Edirne’de son aylarda Bulgaristan vatandaşlarının azlığı dikkat çekerken, bu durumun nedeni olarak farklı senaryolar öne sürülüyor. Konu hakkında basın açıklamasında bulunan Edirne Ticaret ve Sanayi Odası(ETSO) Başkanı Sezai Irmak, her yıl bu dönemde bir miktar azalmanın yaşandığını, bu durumun nedeni olarak da sıcak hava ve gurbetçi akını olduğunu söyledi. Eylül ayı itibariyle normale dönüleceğini söyleyen Irmak, “Komşu ülkelerden gelen turistlerde her sene bizim gurbetçilerimiz gelmeye başladığında azalmalar oluyor. Bu sene de mevsim itibariyle, aşırı sıcaklar hem gümrüklerde ki yoğunluk, Bulgar vatandaşların şehrimize gelmesine bir miktar mani oldu” dedi.
Edirne’de esnaf komşu ülke vatandaşlarına hasret kaldı. Bulgaristan vatandaşlarının Edirne’den ayağını kesmesi ile birlikte esnafın işlerinde düşmeler yaşanırken, bu duruma neyin sebep olduğuna yönelik birçok düşünce var. Esnafın fahiş fiyat politikalarından dolayı gelmediklerine yönelik düşüncelerinde olduğu durum için ETSO Başkanı Sezai Irmak, her sene bu dönemlerde bir azalma yaşandığını belirtti. Eylül ayı itibariyle tekrardan normale dönülerek yeniden Bulgaristan vatandaşlarını Edirne’de göreceğimizi söyleyen Irmak, ““Komşu ülkelerden gelen turistlerde her sene bizim gurbetçilerimiz gelmeye başladığında azalmalar oluyor. Bu sene de mevsim itibariyle, aşırı sıcaklar hem gümrüklerde ki yoğunluk, Bulgar vatandaşların şehrimize gelmesine bir miktar mani oldu. Şehrimiz Bulgarlar için cazibe merkezidir. Şehrimizdeki mağazalar onları cezbetmektedir. Bu alışverişin devam edeceğini, Eylül itibaren normalleşir. Münferit olaylar her zaman yaşanır ama birinin başına hoş olmayan bir olay geldi diye bütün Bulgarlar gelmekten vazgeçmez.”ifadelerini kullandı.(Haber: Gülşah AK)





