Havaların soğumasıyla birlikte evde geçirilen sürenin artması, fiziksel aktivitenin azalması ve kalın kıyafetlerin verdiği rahatlık, yazın verilen kiloların kolayca geri alınmasına neden olabiliyor. Uzman Diyetisyen Selin Başkurt, kış aylarında kilo kontrolü ve bağışıklığın güçlendirilmesi için dikkat edilmesi gereken önemli noktaları paylaştı.
Başkurt, soğuk havalarda vücudun enerji ihtiyacının arttığını ancak hareket azlığının metabolizmayı yavaşlattığını belirterek, “Kışın tatlı ve karbonhidratlı yiyeceklere yönelme eğilimi artıyor. Kalın giysilerle kiloların gizlenmesi de farkında olmadan kilo alımına yol açabiliyor” dedi.
Bağışıklığı Güçlendiren Kış Beslenmesi
Başkurt, kış aylarında bağışıklığı korumak için renkli ve çeşitli bir beslenme düzeni öneriyor. C vitamini bakımından zengin portakal, nar, elma, kırmızı biber, ıspanak gibi besinlerin yanı sıra koyu yeşil yapraklı sebzelerin sık tüketilmesi gerektiğini ifade eden uzman, “Bitki çayları, zencefil içecekleri ve kemik suyu çorbaları hem vücut ısısını korur hem de enerji sağlar” dedi.
Protein kaynaklarının tokluk süresini uzattığını vurgulayan Başkurt, balık, tavuk, yumurta, kırmızı et, kuru baklagiller ve sağlıklı yağlar içeren ceviz, badem, fıstık, tahin ve zeytinyağının sofralarda yer alması gerektiğini belirtti. Ayrıca tam tahıllar, yulaf, patates ve bulgur gibi lifli besinlerin enerji dengesini sağlamada etkili olduğunu dile getirdi.
Tatlı Krizlerine Dikkat
Kış aylarında artan tatlı isteğine karşı rafine şekerden uzak durulması gerektiğini hatırlatan Başkurt, “Şeker, bağışıklık sistemini zayıflatır. Tatlı ihtiyacını taze veya kuru meyvelerle gidermek en doğru tercihtir” dedi.
Egzersiz, Su ve Uyku Üçlüsü
Soğuk havalarda dışarı çıkmak zor olsa da düzenli egzersizin hem kilo kontrolünde hem de ruhsal dengeyi korumada büyük önem taşıdığını belirten Başkurt, su tüketiminin de ihmal edilmemesi gerektiğini vurguladı:
“Soğuk hava su içme isteğini azaltabilir, ancak vücut susuz kalır. Yeterli su içmek metabolizmayı destekler ve enerjiyi dengeler.”
Uzman Diyetisyen ayrıca düzenli uyku, akşam yemeklerini erken saatlerde yemek ve yemek sonrası atıştırmalardan kaçınmanın kilo kontrolünü kolaylaştırdığını söyledi.
Son olarak Başkurt, “İştahı dengeleyen, tok tutan besinleri tercih etmek, kışın kilo alımını önlemenin en sağlıklı yoludur. Beslenme ve hareket dengesini koruyarak hem formda kalmak hem de güçlü bir bağışıklık sistemiyle kışı sağlıklı geçirmek mümkündür” ifadelerini kullandı.(Haber.Gülşah AK)





