Edirne Kent Konseyi 28 Kasım günü 29. Genel Kurulunun 8.seçimli genel kurulunu gerçekleştirerek. yapılan genel kurulun sonucunda Edirne Kent Konseyi Başkanlığına İnşaat Mühendisi Nihat Çolak, geldi. Edirne Kent Konseyi Yürütme Kuruluna Ayhan Fırtına, Erdoğan Yanılmaz, Mertcan Yalçın, Asuman Yılmaz, Serpil Tütüncü, Sibel Pekdemir, Nedim Zobar, Sevim Karaman, denetleme kurluna Yılmaz Eren, Orhan Doğan ve M. Murat Bulut, Genel Sekreterliğe Arif Kuday seçildi.
Edirne Kent Konseyi yeni yönetimi Edirne Kent Konseyi’nde binasında ilk toplantısını yaptı. Edirne Kent Konseyi Başkanı İnşaat Mühendisi Nihat Çolak, yeni yönetimi basına tanıttı.
Çolak, halkın öncelikli gündeminin temel tüketim maddelerine gelen aşırı zamlar olduğunu ifade etti. En temel gıda maddelerinden olan ekmeğin fiyatı üzerine zam tartışmalarının yapıldığı ifade etti.
‘HALK GÖZ ARDI EDİLMEKTE’
Ekmeğin tüm kesimlere ekonomik bir biçimde ulaşılabilmesinin sağlanması gerektiğini belirten Çolak, “Kentimizde de en temel gıda maddesi olan ekmeğin fiyatı üzerine zam tartışmaları yapılmaktadır. Bu tartışmada halk göz ardı edilmekte, halkın ekmeğe ucuz bir biçimde ulaşabilmesi konusunda herhangi bir çalışma yapılmamaktadır. Bizler halkın en temel gıda maddesi olan ekmeğe tüm kesimlerin en ekonomik şekilde erişebilmesinin sağlanması gerektiğini düşünüyoruz.” İfadelerine yer verdi.
Türkiye’nin diğer şehirlerinde olduğu gibi Edirne’de de Halk Ekmek’in olması gerektiğini vurgulayan Çolak, “Diğer belediyelerde olduğu gibi Edirne'de de ‘Halk Ekmek’ üretiminin faaliyete geçirilmesi için Edirne Belediyesi'ne çağrıda bulunuyoruz.” Diye konuştu.
Ulaşım ve altyapıdaki sorunların herkes tarafından görüldüğünü belirten Çolak, “Trafik, otopark, toplu ulaşım gibi problemlerin çözülebilmesi için; imar planlarına entegre, bütünlüklü ve konuyla ilgili tüm kesimlerin katılacağı "Ulaşım Master Planı" yapılmasını öneriyoruz. Yine altyapı çalışmalarının düzensiz ve plansız ilerleyişi kentlilerimizi mağdur etmekte olup altyapı çalışması yapılacak bölgelerin önceden açıklanmasını, çalışma yapılan bölgeye alternatif olarak kullanılabilecek yolların belirtilmesini ve yapılan kazılarda geri dolguların çökme ve çukurlara sebep olmayacak şekilde uygulanmasını kentliler adına belediyeden talep ediyoruz.” Şeklinde konuştu.
‘MAHALLE MECLİSLERİNİN KURULMASI ÖNCELİKLİ HEDEFLERİNDEN BİRİ OLACAK’
Mahalle meclislerinin kurulması kent konseylerinin öncelikli hedeflerinden bir tanesi olduğunu ifade eden Çolak, “Yaşam alanlarımıza yönelik kentsel kararlar ile karar süreçlerine o bölgede yaşayanların katılımının mutlaka sağlanacağı oluşumların yaratılması ve bu oluşumların en önemlisi olan mahalle meclislerinin kurulması kent konseyimizin öncelikli hedeflerinden biri olacaktır.” Sözlerine yer verdi.
‘SEÇİLDİKTEN SONRA VERİLEN SÖZLER UNUTULMAKTADIR’
Çolak, Yerel yönetimlerin merkezi yönetimlerden farklı olarak halkın siyasal süreçlere doğrudan katılabildiği örgütlenmelere sahip olduğunu belirtti. Seçim dönemlerinde yerel yöneticilerin katılımcı bir yönetim anlayışını savunduğunu belirten Çolak, siyasilerin seçildikten sonra verilen sözleri unuttuğunu ifade etti.
Çolak, “Katılım ya da kararlarda söz sahibi olma talebi genellikle kentlilerden gelmekte büyük özveriler ile bu süreçleri örgütlemektedirler. Edirne Kent Konseyi ’de bu çabalardan biridir.” Dedi.
Çolak, Edirne kent konseyi 2003 yılında ‘Kentimize sahip çıkıyoruz’ diyerek yola çıktığını suyun özelleştirilmesinden, yeşil alanlara, ulaşım sorunundan kentleşme, imar ve Kent’in tarihsel mirasına kadar birçok konuda çalışmalar yaptığını belirtti. Çolak, Demokratik bir kentin kişilerin çıkarı için değil, kamunu çıkarı inç çalıştığını ifade etti.
‘YENİ BİR YAKLAŞIM İLE ÖRGÜTLENMEK ZORUNDAYIZ’
Kent Konseyinin temel hedefinin kentin karar alma süreçlerine katılım sağlanması olduğunu vurgulayan Çolak, kentlilerin karar alma süreçlerine katılımının sağlanması olmasına rağmen bu konuda istenilen ilerlemeye sağlanamadığını ifade etti. Kent konseyinin yeni bir yaklaşım ile örgütlenmesi gerektiğini ifade eden Çolak, “Halkın karar süreçlerine katılım sözü bol bol kullanılmasına rağmen karar vericiler bu konuda adım atmamaktadır, ya da adım atamamaktadır. Edirne kent konseyi gelinen bu aşamada mevcut yönelimine birde “Demokratik bir kent” yaratma hedefini koymaktadır. Bu hedef başta yerel yönetim olmak üzere kentin dinamiklerini de sürece katarak örgütlenmelidir. Demokratik bir kent yönetiminden anladığımız şudur. Halk karar süreçlerinde mutlaka olmalıdır. Kentlilerin, yaşam alanlarına yönelik her türlü karar, yine o bölgede yaşayan kentliler ile yurttaş ile birlikte alınmalıdır. ‘Yöneticiler tarihsel birikimimize ve çevreye duyarlı olmalıdır.” Sözlerine yer verdi.
Kent sakini değil sahibi olma şiarı ile yola çıktıklarını tüm herkesi Kent konseyindeki çalışma gruplarına ve meclislerinde katkıda bulunmaya davet etti. Çolak, “kentimizin ortak aklın ürünü olarak daha yaşanabilir, daha çağdaş bir kent olmasını istiyoruz.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)
Edirne Kent Konseyi yeni yönetimi Edirne Kent Konseyi’nde binasında ilk toplantısını yaptı. Edirne Kent Konseyi Başkanı İnşaat Mühendisi Nihat Çolak, yeni yönetimi basına tanıttı.
Çolak, halkın öncelikli gündeminin temel tüketim maddelerine gelen aşırı zamlar olduğunu ifade etti. En temel gıda maddelerinden olan ekmeğin fiyatı üzerine zam tartışmalarının yapıldığı ifade etti.
‘HALK GÖZ ARDI EDİLMEKTE’
Ekmeğin tüm kesimlere ekonomik bir biçimde ulaşılabilmesinin sağlanması gerektiğini belirten Çolak, “Kentimizde de en temel gıda maddesi olan ekmeğin fiyatı üzerine zam tartışmaları yapılmaktadır. Bu tartışmada halk göz ardı edilmekte, halkın ekmeğe ucuz bir biçimde ulaşabilmesi konusunda herhangi bir çalışma yapılmamaktadır. Bizler halkın en temel gıda maddesi olan ekmeğe tüm kesimlerin en ekonomik şekilde erişebilmesinin sağlanması gerektiğini düşünüyoruz.” İfadelerine yer verdi.
Türkiye’nin diğer şehirlerinde olduğu gibi Edirne’de de Halk Ekmek’in olması gerektiğini vurgulayan Çolak, “Diğer belediyelerde olduğu gibi Edirne'de de ‘Halk Ekmek’ üretiminin faaliyete geçirilmesi için Edirne Belediyesi'ne çağrıda bulunuyoruz.” Diye konuştu.
Ulaşım ve altyapıdaki sorunların herkes tarafından görüldüğünü belirten Çolak, “Trafik, otopark, toplu ulaşım gibi problemlerin çözülebilmesi için; imar planlarına entegre, bütünlüklü ve konuyla ilgili tüm kesimlerin katılacağı "Ulaşım Master Planı" yapılmasını öneriyoruz. Yine altyapı çalışmalarının düzensiz ve plansız ilerleyişi kentlilerimizi mağdur etmekte olup altyapı çalışması yapılacak bölgelerin önceden açıklanmasını, çalışma yapılan bölgeye alternatif olarak kullanılabilecek yolların belirtilmesini ve yapılan kazılarda geri dolguların çökme ve çukurlara sebep olmayacak şekilde uygulanmasını kentliler adına belediyeden talep ediyoruz.” Şeklinde konuştu.
‘MAHALLE MECLİSLERİNİN KURULMASI ÖNCELİKLİ HEDEFLERİNDEN BİRİ OLACAK’
Mahalle meclislerinin kurulması kent konseylerinin öncelikli hedeflerinden bir tanesi olduğunu ifade eden Çolak, “Yaşam alanlarımıza yönelik kentsel kararlar ile karar süreçlerine o bölgede yaşayanların katılımının mutlaka sağlanacağı oluşumların yaratılması ve bu oluşumların en önemlisi olan mahalle meclislerinin kurulması kent konseyimizin öncelikli hedeflerinden biri olacaktır.” Sözlerine yer verdi.
‘SEÇİLDİKTEN SONRA VERİLEN SÖZLER UNUTULMAKTADIR’
Çolak, Yerel yönetimlerin merkezi yönetimlerden farklı olarak halkın siyasal süreçlere doğrudan katılabildiği örgütlenmelere sahip olduğunu belirtti. Seçim dönemlerinde yerel yöneticilerin katılımcı bir yönetim anlayışını savunduğunu belirten Çolak, siyasilerin seçildikten sonra verilen sözleri unuttuğunu ifade etti.
Çolak, “Katılım ya da kararlarda söz sahibi olma talebi genellikle kentlilerden gelmekte büyük özveriler ile bu süreçleri örgütlemektedirler. Edirne Kent Konseyi ’de bu çabalardan biridir.” Dedi.
Çolak, Edirne kent konseyi 2003 yılında ‘Kentimize sahip çıkıyoruz’ diyerek yola çıktığını suyun özelleştirilmesinden, yeşil alanlara, ulaşım sorunundan kentleşme, imar ve Kent’in tarihsel mirasına kadar birçok konuda çalışmalar yaptığını belirtti. Çolak, Demokratik bir kentin kişilerin çıkarı için değil, kamunu çıkarı inç çalıştığını ifade etti.
‘YENİ BİR YAKLAŞIM İLE ÖRGÜTLENMEK ZORUNDAYIZ’
Kent Konseyinin temel hedefinin kentin karar alma süreçlerine katılım sağlanması olduğunu vurgulayan Çolak, kentlilerin karar alma süreçlerine katılımının sağlanması olmasına rağmen bu konuda istenilen ilerlemeye sağlanamadığını ifade etti. Kent konseyinin yeni bir yaklaşım ile örgütlenmesi gerektiğini ifade eden Çolak, “Halkın karar süreçlerine katılım sözü bol bol kullanılmasına rağmen karar vericiler bu konuda adım atmamaktadır, ya da adım atamamaktadır. Edirne kent konseyi gelinen bu aşamada mevcut yönelimine birde “Demokratik bir kent” yaratma hedefini koymaktadır. Bu hedef başta yerel yönetim olmak üzere kentin dinamiklerini de sürece katarak örgütlenmelidir. Demokratik bir kent yönetiminden anladığımız şudur. Halk karar süreçlerinde mutlaka olmalıdır. Kentlilerin, yaşam alanlarına yönelik her türlü karar, yine o bölgede yaşayan kentliler ile yurttaş ile birlikte alınmalıdır. ‘Yöneticiler tarihsel birikimimize ve çevreye duyarlı olmalıdır.” Sözlerine yer verdi.
Kent sakini değil sahibi olma şiarı ile yola çıktıklarını tüm herkesi Kent konseyindeki çalışma gruplarına ve meclislerinde katkıda bulunmaya davet etti. Çolak, “kentimizin ortak aklın ürünü olarak daha yaşanabilir, daha çağdaş bir kent olmasını istiyoruz.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)





