Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
Uzunköprü Muhtarlar Derneği Başkanı Kuruşer, depremden sonra ruhsat olmaması enteresan olacağını belirterek, ruhsatın biraz daha kolay yoldan ulaşılması, masrafın fazlalaştırılmaması gerektiğini dile getirdi. Özel idarede projeler olduğunu kaydeden Kuruşer, “Vatandaş gittiğinde daha az masrafla halledilmesi bize gelen talepler arasında. Tüm partilerimiz bizim için önemli. Muhtarların partisi olmaz. Muhtarlar parti üstüdür. Biz hizmet için çalınacak kapı noktasında el birliğiyle hem iadeyi ziyaret yapmak istedik. Demirel döneminde çocuktuk, bizi de almışlardı dedelerimiz orada yanlarına. Orada bir kurban kestiler kurbanın kanı bize bulaştı, siyasette oradan bulaştı herhalde. Bizim için ne kadar oy aldığı önemli değil, her parti önemli. Demokratik hakta herkesin saygılı olması gerekiyor. Bu muhtarlıkta da olsa, belediye başkanında da olsa demokratik yoldan gelene alkış tutmak hepimizin görevidir diyorum” diye konuştu.
Kuruşer, “Buradan Saadet Partisi ve Milliyetçi Hareket Partisi’ni ziyaret edeceğiz. Diğer partiler Ankara’daymış. Daha sonra muhtarlarımızla ilgili özel idarede sorunları konuşacağız. Sorunlar bitmez ama genelde Vali Bey’in farklı bir bakış açısı var. Kendisi sahadan uzak değil. Geldiği günden beri bizlerle diyaloğu daha güçlü. Sorunlarımız git gide azalıyor. Sorunlar da köylünün isteği de bitmez.
Kuruşer “İmarla ilgili köylünün şikayetleri var. Bunun biraz daha kolaylaştırılması lazım. Bizde ruhsattan yanayız. Depremden sonra ruhsat olmaması enteresan olur. Ruhsat var, bunlara biraz daha kolay yoldan ulaşılması, masrafın fazlalaştırılmaması. Özel idarede projeler var. Vatandaş gittiğinde daha az masrafla halledilmesi bize gelen talepler arasında” ifadelerini kullandı.
“PARTİMİZE BÜYÜK BİR KATILIM SAĞLANIYOR”
Edirne Demokrat Parti İl Başkanı İbrahim Özyılmaz ise “Uzunköprü Muhtarlar Derneği Başkanı Karapınar Köyü Muhtarı Önder Kuruşer ve yönetimi ile birlikte partimizi ziyaret ettiler. Mevcut muhtarlar derneği Başkanı Önder Kuruşer’in rahmetli dedesi ile siyaset yaptık. Rahmetli dedesi Bayram Kuruşer bizim ateşli bir siyasetçi ağabeyimizdi. Bizde genç olmamıza rağmen o yıllarda onlar ile beraber siyaset yapıyorduk. İnşallah bir gün bu koltuğa bu muhtar kardeşim gibi bir genç kardeşimizi bulup oturtacağız. Edirne basını olarak parti olarak bizi en iyi takip edenlerdensiniz. Burada olmayan bir partiyi 2- 2 buçuk seneden beri meydana çıkardık tekrar birçok yerde teşkilatlarımızı duyurduk. Bugün çok şükür kongrelerimizi yaptık. Şuanda da devam ediyor. Yakın bir zamanda bir toplantı yapacağız. Büyük bir katılım sağlanıyor. Zamanla bizim partilimiz olup diğer partilere gitmiş olan onlardan dönüşler alıyoruz. İnşallah en kısa zamanda bir toplantı daha düzenleyeceğiz. Yapmış olduğumuz toplantıda bizi düşünen Uzunköprü Muhtarlar Derneği Başkanı Önder Kuruşer ve yönetimi Edirne’ye yapmış oldukları gezide bizleri de ziyarete geldiler. İçlerinde partilimizde var. Kavacık Muhtarı Aziz Kurt Uzunköprü teşkilatımızın yönetim kurulu üyesidir. Uzunköprü muhtarlarının yapmış olduğu bu ziyaret benim sevincimi bir kat daha arttırdı. Biliyorsunuz ki bende Uzunköprülüyüm. Ben tekrar bizi ziyaret eden muhtarlarımıza bu ince düşüncelerinden dolayı teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.
Uzunköprü Malkoçköyü Muhtarı Temel Aydar “70 yıllarda yapılan binalarda bir sorun var, yenilerde sorun yok. Düzeltilmesi açısından talep var. Yeni ruhsat çıkarmak 18-20 bin lira civarında. Bunu köylü halkımız çıkartamaz, taşıyamaz. Taşıyacak halde değil. Devletimizden bu konuda yardımları istiyoruz.
Uzunköprü Kavacık Mahallesi Muhtarı Aziz Kurt, “bizim vatandaşımız çok yanlış anladı. Biz sanayi karşı olduğumuz için değil. Sadece yer seçimine karşıyız. Yani yerin tamamen köyün dibinde köy halkı çıktığında direk karşısında organize sanayi ile karşılaşacak. Bizim otlayacak hayvanlarımız var. Koyunlarımız, arıcımız var. Gölet’imiz batacak biz bu gölet ile sulama yapıyoruz. Tarım ile uğraşıyoruz, çeltik alanlarımız var. Mısır, pancar ekiliyor. Bu atığı baraja salacaklar. Şuanda planları yapılmış fosseptik çukuru barajın arkasına ve oradan da dereye salınacak. Biz de dereye suyu salarız oda su ile beraber buluştuğunda vatandaş bu suyu dereden çekecek. Yani bizim sıkıntımız bu biz sadece yerinin değiştirilmesini talep ediyoruz. Bilir kişi heyeti Mart ayının 13’ünde keşif’e gelecek.
Uzunköprü Muhtarlar Derneği Başkanı Kuruşer, depremden sonra ruhsat olmaması enteresan olacağını belirterek, ruhsatın biraz daha kolay yoldan ulaşılması, masrafın fazlalaştırılmaması gerektiğini dile getirdi. Özel idarede projeler olduğunu kaydeden Kuruşer, “Vatandaş gittiğinde daha az masrafla halledilmesi bize gelen talepler arasında. Tüm partilerimiz bizim için önemli. Muhtarların partisi olmaz. Muhtarlar parti üstüdür. Biz hizmet için çalınacak kapı noktasında el birliğiyle hem iadeyi ziyaret yapmak istedik. Demirel döneminde çocuktuk, bizi de almışlardı dedelerimiz orada yanlarına. Orada bir kurban kestiler kurbanın kanı bize bulaştı, siyasette oradan bulaştı herhalde. Bizim için ne kadar oy aldığı önemli değil, her parti önemli. Demokratik hakta herkesin saygılı olması gerekiyor. Bu muhtarlıkta da olsa, belediye başkanında da olsa demokratik yoldan gelene alkış tutmak hepimizin görevidir diyorum” diye konuştu.
Kuruşer, “Buradan Saadet Partisi ve Milliyetçi Hareket Partisi’ni ziyaret edeceğiz. Diğer partiler Ankara’daymış. Daha sonra muhtarlarımızla ilgili özel idarede sorunları konuşacağız. Sorunlar bitmez ama genelde Vali Bey’in farklı bir bakış açısı var. Kendisi sahadan uzak değil. Geldiği günden beri bizlerle diyaloğu daha güçlü. Sorunlarımız git gide azalıyor. Sorunlar da köylünün isteği de bitmez.
Kuruşer “İmarla ilgili köylünün şikayetleri var. Bunun biraz daha kolaylaştırılması lazım. Bizde ruhsattan yanayız. Depremden sonra ruhsat olmaması enteresan olur. Ruhsat var, bunlara biraz daha kolay yoldan ulaşılması, masrafın fazlalaştırılmaması. Özel idarede projeler var. Vatandaş gittiğinde daha az masrafla halledilmesi bize gelen talepler arasında” ifadelerini kullandı.
“PARTİMİZE BÜYÜK BİR KATILIM SAĞLANIYOR”
Edirne Demokrat Parti İl Başkanı İbrahim Özyılmaz ise “Uzunköprü Muhtarlar Derneği Başkanı Karapınar Köyü Muhtarı Önder Kuruşer ve yönetimi ile birlikte partimizi ziyaret ettiler. Mevcut muhtarlar derneği Başkanı Önder Kuruşer’in rahmetli dedesi ile siyaset yaptık. Rahmetli dedesi Bayram Kuruşer bizim ateşli bir siyasetçi ağabeyimizdi. Bizde genç olmamıza rağmen o yıllarda onlar ile beraber siyaset yapıyorduk. İnşallah bir gün bu koltuğa bu muhtar kardeşim gibi bir genç kardeşimizi bulup oturtacağız. Edirne basını olarak parti olarak bizi en iyi takip edenlerdensiniz. Burada olmayan bir partiyi 2- 2 buçuk seneden beri meydana çıkardık tekrar birçok yerde teşkilatlarımızı duyurduk. Bugün çok şükür kongrelerimizi yaptık. Şuanda da devam ediyor. Yakın bir zamanda bir toplantı yapacağız. Büyük bir katılım sağlanıyor. Zamanla bizim partilimiz olup diğer partilere gitmiş olan onlardan dönüşler alıyoruz. İnşallah en kısa zamanda bir toplantı daha düzenleyeceğiz. Yapmış olduğumuz toplantıda bizi düşünen Uzunköprü Muhtarlar Derneği Başkanı Önder Kuruşer ve yönetimi Edirne’ye yapmış oldukları gezide bizleri de ziyarete geldiler. İçlerinde partilimizde var. Kavacık Muhtarı Aziz Kurt Uzunköprü teşkilatımızın yönetim kurulu üyesidir. Uzunköprü muhtarlarının yapmış olduğu bu ziyaret benim sevincimi bir kat daha arttırdı. Biliyorsunuz ki bende Uzunköprülüyüm. Ben tekrar bizi ziyaret eden muhtarlarımıza bu ince düşüncelerinden dolayı teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.
Uzunköprü Malkoçköyü Muhtarı Temel Aydar “70 yıllarda yapılan binalarda bir sorun var, yenilerde sorun yok. Düzeltilmesi açısından talep var. Yeni ruhsat çıkarmak 18-20 bin lira civarında. Bunu köylü halkımız çıkartamaz, taşıyamaz. Taşıyacak halde değil. Devletimizden bu konuda yardımları istiyoruz.
Uzunköprü Kavacık Mahallesi Muhtarı Aziz Kurt, “bizim vatandaşımız çok yanlış anladı. Biz sanayi karşı olduğumuz için değil. Sadece yer seçimine karşıyız. Yani yerin tamamen köyün dibinde köy halkı çıktığında direk karşısında organize sanayi ile karşılaşacak. Bizim otlayacak hayvanlarımız var. Koyunlarımız, arıcımız var. Gölet’imiz batacak biz bu gölet ile sulama yapıyoruz. Tarım ile uğraşıyoruz, çeltik alanlarımız var. Mısır, pancar ekiliyor. Bu atığı baraja salacaklar. Şuanda planları yapılmış fosseptik çukuru barajın arkasına ve oradan da dereye salınacak. Biz de dereye suyu salarız oda su ile beraber buluştuğunda vatandaş bu suyu dereden çekecek. Yani bizim sıkıntımız bu biz sadece yerinin değiştirilmesini talep ediyoruz. Bilir kişi heyeti Mart ayının 13’ünde keşif’e gelecek.





