Edirne Belediyesi Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü önünde basın açıklaması gerçekleştiren DİSK üyeleri, torba yasadaki kıdem tazminatı konuşan dikkat çekildi.
Şen, Yüreklerinin İzmir’de olduğunu, hastanelerden yaralı insanlardan gelecek haberlerde olduğunu belirterek “Ölenlerin yakınlarına baş sağlığı, yaralılara acil şifalar diliyoruz. En kazlarda ve hastanelerde canlarımızı kurtarma mücadelesi veren tüm emekçileri selamlıyoruz. Her işçi çocuğunun hakkı için daha da kuvvetli direnecek. Torba yasa adı verilen düzenleme en çok emeklilikte yaşa takılanlar (EYT) olarak bilinen işçileri etkileyecektir.” Dedi.
Disk Trakya Bölge Temsilcisi Salim Şen, kıdem tazminatının ve emeklilik hakkının tehdit altında olduğunu Adalet ve Kalkınma Partisi TBMM Grup Başkanlığı tarafından meclise sunulan AKP ve MHP'li vekillerin oylarıyla komisyondan geçen yasa teklifiyle, işverenlere bol keseden teşvik dağıtılarak işçilerin en temel hakları gasp edilmek istendiğini ifade etti.
‘BELİRLİ SÜRELİ ÇALIŞAN İŞÇİNİN İŞ GÜVENCESİ OLMAYACAK’
Şen 25 yaş altı ve 50 yaş üstü işçiler için belirli süreli sözleşme yapılabileceğini’ istihdam artacak’ diye anlatmaya kalktıklarını, belirli süreli Sözleşme’nin geçici işçilik demek olduğunu Belirli süreli çalışan işçinin iş güvencesi olmadığını belirterek “Belirli süreli çalışan işçinin iş güvencesi olmaz, kıdem tazminatı olmaz, ihbar tazminatı olmaz, emekli olması zorlaşır. Genç işçilere ve ileri yaştaki işçilere yapılan bu ayrımcılık Anayasa'ya aykırıdır; haksızlıktır, hukuksuzluktur, vicdansızlıktır. 25 yaş altındaki ve 50 yaş üstündeki işçilere yapılan bu ayrımcılığın nedenini biz biliyoruz. Yıllardır gözleri, elleri kıdem tazminatımıza uzanıyor. Onlar kıdem tazminatına göz dikince, el uzatınca işçiler ayağa kalkıyor. Yıllardır defalarca kıdem tazminatına el uzattılar ama işçi sınıfı ayağa kalkınca ellerini geri çekmek zorunda kaldılar. Bu kez işçileri bölerek, yaşımıza göre ayrımcılık uygulayarak kıdem tazminatı hakkını parça parça gasp etmek istiyorlar. 3 Kıdem tazminatını gasp etmek için kendilerince bir yol bulduğunu sananlar işçi sınıfını hiç tanımamışlar. Defalarca söyledik. Kıdem tazminatı bize çocuklarımızın emanetidir. Hiçbir işçi kendi çocuğunun kıdem tazminatının gasp etmeye kalkanları affetmez. Her işçi bir gün 50 yaşına geleceğini ve o yaştan sonra kıdem tazminatı olmayacağını bilir. Her işçi çocuğunun hakkı için daha da kuvvetli direnir. Torba yasa adı verilen düzenleme en çok emeklilikte yaşa takılanlar (EYT) olarak bilinen işçileri etkileyecektir.” Dedi.
‘25 YAŞ ALTI GENÇLERİN EMEKLİLİK PRİMİ BİLE YATIRILMAYACAK’
Şen, teklif yasalaşırsa ayda 10 günün altında çalışan 25 yaş altı gençlerin emeklilik primi bile yatırılmayacağını, çalışma sürelerinin emekliliklerine sayılmayacağını ifade ederek “Teklif yasalaşırsa emeklilikte yaşa takılanlar belirli süreli sözleşmeyle çalışmaya zorlanacak ve daha güvencesiz koşullarda çalışmış olacaklar, kıdem ve ihbar tazminatı olmayacak. Daha da kötüsü var. Ayda 10 günün altında çalışan 25 yaş altı gençlerin emeklilik primi bile yatırılmayacak. Yani bu çalışma süresi emekliliklerine sayılmayacak. Üç ayrı işverende, üç ayrı sözleşme ile ayda 30 gün çalışan bir gencin emeklilik hakkı da gasp edilmiş olacak. Kıdem tazminatımızı ve emeklilik hakkımızı torbaya atıp çalmak isteyenler, aynı torbadan işverenlere bol bol destek ve teşvik dağıtıyor. işsizlik Sigortası Fonu kaynakları yağmalanmak isteniyor. Pandemi koşullarında yaşam ve geçim savaşı veren biz işçileriz... İşsiz ve aşsız kalan biz işçileriz.” diye konuştu.
‘ÜCRETSİZ İZİN ADI ALTINDA AÇLIĞA MAHKÛM EDİLEN YİNE BİZ İŞÇİLERİZ’
İşsizlik Sigortası Fonundan bol keseden destek alanların patronlar olduğunu belirten Şen “Ücretsiz izin adı altında açlığa mahkûm edilen yine biz işçileriz. Bize ait işsizlik Sigortası Fonundan bol keseden destek alanlar ise patronlar. Adaletiniz batsın! Düzeniniz batsın! İktidarın meclise getirdiği torba öyle bir torba ki adaletsizlik dolu. Kayıt dışı işçi çalıştıran işveren mevcut yasalarımıza göre suç işlemektedir. Ancak meclisteki yeni yasaya göre işveren suçunu kabul etmesi durumunda af edilmekte üstüne üslük prim teşviki ile ödüllendirmektedir. Özetlersek; bu torba yasa ile işverenlere vergi ve pirim teşvikleri artmakta, kayıt dışı işçi çalıştıran işverenler dahi ödüllendirilmekte, işçilerin kıdem tazminatları ve emeklilik hakları parça parça ortadan kaldırılmaktadır. Kıdem tazminatı ve emeklilik hakkı bize çocuklarımızın emanetidir ve çocuklarımızın bu hakkını savunmak tüm işçi sınıfının görevidir. Evet, tüm işçilerin 25 yaş altında çalışacak çocukları olacak ve bugünün genç işçileri de bir gün 50 yaşına gelecek. İktidarı bir kez daha uyarıyoruz” şeklinde konuştu.
Şen, Çocukların emanetlerini ve geleceklerinin gasp edilmesine sessiz kalmayacaklarını, Çocuklar ve gelecekleri için direneceklerini söyledi. (Haber-Fotoğraf: ALP Togan BOLU)
Şen, Yüreklerinin İzmir’de olduğunu, hastanelerden yaralı insanlardan gelecek haberlerde olduğunu belirterek “Ölenlerin yakınlarına baş sağlığı, yaralılara acil şifalar diliyoruz. En kazlarda ve hastanelerde canlarımızı kurtarma mücadelesi veren tüm emekçileri selamlıyoruz. Her işçi çocuğunun hakkı için daha da kuvvetli direnecek. Torba yasa adı verilen düzenleme en çok emeklilikte yaşa takılanlar (EYT) olarak bilinen işçileri etkileyecektir.” Dedi.
Disk Trakya Bölge Temsilcisi Salim Şen, kıdem tazminatının ve emeklilik hakkının tehdit altında olduğunu Adalet ve Kalkınma Partisi TBMM Grup Başkanlığı tarafından meclise sunulan AKP ve MHP'li vekillerin oylarıyla komisyondan geçen yasa teklifiyle, işverenlere bol keseden teşvik dağıtılarak işçilerin en temel hakları gasp edilmek istendiğini ifade etti.
‘BELİRLİ SÜRELİ ÇALIŞAN İŞÇİNİN İŞ GÜVENCESİ OLMAYACAK’
Şen 25 yaş altı ve 50 yaş üstü işçiler için belirli süreli sözleşme yapılabileceğini’ istihdam artacak’ diye anlatmaya kalktıklarını, belirli süreli Sözleşme’nin geçici işçilik demek olduğunu Belirli süreli çalışan işçinin iş güvencesi olmadığını belirterek “Belirli süreli çalışan işçinin iş güvencesi olmaz, kıdem tazminatı olmaz, ihbar tazminatı olmaz, emekli olması zorlaşır. Genç işçilere ve ileri yaştaki işçilere yapılan bu ayrımcılık Anayasa'ya aykırıdır; haksızlıktır, hukuksuzluktur, vicdansızlıktır. 25 yaş altındaki ve 50 yaş üstündeki işçilere yapılan bu ayrımcılığın nedenini biz biliyoruz. Yıllardır gözleri, elleri kıdem tazminatımıza uzanıyor. Onlar kıdem tazminatına göz dikince, el uzatınca işçiler ayağa kalkıyor. Yıllardır defalarca kıdem tazminatına el uzattılar ama işçi sınıfı ayağa kalkınca ellerini geri çekmek zorunda kaldılar. Bu kez işçileri bölerek, yaşımıza göre ayrımcılık uygulayarak kıdem tazminatı hakkını parça parça gasp etmek istiyorlar. 3 Kıdem tazminatını gasp etmek için kendilerince bir yol bulduğunu sananlar işçi sınıfını hiç tanımamışlar. Defalarca söyledik. Kıdem tazminatı bize çocuklarımızın emanetidir. Hiçbir işçi kendi çocuğunun kıdem tazminatının gasp etmeye kalkanları affetmez. Her işçi bir gün 50 yaşına geleceğini ve o yaştan sonra kıdem tazminatı olmayacağını bilir. Her işçi çocuğunun hakkı için daha da kuvvetli direnir. Torba yasa adı verilen düzenleme en çok emeklilikte yaşa takılanlar (EYT) olarak bilinen işçileri etkileyecektir.” Dedi.
‘25 YAŞ ALTI GENÇLERİN EMEKLİLİK PRİMİ BİLE YATIRILMAYACAK’
Şen, teklif yasalaşırsa ayda 10 günün altında çalışan 25 yaş altı gençlerin emeklilik primi bile yatırılmayacağını, çalışma sürelerinin emekliliklerine sayılmayacağını ifade ederek “Teklif yasalaşırsa emeklilikte yaşa takılanlar belirli süreli sözleşmeyle çalışmaya zorlanacak ve daha güvencesiz koşullarda çalışmış olacaklar, kıdem ve ihbar tazminatı olmayacak. Daha da kötüsü var. Ayda 10 günün altında çalışan 25 yaş altı gençlerin emeklilik primi bile yatırılmayacak. Yani bu çalışma süresi emekliliklerine sayılmayacak. Üç ayrı işverende, üç ayrı sözleşme ile ayda 30 gün çalışan bir gencin emeklilik hakkı da gasp edilmiş olacak. Kıdem tazminatımızı ve emeklilik hakkımızı torbaya atıp çalmak isteyenler, aynı torbadan işverenlere bol bol destek ve teşvik dağıtıyor. işsizlik Sigortası Fonu kaynakları yağmalanmak isteniyor. Pandemi koşullarında yaşam ve geçim savaşı veren biz işçileriz... İşsiz ve aşsız kalan biz işçileriz.” diye konuştu.
‘ÜCRETSİZ İZİN ADI ALTINDA AÇLIĞA MAHKÛM EDİLEN YİNE BİZ İŞÇİLERİZ’
İşsizlik Sigortası Fonundan bol keseden destek alanların patronlar olduğunu belirten Şen “Ücretsiz izin adı altında açlığa mahkûm edilen yine biz işçileriz. Bize ait işsizlik Sigortası Fonundan bol keseden destek alanlar ise patronlar. Adaletiniz batsın! Düzeniniz batsın! İktidarın meclise getirdiği torba öyle bir torba ki adaletsizlik dolu. Kayıt dışı işçi çalıştıran işveren mevcut yasalarımıza göre suç işlemektedir. Ancak meclisteki yeni yasaya göre işveren suçunu kabul etmesi durumunda af edilmekte üstüne üslük prim teşviki ile ödüllendirmektedir. Özetlersek; bu torba yasa ile işverenlere vergi ve pirim teşvikleri artmakta, kayıt dışı işçi çalıştıran işverenler dahi ödüllendirilmekte, işçilerin kıdem tazminatları ve emeklilik hakları parça parça ortadan kaldırılmaktadır. Kıdem tazminatı ve emeklilik hakkı bize çocuklarımızın emanetidir ve çocuklarımızın bu hakkını savunmak tüm işçi sınıfının görevidir. Evet, tüm işçilerin 25 yaş altında çalışacak çocukları olacak ve bugünün genç işçileri de bir gün 50 yaşına gelecek. İktidarı bir kez daha uyarıyoruz” şeklinde konuştu.
Şen, Çocukların emanetlerini ve geleceklerinin gasp edilmesine sessiz kalmayacaklarını, Çocuklar ve gelecekleri için direneceklerini söyledi. (Haber-Fotoğraf: ALP Togan BOLU)





