Sarıcapaşa mahallesinde dün Sırbistan Fahri Konsolosluğu açılışı yapıldı. Sırbistan Fahri Konsolosu olarak Edirne’de görev yapacak olan Salih Akgül, “Orasını biz baba toprağı olarak gördük ve Bu ülkenin refahı içinde elimizden geldiğince yardımcı olmaya gayret ediyoruz” dedi.
Haber: Birol ÇAKAN
Törene katılan Sırbistan Dış İşleri Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Dacic, törende yaptığı konuşmada, iki ülke arasındaki ilişkilerin sıcak ve samimi şekilde sürdüğünü, bunun kanıtının da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Sırbistan'a yaptığı ve yapmayı planladığı ziyaretler olduğunu belirtti.
İkili ilişkilere önem verdiklerini ifade eden Daciç, "Gerek siyasi gerekse ekonomik alanda, diplomatik ve konsolosluk çalışmaları anlamında önemli çalışmalar yapıyoruz. Bu güzel ilişkiler önem arz ediyor. Türkiye ile Sırbistan arasındaki ilişkiler en üst düzeyde" diye konuştu.
Türkiye ile Sırbistan'ın iki dost ülke olduğunu dile getiren Daciç,"Tarih boyunca bazı çatışmalar ve savaşlar oldu ama bunların hepsini artık geride bıraktık. Bundan sonra geleceğe doğru bakışımız barış içinde, iş birliğiyle olacak. Siyasal, ekonomik, kültürel, turizm ve spor anlamında iş birliği yaparak geleceğe dönük şekilde bakacağız. Biz komşuyuz. Sırp dilinde kullandığımız binlerce Türkçe kelime var. İzmir ve Antalya'da fahri konsolosluklarımız mevcut. Bursa'da da açmak için çalışma yapıyoruz.
“YARDIMCI OLMAYA GAYRET EDİYORUZ”
Sırbistan Fahri Konsolosu Salih Akgül ise “Biz baba topraklarından göç etmiş birisi olarak geldiğimiz yerlerden hiçbir zaman kopmadık orasını biz baba toprağı olarak gördük. Bu toprakları sahiplenmeye çalıştık. Oradaki herkese kucak açtık. Biz Sırbistan olsun Makedonya olsun, Bosna Hersek’te olsun gelen kişiler kendi vatanlarında ki gibi herkes sevgi ve saygı ile karşılıyor. Biz her zaman bu ülke için varız.Bu ülkenin refahı içinde elimizden geldiğince yardımcı olmaya gayret ediyoruz” ifadelerin kullandı.
“ANTALYA VE İZMİR’DE DE MEVCUT VE BURSA’DA DA”
Sırbistan dış İşleri Bakanı ve Başbakan Yardımcısı İvicaDaciç, “Bu gün Edirne’de olmaktan dolayı çok mutluyum, ben Salih Akgül’ü Türkiye Cumhuriyeti cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a bisiklet armağan ettiğinde tanıştım.Ancak o bisikletleri kullanıyorlarmı bilmiyorum.Bir şeyi hiç bıkmadan tekrar tekrar memnuniyetle ifade etmek istiyorum ki Ülkelerimiz arasında ki üst düzey sıcak ilişkilerimiz çok güzel ve samimidir. Bunun kanıtı Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Sayın Tayyip Erdoğan’ın ziyaret ile ilgili olacak zaten ön görüşmeler ve çalışmalar yapılıyor.İkili ilişkilerimiz gerek siyasi gerek ekonomik alanda önem arz ediyor, aynı zamanda Türkiye Cumhuriyeti dış işleri bakanlığına da teşekkür etmek işitiyorum, çok kısa bir zaman içinde ivedilikle olumlu bir cevap verdiler.Bugün Edirne’de Sırbistan Fahri Konsolosluğunu açıyoruz.Salih Akgül beyefendi her iki ülkenin de kanıtlanmış bir dostudur.Doğdu ülkenin bağlarını diri tutmak için elinden gelen her şeyi yaptı. Halâ da doğdu ülke ile bağı devam ediyor.Edirne savaşında burada Sırp askerlerinde huzurunuzdasaygı ile eğiliyoruz.Tarih boyunca çatışmalar ve savaşlarda vardı,ama onları hepsini geride bıraktık,şimdi ileriye dönük olarak barış içinde iş birliği içinde olacağız.Biz komşuyuz,komşu olmamızla beraber ortak düşmanlarımız da var. Bizim Sırbistan konsolosluğumuz Antalya ve İzmir’de de mevcut ve Bursa’da da konsolosluk açılışı yapacağız.Bu güne burada Sırbistan Fahri konsolosumuz ile beraber açılış yapıyoruz.Bu bir dostluk simgesidir,Sırbistan Cumhuriyeti ve Türkiye Cumhuriyeti arasında, bu konsolosluğumuzun çok aktif olmasını diliyorum. Burası bir çalışma ve etkinlik merkezi olmasını diliyorum”dedi.
“EDİRNE GÖNÜL KAPILARINI AÇMAYA HAZIRDIR”
Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan ise “Bundan iki yıl önce Sayın Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın 2 yıl önce dost ve kardeşçe başlayan ziyaret ve komşuluk ilişkileri ekonomik ilişkilerde ki gelişmeler Edirne ayağının da eklenmesiyle hız kazanarak yükselecektir. Bu ilişkide en çok turist çeken üçüncü şehir olarak yine tüm dünyada en çok turist alan yüz şehir içinde 68’inci sıraya yükselmiş olan Edirne açısından da önemli ve değerli buluyorum. Sırbistan Cumhuriyeti ile olan ilişkilerimiz ekonomik olarak ta tarafımızdan da desteklenecektir. Türkiye Cumhuriyetinin giriş kapısı olan Edirne şehri tüm dünya insanlarından olduğu gibi Sırp dostlarımıza da kardeşlerimize de her zaman hem şehir kapılarını hemde gönül kapılarını açmaya hazırdır”dedi.
Sırbistan Edirne Fahri Başkonsolosluğu açılışına Edirne Vali Vekili Yusuf Güler, AK Parti Edirne Milletvekili Fatma Aksal, MHP Kocaeli Milletvekili Saffet Sancaklı, Sırbistan'ın Ankara Büyükelçisi ZoranMarkoviç, Türk ve Sırp yetkililer katıldı.
Haber: Birol ÇAKAN
Törene katılan Sırbistan Dış İşleri Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Dacic, törende yaptığı konuşmada, iki ülke arasındaki ilişkilerin sıcak ve samimi şekilde sürdüğünü, bunun kanıtının da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Sırbistan'a yaptığı ve yapmayı planladığı ziyaretler olduğunu belirtti.
İkili ilişkilere önem verdiklerini ifade eden Daciç, "Gerek siyasi gerekse ekonomik alanda, diplomatik ve konsolosluk çalışmaları anlamında önemli çalışmalar yapıyoruz. Bu güzel ilişkiler önem arz ediyor. Türkiye ile Sırbistan arasındaki ilişkiler en üst düzeyde" diye konuştu.
Türkiye ile Sırbistan'ın iki dost ülke olduğunu dile getiren Daciç,"Tarih boyunca bazı çatışmalar ve savaşlar oldu ama bunların hepsini artık geride bıraktık. Bundan sonra geleceğe doğru bakışımız barış içinde, iş birliğiyle olacak. Siyasal, ekonomik, kültürel, turizm ve spor anlamında iş birliği yaparak geleceğe dönük şekilde bakacağız. Biz komşuyuz. Sırp dilinde kullandığımız binlerce Türkçe kelime var. İzmir ve Antalya'da fahri konsolosluklarımız mevcut. Bursa'da da açmak için çalışma yapıyoruz.
“YARDIMCI OLMAYA GAYRET EDİYORUZ”
Sırbistan Fahri Konsolosu Salih Akgül ise “Biz baba topraklarından göç etmiş birisi olarak geldiğimiz yerlerden hiçbir zaman kopmadık orasını biz baba toprağı olarak gördük. Bu toprakları sahiplenmeye çalıştık. Oradaki herkese kucak açtık. Biz Sırbistan olsun Makedonya olsun, Bosna Hersek’te olsun gelen kişiler kendi vatanlarında ki gibi herkes sevgi ve saygı ile karşılıyor. Biz her zaman bu ülke için varız.Bu ülkenin refahı içinde elimizden geldiğince yardımcı olmaya gayret ediyoruz” ifadelerin kullandı.
“ANTALYA VE İZMİR’DE DE MEVCUT VE BURSA’DA DA”
Sırbistan dış İşleri Bakanı ve Başbakan Yardımcısı İvicaDaciç, “Bu gün Edirne’de olmaktan dolayı çok mutluyum, ben Salih Akgül’ü Türkiye Cumhuriyeti cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a bisiklet armağan ettiğinde tanıştım.Ancak o bisikletleri kullanıyorlarmı bilmiyorum.Bir şeyi hiç bıkmadan tekrar tekrar memnuniyetle ifade etmek istiyorum ki Ülkelerimiz arasında ki üst düzey sıcak ilişkilerimiz çok güzel ve samimidir. Bunun kanıtı Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Sayın Tayyip Erdoğan’ın ziyaret ile ilgili olacak zaten ön görüşmeler ve çalışmalar yapılıyor.İkili ilişkilerimiz gerek siyasi gerek ekonomik alanda önem arz ediyor, aynı zamanda Türkiye Cumhuriyeti dış işleri bakanlığına da teşekkür etmek işitiyorum, çok kısa bir zaman içinde ivedilikle olumlu bir cevap verdiler.Bugün Edirne’de Sırbistan Fahri Konsolosluğunu açıyoruz.Salih Akgül beyefendi her iki ülkenin de kanıtlanmış bir dostudur.Doğdu ülkenin bağlarını diri tutmak için elinden gelen her şeyi yaptı. Halâ da doğdu ülke ile bağı devam ediyor.Edirne savaşında burada Sırp askerlerinde huzurunuzdasaygı ile eğiliyoruz.Tarih boyunca çatışmalar ve savaşlarda vardı,ama onları hepsini geride bıraktık,şimdi ileriye dönük olarak barış içinde iş birliği içinde olacağız.Biz komşuyuz,komşu olmamızla beraber ortak düşmanlarımız da var. Bizim Sırbistan konsolosluğumuz Antalya ve İzmir’de de mevcut ve Bursa’da da konsolosluk açılışı yapacağız.Bu güne burada Sırbistan Fahri konsolosumuz ile beraber açılış yapıyoruz.Bu bir dostluk simgesidir,Sırbistan Cumhuriyeti ve Türkiye Cumhuriyeti arasında, bu konsolosluğumuzun çok aktif olmasını diliyorum. Burası bir çalışma ve etkinlik merkezi olmasını diliyorum”dedi.
“EDİRNE GÖNÜL KAPILARINI AÇMAYA HAZIRDIR”
Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan ise “Bundan iki yıl önce Sayın Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın 2 yıl önce dost ve kardeşçe başlayan ziyaret ve komşuluk ilişkileri ekonomik ilişkilerde ki gelişmeler Edirne ayağının da eklenmesiyle hız kazanarak yükselecektir. Bu ilişkide en çok turist çeken üçüncü şehir olarak yine tüm dünyada en çok turist alan yüz şehir içinde 68’inci sıraya yükselmiş olan Edirne açısından da önemli ve değerli buluyorum. Sırbistan Cumhuriyeti ile olan ilişkilerimiz ekonomik olarak ta tarafımızdan da desteklenecektir. Türkiye Cumhuriyetinin giriş kapısı olan Edirne şehri tüm dünya insanlarından olduğu gibi Sırp dostlarımıza da kardeşlerimize de her zaman hem şehir kapılarını hemde gönül kapılarını açmaya hazırdır”dedi.
Sırbistan Edirne Fahri Başkonsolosluğu açılışına Edirne Vali Vekili Yusuf Güler, AK Parti Edirne Milletvekili Fatma Aksal, MHP Kocaeli Milletvekili Saffet Sancaklı, Sırbistan'ın Ankara Büyükelçisi ZoranMarkoviç, Türk ve Sırp yetkililer katıldı.





