini söyledi.
Akdağ, “6. Sınırsız Dostluk Yarı Maratonu bu maraton 23 Mayıs 2021 tarihinde gerçekleşecek Türkiye genelinde bütün organizasyonlar pandemi tedbirleri çerçevesinde gerçekleşiyor. Bu yıl maratonu pandemi kurallarına uygun 23 Mayıs tarihinde gerçekleştireceğiz. Bu kurallara bakacak olursak, federasyonun belirlemiş olduğu kurallar var. Bu kurallar çerçevesinde bütün organizasyonlar yapılıyor. Bu kurallarda bir kere dalgalı start var. Her sporcu 1,5 metre arayla konumlandırılıyor. 2-3 saniye aralıklarla start alıyor. Doğal olarak kimsenin birbiri ile teması söz konusu olmuyor. Yarışın ilk 50 metresinde ve etkinlik alanında maske takma zorunluluğu var. Dönüşte de aynı şekilde son 50 metrede maske istasyonları var. Ve finish çizgisini herkes maske ile geliyor ve etkinlik alanında herkesin maskeli olma zorunluluğu var. Kurallara uymayanlar diskalifiye ediliyor. Doğal olarak bu kurallar çerçevesinde etkinlik alanında gerekli tedbirler alınıyor. Etkinlik alanına sporcuların dışında kimse alınmıyor. Herkes maskeli olacak şekilde ödül töreninde ise biraz daha sadeleştirilmiş şekilde organizasyon gerçekleşiyor.” Şeklinde konuştu.
TUYUB Başkanı Akdağ, Pandemi nedeniyle maratonun 2 defa ertelendiğini bu yıl 23 Mayıs tarihinde gerçekleşeceğini belirtti.
Akdağ, “Organizasyonumuz pandemiden dolayı 2 defa ertelendi. Bu yıl 23 Mayıs’ta gerçekleşecek. Çünkü hayatın ve şehrimizin bu organizasyona ihtiyacı var. Evet, böyle büyük bir organizasyonun dernek olarak gerçekleştirmek bizim için çok zor. Çünkü şehir esnafından, ticaret ile uğraşanlardan bu konuda destek almamız bu pandemi döneminde mümkün görünmüyor. Ama bu güçlüklere rağmen onlara bir nebze nefes olsun diye bu organizasyonu gerçekleştirmek istiyoruz. Çünkü yaklaşık bin atletin katılımını bekliyoruz. Tabi bu bin atletle sınırlı değil. Neden? Gelen atletlerin antrenörleri, hocaları, ekipleri ile geliyorlar. Koşu grupları yine aynı şekilde gelen birçok sporcu aileleri ile geliyor. Bazıları 3-4 gün önceden şehre geliyorlar. Doğal olarak yaklaşık bin 500 kişilik en az 2 günlük bir konaklamadan söz ediyoruz. Şehrimizin esnafının ve ekonominin de buna ihtiyacı var. Doğal olarak bu süreçte bu tarafı ile de baktığınız zaman bu organizasyonu neden yapmak istediğimiz anlaşılabilir diye düşünüyorum. Şimdi şehrimizin yatak kapasitesi şehir merkezinde 3 bin 500 civarında normal doluluk oranlarında düşünüldüğü zaman maratondan 1 gün önce şehirdeki bütün otellerin yüzde yüz doluluk oranına ulaşması demek. Bunu önemsiyoruz. Çünkü amacımız sadece bir etkinlik yapmak değil. Ülke tanıtımına spora ve temamız kapsamında çevre ve sıfır atığa ve şehrimiz ekonomisi ve turizmine katkıda bulunmak. Edirne bu bağlamda çok önemli bir şehir su haftası ile ilgili konuşurken tabi nehirlerin olduğu bir şehir tarihi dokusu açık havası müzesi şeklinde parkurumuzda zaten. Bu yıl çok da yoğun bir ilgi var. Bütün sporcular yaptığımız çalışmalar, tanıtımlar sonucunda Edirne’yi merak ediyor ve Edirne’deki koşuya katılmak istiyor. Bu sadece ülkemizden değil dünyanın her yerinden sporcular kayıt oluşturmuş durumda ve bu organizasyonu şehrimize, ülkemize ve çevre ve sıfır atık temasına yakışır bir şekilde gerçekleştirmeyi planlıyoruz.” Dedi. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)
“ÇEVREMİZE, DOĞAMIZA VE SUYUMUZA SAHİP ÇIKMALIYIZ”
Düzenlenen basın açıklamasında konuşan Türk Yunan Bulgar Dostluk Grubu Derneği (TUYUB) Başkanı Önder Akdağ,Nevruz Bayramı kutlayarakmaratonun teması gereği Su Haftasının önemine değindi.
TUYUB Başkanı Akdağ, “Öncelikle bu hafta önemli bir hafta birincisi nevruz bayramı bahar bayramı ikincisi bu hafta dünya su günü olarak kutlandı. Bu da bizim maratonun teması kapsamında çevreyle ilgili bir konu ekolojik sistem açısından çevrenin ne kadar önemli olduğu suyun ne kadar kıymetli olduğu konusu açısından çok önemli. Toplumu bilinçlendirmek adına bununla ilgili birçok aktivite ve etkinlik yapıyoruz. Suyumuzu gerçekten dikkatli kullanmalıyız. Dikkatli harcamalıyız ve eğer yaşanabilir bir dünya istiyorsak gelecekte çevremize, doğamıza ve suyumuza sahip çıkmalıyız.” Dedi.
“MARATONU PANDEMİ KURALLARINA UYGUN 23 MAYIS TARİHİNDE GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ”
TUYUB Başkanı Akdağ, 23 Mayıs 2021 tarihinde gerçekleştirilecek olan 6. Sınırsız Dostluk Yarı Maratonunun federasyon kuralları çerçevesinde Koronavirüs tedbirleri kapsamında kurallara uygun gerçekleştirileceğini söyledi.
Akdağ, “6. Sınırsız Dostluk Yarı Maratonu bu maraton 23 Mayıs 2021 tarihinde gerçekleşecek Türkiye genelinde bütün organizasyonlar pandemi tedbirleri çerçevesinde gerçekleşiyor. Bu yıl maratonu pandemi kurallarına uygun 23 Mayıs tarihinde gerçekleştireceğiz. Bu kurallara bakacak olursak, federasyonun belirlemiş olduğu kurallar var. Bu kurallar çerçevesinde bütün organizasyonlar yapılıyor. Bu kurallarda bir kere dalgalı start var. Her sporcu 1,5 metre arayla konumlandırılıyor. 2-3 saniye aralıklarla start alıyor. Doğal olarak kimsenin birbiri ile teması söz konusu olmuyor. Yarışın ilk 50 metresinde ve etkinlik alanında maske takma zorunluluğu var. Dönüşte de aynı şekilde son 50 metrede maske istasyonları var. Ve finish çizgisini herkes maske ile geliyor ve etkinlik alanında herkesin maskeli olma zorunluluğu var. Kurallara uymayanlar diskalifiye ediliyor. Doğal olarak bu kurallar çerçevesinde etkinlik alanında gerekli tedbirler alınıyor. Etkinlik alanına sporcuların dışında kimse alınmıyor. Herkes maskeli olacak şekilde ödül töreninde ise biraz daha sadeleştirilmiş şekilde organizasyon gerçekleşiyor.” Şeklinde konuştu.
TUYUB Başkanı Akdağ, Pandemi nedeniyle maratonun 2 defa ertelendiğini bu yıl 23 Mayıs tarihinde gerçekleşeceğini belirtti.
Akdağ, “Organizasyonumuz pandemiden dolayı 2 defa ertelendi. Bu yıl 23 Mayıs’ta gerçekleşecek. Çünkü hayatın ve şehrimizin bu organizasyona ihtiyacı var. Evet, böyle büyük bir organizasyonun dernek olarak gerçekleştirmek bizim için çok zor. Çünkü şehir esnafından, ticaret ile uğraşanlardan bu konuda destek almamız bu pandemi döneminde mümkün görünmüyor. Ama bu güçlüklere rağmen onlara bir nebze nefes olsun diye bu organizasyonu gerçekleştirmek istiyoruz. Çünkü yaklaşık bin atletin katılımını bekliyoruz. Tabi bu bin atletle sınırlı değil. Neden? Gelen atletlerin antrenörleri, hocaları, ekipleri ile geliyorlar. Koşu grupları yine aynı şekilde gelen birçok sporcu aileleri ile geliyor. Bazıları 3-4 gün önceden şehre geliyorlar. Doğal olarak yaklaşık bin 500 kişilik en az 2 günlük bir konaklamadan söz ediyoruz. Şehrimizin esnafının ve ekonominin de buna ihtiyacı var. Doğal olarak bu süreçte bu tarafı ile de baktığınız zaman bu organizasyonu neden yapmak istediğimiz anlaşılabilir diye düşünüyorum. Şimdi şehrimizin yatak kapasitesi şehir merkezinde 3 bin 500 civarında normal doluluk oranlarında düşünüldüğü zaman maratondan 1 gün önce şehirdeki bütün otellerin yüzde yüz doluluk oranına ulaşması demek. Bunu önemsiyoruz. Çünkü amacımız sadece bir etkinlik yapmak değil. Ülke tanıtımına spora ve temamız kapsamında çevre ve sıfır atığa ve şehrimiz ekonomisi ve turizmine katkıda bulunmak. Edirne bu bağlamda çok önemli bir şehir su haftası ile ilgili konuşurken tabi nehirlerin olduğu bir şehir tarihi dokusu açık havası müzesi şeklinde parkurumuzda zaten. Bu yıl çok da yoğun bir ilgi var. Bütün sporcular yaptığımız çalışmalar, tanıtımlar sonucunda Edirne’yi merak ediyor ve Edirne’deki koşuya katılmak istiyor. Bu sadece ülkemizden değil dünyanın her yerinden sporcular kayıt oluşturmuş durumda ve bu organizasyonu şehrimize, ülkemize ve çevre ve sıfır atık temasına yakışır bir şekilde gerçekleştirmeyi planlıyoruz.” Dedi. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)





