Tarihi Bedesten çarşısı Başkanı Hakan Fındıklı, “Yok olan işlerimiz şuan tamamen bitmek üzere. Çarşılarda, Bedesten’de bir Allah’ın kulu yok, kimse gelmiyor. Korona virüsü dedikleri olayı millet ciddiye almaya başladı. Son bir haftadır çarşı’da kimseyi göremiyoruz. Son alınan kararlar ile beraber eğlence mekanları, insanların toplu olduğu yerleri kapatmaya başladılar. Muhtemelen sıra bize de gelecek doğru olan da odur. Ama bu dükkan kiraları nasıl olacak malum olduğu üzere yılbaşında Bulgar geliyor yunan geliyor dediler kiralarımızı arttırdılar. Zaten kiralar ödenemeyecek duruma geldiler, iş yapmadan hiç kimsenin ödeme şansı yok artık. Bide bu dükkanlar kapanırsa bu insanların hali ne olur? Burada da birilerinin bize destek olmasını kira konularında ne yapacaklarsa. Fransa’da devlet karar almış kiraları biz ödeyeceğiz demiş ama ne kadar doğru ne kadar değildir bunu öğrenme şansımız yok. Doğru da olabilir yalan da olabilir ama bu vakıf kiracılarına da bir formül lazım diye düşünüyoruz. Çünkü Şu anda bile lazım açıkta kalsak gelen giden yok zaten kimse sokağa çıkmıyor. Çarşı da kimse yok dün bütün gün aylak oturduk. Önce ki gün öyleydi sınır kapıları kapalı gelen yok giden yok. Şuan bütün esnaf oturuyor napacağız diye düşünüyor. Ödemeleri var, kiraları var, kredileri var bu işin altından bu esnaf zor çıkar. Hatta birçoğumuz bunun altında kalırız. Burada Valilik, Vakıflar ne yapacaksa ne düşünüyorsa bir an önce esnaf içinde bir kolaylık düşünsün. Bu kiraları ötelerler mi? , ödemeyenleri icraya vermeden idare mi ederler, nasıl yaparlar bilmiyoruz ama bir şeyler yapmalarını bekliyoruz.” dedi.
“BİZİ VİRÜSTEN DAHA ÇOK EKONOMİ VURMUŞ OLACAK”
Korona virüsten dolayı ekonomik olarak işlerde düşüş olduğunu dile getiren Tarihi Ali Paşa Çarşısı Başkanı Yılmaz Sanış, “Malum korona virüsü var onunla alakalı tedbirler var. Bu tedbirler kapsamında Edirne’de de Trakya Üniversitesi’de boşaldı. Trakya Üniversitesi boşalınca Edirne’nin zaten dar bir ekonomisi vardı. Sınırdan gelenler, asker ve öğrenciyle ekonomi çevirmeye çalışan bir ekonomi yapısına sahip Edirne. Edirne boşaldı. Ekonomik olarak işlerde biraz düşüş var. İnsanlar tek tük olarak sokaklara çıkıyor ama tedirgin olarak çıkıyorlar. Alış verişlerini yapmaya çalışıyorlar. Hafta sonu Bulgar’dan bir iki kişi geldi. O kadar çok aşırı derecede bir yoğunluk yoktu. Gelenler vardı. Şimdi konuyla ilgili bazı tedbirler alınıyor. AVM’lerde saat kısıtlamasına gittiler. Saat 12’de açıp 8’de kapatacaklar. Herhalde yakında bizlerde de böyle bir uygulama olur diye düşünüyoruz. Eğer böyle bir şey olursa bizi virüsten daha çok ekonomi vurmuş olacak. Çünkü Mart Ayı herkesin ağzındandır. Mart ayı dert ayıdır. Vergiler var, kiralar var. Bağkur var, sigorta var. Bunlarla ilgili mutlaka bir çalışma yapılacağını düşünüyoruz. Bunların belki biraz daha ileriye ötelenmesi ile ilgili. Dükkanlarımızda kazanç elde edip yaşayan insanlarız. Dükkânlar kapalıyken hiçbir ödemeyi yapamayız. Hiçbir ödemeyi yapamadığımız zaman insanlar borçlu duruma düşecekler. Çekler ödenmez, krediler, ödenmez, vergiler, sigortalar, kiralar ödenmez. Bunlar tabi ki sıkıntılı bir durum ortaya çıkartır. Bunun da bu kadar tedbir içerisinde düşünülüp bir tedbir kapsamında çözüme ulaştırılacağını düşünüyoruz. Şimdi bu ne kadar devam eder? Bu tabi ki muamma. Hava sıcaklıkları yükseldiğinde salgın oranı düşecek diyorlardı. Son günlerde Afrika’da, Umre’den gelenlerde de hava sıcaklıklarının yüksek olmasına rağmen oradan da böyle bulgularla insanlar gelmeye başlayınca bunun yaz içinde devam edebileceğini düşünüyor insanlar. Burada herkes hijyen konusunda kendi tedbirini kendi alması gerekiyor sağlık bakımından. Edirne sınır kapılarına yakın bir bölge. Uluslararası kapı olduğu için ne kadar kapanır ne kadar açık kalır. Bunu bilmiyoruz. Allah herkesin yardımcısı olsun.” dedi.
“HERKES GİBİ ESNAFTA TEDİRGİN”
Herkes kadar esnafında tedirgin olduğunu söyleyen Sanış, “Biz yine her şey normal gibi geliyoruz. İşlerimizi, dükkanlarımızı açıyoruz. Tek tipte olsa tabi ki bundan 1 hafta 10 gün önce ki işlerimiz yok. Siftah yapmadan dükkan kapatan insanlar var. Bir parça ürün satıp iş yapan insanlar var. Virüsün iki boyutu var, hem sağlık hem ekonomik boyutu var. Tabi ki ilk önce sağlık diyoruz. Sağlığın bir an önce önlemler alınabilir ama bunlar alınırken ekonomik önlemlerinde alınmalı. Bu virüsün eninde sonunda çaresi bulunacak. Virüs ortadan kalkar ama ekonomik olarak esnaf çok zor durumda. Bazıları geri dönemeyebilir, batma ve iflas noktasına gelebilir. Önemli tedbirlerin alınacağını bekliyoruz. Sahte belge ile alakalı esnaf açısından ir tedirginlik yok. Bazı önlemler alınacağını esnaf biliyor. Böyle belgelerin çıkması, eğlence mekanlarının haricinde bir sürü yerin kapanacağını söylüyordu. En nihayetinde belgenin sahte olduğu ortaya çıktı. Bunlar olmaz değil olabilir, biz burada en yetkili ağızdan çıkan bilgilere inanmamız gerekiyor. Şu anda yaratılmak istenen bir kaos ortamı var. Herkesin yaptığı açıklamayı ciddiye almamız gerekiyor” dedi.
“BİZ ÖNLEMLERİ ALIYORUZ HALKIMIZ MÜSTERİH OLSUN”
Geçtiğimiz cumartesi günü Edirne Belediyesi ekipleri çarşıları tarafından çarşının dezenfekte edildiğini söyleyen Sanış, “Bu konu ile ilgili önlemelerimizi alıyoruz. Emeği geçen Edirne Belediye Başkanımız Recep Gürkan’a, Ertuğrul Tanrıkulu’na ve bu dezenfekte içerisinde çalışan herkese teşekkür ediyoruz. Önlemlerimizi alıyoruz daha da genişleyecek. Biz önlemleri alıyoruz halkımız müsterih olsun. Bu önlemler hafta içerisinde artarak bazı gelişmelerde olacak. Bu konuda hiç kimsenin sıkıntı duymamasını diliyoruz” dedi.
Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
“BİZİ VİRÜSTEN DAHA ÇOK EKONOMİ VURMUŞ OLACAK”
Korona virüsten dolayı ekonomik olarak işlerde düşüş olduğunu dile getiren Tarihi Ali Paşa Çarşısı Başkanı Yılmaz Sanış, “Malum korona virüsü var onunla alakalı tedbirler var. Bu tedbirler kapsamında Edirne’de de Trakya Üniversitesi’de boşaldı. Trakya Üniversitesi boşalınca Edirne’nin zaten dar bir ekonomisi vardı. Sınırdan gelenler, asker ve öğrenciyle ekonomi çevirmeye çalışan bir ekonomi yapısına sahip Edirne. Edirne boşaldı. Ekonomik olarak işlerde biraz düşüş var. İnsanlar tek tük olarak sokaklara çıkıyor ama tedirgin olarak çıkıyorlar. Alış verişlerini yapmaya çalışıyorlar. Hafta sonu Bulgar’dan bir iki kişi geldi. O kadar çok aşırı derecede bir yoğunluk yoktu. Gelenler vardı. Şimdi konuyla ilgili bazı tedbirler alınıyor. AVM’lerde saat kısıtlamasına gittiler. Saat 12’de açıp 8’de kapatacaklar. Herhalde yakında bizlerde de böyle bir uygulama olur diye düşünüyoruz. Eğer böyle bir şey olursa bizi virüsten daha çok ekonomi vurmuş olacak. Çünkü Mart Ayı herkesin ağzındandır. Mart ayı dert ayıdır. Vergiler var, kiralar var. Bağkur var, sigorta var. Bunlarla ilgili mutlaka bir çalışma yapılacağını düşünüyoruz. Bunların belki biraz daha ileriye ötelenmesi ile ilgili. Dükkanlarımızda kazanç elde edip yaşayan insanlarız. Dükkânlar kapalıyken hiçbir ödemeyi yapamayız. Hiçbir ödemeyi yapamadığımız zaman insanlar borçlu duruma düşecekler. Çekler ödenmez, krediler, ödenmez, vergiler, sigortalar, kiralar ödenmez. Bunlar tabi ki sıkıntılı bir durum ortaya çıkartır. Bunun da bu kadar tedbir içerisinde düşünülüp bir tedbir kapsamında çözüme ulaştırılacağını düşünüyoruz. Şimdi bu ne kadar devam eder? Bu tabi ki muamma. Hava sıcaklıkları yükseldiğinde salgın oranı düşecek diyorlardı. Son günlerde Afrika’da, Umre’den gelenlerde de hava sıcaklıklarının yüksek olmasına rağmen oradan da böyle bulgularla insanlar gelmeye başlayınca bunun yaz içinde devam edebileceğini düşünüyor insanlar. Burada herkes hijyen konusunda kendi tedbirini kendi alması gerekiyor sağlık bakımından. Edirne sınır kapılarına yakın bir bölge. Uluslararası kapı olduğu için ne kadar kapanır ne kadar açık kalır. Bunu bilmiyoruz. Allah herkesin yardımcısı olsun.” dedi.
“HERKES GİBİ ESNAFTA TEDİRGİN”
Herkes kadar esnafında tedirgin olduğunu söyleyen Sanış, “Biz yine her şey normal gibi geliyoruz. İşlerimizi, dükkanlarımızı açıyoruz. Tek tipte olsa tabi ki bundan 1 hafta 10 gün önce ki işlerimiz yok. Siftah yapmadan dükkan kapatan insanlar var. Bir parça ürün satıp iş yapan insanlar var. Virüsün iki boyutu var, hem sağlık hem ekonomik boyutu var. Tabi ki ilk önce sağlık diyoruz. Sağlığın bir an önce önlemler alınabilir ama bunlar alınırken ekonomik önlemlerinde alınmalı. Bu virüsün eninde sonunda çaresi bulunacak. Virüs ortadan kalkar ama ekonomik olarak esnaf çok zor durumda. Bazıları geri dönemeyebilir, batma ve iflas noktasına gelebilir. Önemli tedbirlerin alınacağını bekliyoruz. Sahte belge ile alakalı esnaf açısından ir tedirginlik yok. Bazı önlemler alınacağını esnaf biliyor. Böyle belgelerin çıkması, eğlence mekanlarının haricinde bir sürü yerin kapanacağını söylüyordu. En nihayetinde belgenin sahte olduğu ortaya çıktı. Bunlar olmaz değil olabilir, biz burada en yetkili ağızdan çıkan bilgilere inanmamız gerekiyor. Şu anda yaratılmak istenen bir kaos ortamı var. Herkesin yaptığı açıklamayı ciddiye almamız gerekiyor” dedi.
“BİZ ÖNLEMLERİ ALIYORUZ HALKIMIZ MÜSTERİH OLSUN”
Geçtiğimiz cumartesi günü Edirne Belediyesi ekipleri çarşıları tarafından çarşının dezenfekte edildiğini söyleyen Sanış, “Bu konu ile ilgili önlemelerimizi alıyoruz. Emeği geçen Edirne Belediye Başkanımız Recep Gürkan’a, Ertuğrul Tanrıkulu’na ve bu dezenfekte içerisinde çalışan herkese teşekkür ediyoruz. Önlemlerimizi alıyoruz daha da genişleyecek. Biz önlemleri alıyoruz halkımız müsterih olsun. Bu önlemler hafta içerisinde artarak bazı gelişmelerde olacak. Bu konuda hiç kimsenin sıkıntı duymamasını diliyoruz” dedi.
Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK





