Okulun 10. sınıf öğrencileri Beril Yenice, Efe Doruk Kokoz, Uğur Güdücü ve Zeynep Rüya Çiftçi, vücut sıcaklığını temassız ölçen bir cihaz tasarlayıp üretmeyi başardı.
Robotik&kodlama çalışmalarıyla bugüne kadar önemli turnuvalardan ödüllerle dönen ve her yıl başarılı projelere imza atan öğrenciler, bu kez de dünyanın en büyük sorunu haline gelen Covid-19 tedbirleri kapsamında kullanılabilecek “Temassız Ateş Ölçer” tasarlayarak büyük takdir kazandı. Lise eğitiminde “Bilişimsel Düşünme Yöntemi”ni uygulayan öğrenciler, robotik&kodlama, bilişim teknolojileri, fen ve STEM alanlarında yaptıkları çalışmalarda kazandıkları birikimlerini, günlük yaşamda karşılaştıkları problemleri çözmede kullanıyor ve bu yeteneklerini lise hayatları boyunca geliştirmeye devam ediyor.
Okul Müdürü Aysun Yiğitsoy, “Liselerimizde öğrencilerimizi eleştirel düşünen, geleceğin problemlerine çözüm üreten bireyler olarak yetiştiriyoruz. Bu amaçla her eğitim uygulamamızda onların fark oluşturabilmeleri, farklı düşünebilmeleri adına eğitim ve öğretimimizi ona göre şekillendiriyoruz. Covid-19 bütün sektörleri etkilese de aslında en çok da geleceğimiz dediğimiz çocuklarımızı etkiledi. Bu süreçte bizler, okullardan uzak kalan çocuklarımıza bu mesafeyi hissettirmemeye çalıştık. Üretkenliğin, eğitimin ve çalışmanın gerçekleşmesi için günümüz şartlarında mesafelerin bir öneminin olmadığını sürekli vurguladık. Bundan ilham alan 10.sınıf öğrencilerimiz Beril Yenice, Efe Doruk Kokoz, Uğur Güdücü ve Zeynep Rüya Çiftçi "Mesafeler bizim üretkenliğimize engel olamaz. COVID-19 bize engel değil, biz ona engel olalım." diyerek hem üretken hem de faydalı olmak adına bir çalışma yapmaya karar verdiler. Covid-19’la başa çıkabilmek adına dışarıdan bir müdahale olmadan otomatik olarak kontrol sağlayacak bir sistem geliştirmeye karar verdiler. Bu sistemi, okula gelen kişilerin vücut sıcaklıklarını kendi kendine ölçebilecek, vücut sıcaklığını bildirecek ve ateş/hastalık potansiyeli olan kişilerde sesli, ışıklı ve yazılı uyarı verecek şekilde tasarladılar. Tasarımlarını Bilişim Teknolojileri Öğretmenimiz Nedret Noyan Özyakalı ile paylaşarak çalışır bir cihaz haline getirdiler. "Temassız Sıcaklık Ölçer" olarak tanımladıkları bu cihaz şu an tüm okul ailesinin tümüne hizmet vererek çalışan, öğrenci ve velilerin Covid-19'a karşı bulaş riskini en aza indirmeye çalışmaktadır. Okula gelen herkes, cihaza bileğini okutarak vücut sıcaklığını otomatik olarak ölçtürecek, yüksek ateş/hastalık potansiyeli varsa bunu sesli, ışıklı ve yazılı olarak görecektir. Öğrencilerimizi pandemi dönemindeki bu gayretlerinden, üretken olma konusundaki isteklerinden ve başarılarından dolayı kutluyor, çalışmalarının herkes için örnek ve motive edici olmasını umut ediyoruz." açıklamalarında bulundu.
Öğrencilerin çalışmalarını yakından takip eden Müdür Yardımcısı Kemal Çavdarlıer ise “lise eğitiminde proje bazlı, yabancı dil eğitimi ağırlıklı, STEM odaklı eğitim anlayışını hayata geçiriyoruz. Öğrencilerimizin sadece üniversite sınavına değil, üniversite hayatına hatta iş hayatına hazır olmalarını sağlayacak alt yapı ile lise eğitimini tamamlamaları hedefliyoruz. STEM Center’da projelerini hayata geçiren, MASTER 6 ile hayata artı değerlerle hazırlanan, uluslararası ölçme ve değerlendirme denetiminde İngilizcelerini mükemmelleştiren, uluslararası eğitim programlarına katılarak vizyonlarını geliştiren i öğrencileri farklı, yaratıcı ve çağdaş bireyler olarak hayata donanımlı bir şekilde başlamanın avantajını hayatları boyunca yaşar. Türkiye’de STEM eğitiminin uygulandığı ilk lise olma özelliğini taşıyan Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Liseleri, Bahçeşehir Koleji ve Bahçeşehir Üniversitesi iş birliğiyle bu okul için özel olarak hazırlanan ve MEB tarafından onaylanan müfredatıyla 2006 yılından bu yana Türkiye’de toplam 15 Fen-Tek Lisesiyle fen eğitimini dönüştürüyor. Bu 15 Fen-Tek’ten birinin Edirne kampüsümüzde yer alması ilimiz ve hatta bölgemiz öğrencileri için büyük bir şans.” şeklinde konuştu. (Haber Merkezi)
Robotik&kodlama çalışmalarıyla bugüne kadar önemli turnuvalardan ödüllerle dönen ve her yıl başarılı projelere imza atan öğrenciler, bu kez de dünyanın en büyük sorunu haline gelen Covid-19 tedbirleri kapsamında kullanılabilecek “Temassız Ateş Ölçer” tasarlayarak büyük takdir kazandı. Lise eğitiminde “Bilişimsel Düşünme Yöntemi”ni uygulayan öğrenciler, robotik&kodlama, bilişim teknolojileri, fen ve STEM alanlarında yaptıkları çalışmalarda kazandıkları birikimlerini, günlük yaşamda karşılaştıkları problemleri çözmede kullanıyor ve bu yeteneklerini lise hayatları boyunca geliştirmeye devam ediyor.
Okul Müdürü Aysun Yiğitsoy, “Liselerimizde öğrencilerimizi eleştirel düşünen, geleceğin problemlerine çözüm üreten bireyler olarak yetiştiriyoruz. Bu amaçla her eğitim uygulamamızda onların fark oluşturabilmeleri, farklı düşünebilmeleri adına eğitim ve öğretimimizi ona göre şekillendiriyoruz. Covid-19 bütün sektörleri etkilese de aslında en çok da geleceğimiz dediğimiz çocuklarımızı etkiledi. Bu süreçte bizler, okullardan uzak kalan çocuklarımıza bu mesafeyi hissettirmemeye çalıştık. Üretkenliğin, eğitimin ve çalışmanın gerçekleşmesi için günümüz şartlarında mesafelerin bir öneminin olmadığını sürekli vurguladık. Bundan ilham alan 10.sınıf öğrencilerimiz Beril Yenice, Efe Doruk Kokoz, Uğur Güdücü ve Zeynep Rüya Çiftçi "Mesafeler bizim üretkenliğimize engel olamaz. COVID-19 bize engel değil, biz ona engel olalım." diyerek hem üretken hem de faydalı olmak adına bir çalışma yapmaya karar verdiler. Covid-19’la başa çıkabilmek adına dışarıdan bir müdahale olmadan otomatik olarak kontrol sağlayacak bir sistem geliştirmeye karar verdiler. Bu sistemi, okula gelen kişilerin vücut sıcaklıklarını kendi kendine ölçebilecek, vücut sıcaklığını bildirecek ve ateş/hastalık potansiyeli olan kişilerde sesli, ışıklı ve yazılı uyarı verecek şekilde tasarladılar. Tasarımlarını Bilişim Teknolojileri Öğretmenimiz Nedret Noyan Özyakalı ile paylaşarak çalışır bir cihaz haline getirdiler. "Temassız Sıcaklık Ölçer" olarak tanımladıkları bu cihaz şu an tüm okul ailesinin tümüne hizmet vererek çalışan, öğrenci ve velilerin Covid-19'a karşı bulaş riskini en aza indirmeye çalışmaktadır. Okula gelen herkes, cihaza bileğini okutarak vücut sıcaklığını otomatik olarak ölçtürecek, yüksek ateş/hastalık potansiyeli varsa bunu sesli, ışıklı ve yazılı olarak görecektir. Öğrencilerimizi pandemi dönemindeki bu gayretlerinden, üretken olma konusundaki isteklerinden ve başarılarından dolayı kutluyor, çalışmalarının herkes için örnek ve motive edici olmasını umut ediyoruz." açıklamalarında bulundu.
Öğrencilerin çalışmalarını yakından takip eden Müdür Yardımcısı Kemal Çavdarlıer ise “lise eğitiminde proje bazlı, yabancı dil eğitimi ağırlıklı, STEM odaklı eğitim anlayışını hayata geçiriyoruz. Öğrencilerimizin sadece üniversite sınavına değil, üniversite hayatına hatta iş hayatına hazır olmalarını sağlayacak alt yapı ile lise eğitimini tamamlamaları hedefliyoruz. STEM Center’da projelerini hayata geçiren, MASTER 6 ile hayata artı değerlerle hazırlanan, uluslararası ölçme ve değerlendirme denetiminde İngilizcelerini mükemmelleştiren, uluslararası eğitim programlarına katılarak vizyonlarını geliştiren i öğrencileri farklı, yaratıcı ve çağdaş bireyler olarak hayata donanımlı bir şekilde başlamanın avantajını hayatları boyunca yaşar. Türkiye’de STEM eğitiminin uygulandığı ilk lise olma özelliğini taşıyan Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Liseleri, Bahçeşehir Koleji ve Bahçeşehir Üniversitesi iş birliğiyle bu okul için özel olarak hazırlanan ve MEB tarafından onaylanan müfredatıyla 2006 yılından bu yana Türkiye’de toplam 15 Fen-Tek Lisesiyle fen eğitimini dönüştürüyor. Bu 15 Fen-Tek’ten birinin Edirne kampüsümüzde yer alması ilimiz ve hatta bölgemiz öğrencileri için büyük bir şans.” şeklinde konuştu. (Haber Merkezi)





