Akgün, gazetecilere yaptığı açıklamada, üreticiye aldıkları ayçiçeğini ödemek için kredi çektiklerini ve faizlerin yüksek olduğunu ifade ederek, "En önemli sıkıntımız geçen sene bu işi ödemelerde başladığımızda yüzde 37 faizle bankalardan para kullanarak çiftçinin parasını ödemeye başladık. Bizim en büyük sıkıntımız bu. Son düzenlemelerle birlikte faiz düştü bu bizim için bir avantaj. Eski yıllarda yüzde 10 ticari faizler vardı onun kıymeti bilemedik. Bu faizler hakikaten yüksek yüzde 37 geçen yıl faiz vardı, çiftçiye ödemeye çalıştık, bu senede yapacağız. Finansımız Trakya Birlik olarak 4 trilyona yakın. Bu paranın 100-150 trilyonu yağda dönüyor. Yağ bayilerimizle beraber de hemen bir aylık dönüyor. Geri kalan parayı kendi işimize çiftçiye krediye olarak kullanıyoruz. Gün geldiğinde 200-250 trilyona yakın kredi kullanıyoruz. Krediyi ayçiçeğini ödedikten sonra kapatmaya çalışıyoruz. Kapata bildiğimiz kadarını kapatıyoruz, kapatamadığımızla beraber yolumuza devam ediyoruz. Tarım kredileri gibi düşük faizli kullanamıyoruz. Biz ticaret bakanlığına bağlı olduğumuzdan dolayı özel bankalardan kredi kullanarak bu işi yapıyoruz" dedi.
İthal ayçiçeğinden de birliğin para kazandığını belirten Akgün, "Biz geçen yıl 2 bin 320 lira fiyat açıkladığımızda dolar çok yüksekti. Yüksek olması hasabiyle dolar düştükten sonra fiyatlar geriye geldi. Fiyatlar geriye geldikten sonra bizim ve yağ sanayicilerinin bakanlıktan talebi 500 bin ton gümrüksüz vergisiz ayçiçeği getirilmesiydi. Bu ilk safhada 300 bin ton geldi. 300 bin tondan da bize 73 bin ton gümrüksüz ve vergisiz ayçiçeği ve ham yağ getirdik, bundan da para kazandık. Çünkü eğer bu parayı kazanmamış olsaydık aldığımızdan az kar etmiş olacaktık. Bugün onlarla beraber kendi durumumuzu regüle etmiş olduk. Burada bizim sıkıntımız ayçiçeği fiyatının belirlenmesiyle başlıyor ama ondan sonra devam eden sıkıntılarımız var" şekilde konuştu.
“VERİM YÜKSEK OLACAK”
Akgün, son olarak, "Bölgemizde bu yıl 750 bin ton civarında ayçiçek bekliyoruz. daha önceki açıklamalarımızda da ayçiçeğinin veriminin çok yüksek olacağını yağışlarla birlikte burada bu paranın insanlara ödenmesi önemli" dedi.
İthal ayçiçeğinden de birliğin para kazandığını belirten Akgün, "Biz geçen yıl 2 bin 320 lira fiyat açıkladığımızda dolar çok yüksekti. Yüksek olması hasabiyle dolar düştükten sonra fiyatlar geriye geldi. Fiyatlar geriye geldikten sonra bizim ve yağ sanayicilerinin bakanlıktan talebi 500 bin ton gümrüksüz vergisiz ayçiçeği getirilmesiydi. Bu ilk safhada 300 bin ton geldi. 300 bin tondan da bize 73 bin ton gümrüksüz ve vergisiz ayçiçeği ve ham yağ getirdik, bundan da para kazandık. Çünkü eğer bu parayı kazanmamış olsaydık aldığımızdan az kar etmiş olacaktık. Bugün onlarla beraber kendi durumumuzu regüle etmiş olduk. Burada bizim sıkıntımız ayçiçeği fiyatının belirlenmesiyle başlıyor ama ondan sonra devam eden sıkıntılarımız var" şekilde konuştu.
“VERİM YÜKSEK OLACAK”
Akgün, son olarak, "Bölgemizde bu yıl 750 bin ton civarında ayçiçek bekliyoruz. daha önceki açıklamalarımızda da ayçiçeğinin veriminin çok yüksek olacağını yağışlarla birlikte burada bu paranın insanlara ödenmesi önemli" dedi.





