Şehrin ekonomik açıdan tamamen durma safhasına geldiğini belirten Yaman, “Bu konuda biz muhtar olarak ve esnafları dinlediğimiz kadarıyla kredi ödemelerinin bankalar tarafından dondurulması, ertelenmesini talepleri geliyor. Deprem gibi doğal afetlerde olduğu gibi şimdide esnafın böyle talepleri var” dedi.
Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
Korona virüs tedbirleri kapsamında bazı işletmelerin geçici süreliğine kapatılması esnafların ekonomik olarak sıkıntılar yaşayacağını söyleyen Sabuni Mahalle Muhtarı Aykut Yaman, “esnaf arkadaşlarımız internet kafe, kahveler, oyun salonları, hamamlar şuanda kapatıldı. Tabi ki bunların içerisinde mağdur olan insanlarımız da var. Mağduriyeti olanların içerisinde de işçilerimiz ve işverenler geliyor. Söyledikleri ve düşünceleri de şudur; bizim günlük yevmiye alanlar var. Bu yevmiyeler ile geçiniyoruz. İşverenler ise şunu söylüyor; dükkânlarımızı kapattığımız zaman biz kredilerimizi, borçlarımızı nasıl ödeyeceğiz, diye düşünüyorlar. İkinci neden de ekonomik durumda Edirne’yi ayakta tutan Yunan ve Bulgar turistlerdir. Onlarda korona virüsü (Kovid-19) nedeniyle gelmiyorlar artık. Bütün ülkeler önlemini almış kimisi kapıları kapatmış, kimisi gitmeyin diye yasaklar koymuş bununla ilgili de tabi ki Edirne ekonomik durumdan da zor durumda öğrencilerimizde gitti. Çoğu yerler boşaltıldı. Şehrimizde ekonomik durum tamamen durma safhasına geldi. Bu konuda biz muhtar olarak ve esnafları dinlediğimiz kadarıyla bankalara da bu konuda bir dondurma örnek olarak da bir deprem olan bölgede, tabi ki hiçbir yerde deprem olmasın ama deprem olan bölgede nasıl bankalar ve krediler 1 ay erteleniyor, 6 ay erteleniyor. Bu gidişata göre de hükümetimizden beklentimiz bu kredilerin, kredi kartlarının bankalardan ertelenmesi birde bankamatiklerin hijyenik olmadığını herkes biliyor. Bankamatikler herkesin parmak uçları ile dokunduğu yerler, bankalarda para sirkülâsyonu oluyor. Buralarda da tedbir alınmasını için talep de bulunuyoruz.” Dedi.
“KİŞİSEL HİJYEN KURALLARINA DİKKAT EDELİM”
Kişisel hijyen kurallarına dikkat edilmesi gerektiğine değinen Yaman, “Birde hijyenik olarak herkesin kendisine dikkat etmesi gereken kurallar da var. Bol bol ellerimizi yıkayalım, tokalaşmayalım, bunları zaten sağlık bakanlığımızın gerekli mercileri söylüyor. Kişisel hijyen kurallarına dikkat edelim. Toplumsal alanlardan kaçınalım. Bu konuyu atlatacağımızdan eminim bu konuda sağlık bakanlığımız ve mercileri başarılı bu konuda da esnaflarımız bu konuda hem fikiriz açıklamalarda da söylendiği üzere dışarıdan gelen umre’den gelen, Türkiye’den iş görüşmesi için gidip de dönen vatandaşlarımızın bu hastalığa yakalandığı tespitleri var. Türkiye’de herhangi bir hastalığa yakalanmış bir insanın olmadığını da makamlarımız bizleri bilgilendiriyor. Kurumlarımız bu konuda biraz daha hassas olmaları lazım. Belediyemiz, valiliğimiz, emniyetimiz ve biz muhtarlara da çok iş düşüyor. Muhtarlarında bu konuda güzel çalışıp insanları aydınlatması lazım. Birkaç tane çarşı bölgesine stant kurulup bununla ilgili broşürler dağıtılabilir. Bu konuda ben kendim bizzat belediye ile görüşüp stant kurulmasını istedim. Vatandaşlarımıza broşürler dağıtıp bilgilendirme yapılmalı. İnsanlarımızda bir korku, panikleme var. Bunu da bilgilendirme ile aşabiliriz. Bunu da stantlar kurarak çözüme ulaştırabiliriz.” dedi.
“EDİRNE’Yİ HİÇ BÖYLE GÖRMEDİM”
26 senedir işletmecilik yapan İşletmeci Kamil Tunca, esnaf olarak ne yapacakları bilmediklerini esnaflara kimsenin sahip çıkmadığını söyledi. Tunca, “benim ödemelerim var. Malzemelerimiz dışarıda burada. Sokağa çıkma yasağı olsa sıkıntı yok. Sokağa çıkma yasağı yok ama dükkânlar kapalı. Malzemelerimiz ortada bizde şaşırdık ne yapacağımızı esnaf odası da sahip çıkmıyor bize bilgi veren de yok. Yani böyle bekliyoruz. Bekçilik yapacağız herhalde burada bir tane eleman bekletiyoruz. 26 seneden beri hiç böyle bir şey görmedim. Gece gündüz buradayız. Edirne’yi hiç böyle görmedim. Böyle tedbir alınmaz insanlar da bilmiyor ne yapacaklarını 4 tane büyük marketler parayı götürdü bu işten biz ne yapacağız burada çay kahve satıp para kazanıyoruz. Arkadaşlarımızın günlük yevmiyelerini veriyoruz. Nasıl olacak şuan peki yol gösteren de yok.” dedi.
Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
Korona virüs tedbirleri kapsamında bazı işletmelerin geçici süreliğine kapatılması esnafların ekonomik olarak sıkıntılar yaşayacağını söyleyen Sabuni Mahalle Muhtarı Aykut Yaman, “esnaf arkadaşlarımız internet kafe, kahveler, oyun salonları, hamamlar şuanda kapatıldı. Tabi ki bunların içerisinde mağdur olan insanlarımız da var. Mağduriyeti olanların içerisinde de işçilerimiz ve işverenler geliyor. Söyledikleri ve düşünceleri de şudur; bizim günlük yevmiye alanlar var. Bu yevmiyeler ile geçiniyoruz. İşverenler ise şunu söylüyor; dükkânlarımızı kapattığımız zaman biz kredilerimizi, borçlarımızı nasıl ödeyeceğiz, diye düşünüyorlar. İkinci neden de ekonomik durumda Edirne’yi ayakta tutan Yunan ve Bulgar turistlerdir. Onlarda korona virüsü (Kovid-19) nedeniyle gelmiyorlar artık. Bütün ülkeler önlemini almış kimisi kapıları kapatmış, kimisi gitmeyin diye yasaklar koymuş bununla ilgili de tabi ki Edirne ekonomik durumdan da zor durumda öğrencilerimizde gitti. Çoğu yerler boşaltıldı. Şehrimizde ekonomik durum tamamen durma safhasına geldi. Bu konuda biz muhtar olarak ve esnafları dinlediğimiz kadarıyla bankalara da bu konuda bir dondurma örnek olarak da bir deprem olan bölgede, tabi ki hiçbir yerde deprem olmasın ama deprem olan bölgede nasıl bankalar ve krediler 1 ay erteleniyor, 6 ay erteleniyor. Bu gidişata göre de hükümetimizden beklentimiz bu kredilerin, kredi kartlarının bankalardan ertelenmesi birde bankamatiklerin hijyenik olmadığını herkes biliyor. Bankamatikler herkesin parmak uçları ile dokunduğu yerler, bankalarda para sirkülâsyonu oluyor. Buralarda da tedbir alınmasını için talep de bulunuyoruz.” Dedi.
“KİŞİSEL HİJYEN KURALLARINA DİKKAT EDELİM”
Kişisel hijyen kurallarına dikkat edilmesi gerektiğine değinen Yaman, “Birde hijyenik olarak herkesin kendisine dikkat etmesi gereken kurallar da var. Bol bol ellerimizi yıkayalım, tokalaşmayalım, bunları zaten sağlık bakanlığımızın gerekli mercileri söylüyor. Kişisel hijyen kurallarına dikkat edelim. Toplumsal alanlardan kaçınalım. Bu konuyu atlatacağımızdan eminim bu konuda sağlık bakanlığımız ve mercileri başarılı bu konuda da esnaflarımız bu konuda hem fikiriz açıklamalarda da söylendiği üzere dışarıdan gelen umre’den gelen, Türkiye’den iş görüşmesi için gidip de dönen vatandaşlarımızın bu hastalığa yakalandığı tespitleri var. Türkiye’de herhangi bir hastalığa yakalanmış bir insanın olmadığını da makamlarımız bizleri bilgilendiriyor. Kurumlarımız bu konuda biraz daha hassas olmaları lazım. Belediyemiz, valiliğimiz, emniyetimiz ve biz muhtarlara da çok iş düşüyor. Muhtarlarında bu konuda güzel çalışıp insanları aydınlatması lazım. Birkaç tane çarşı bölgesine stant kurulup bununla ilgili broşürler dağıtılabilir. Bu konuda ben kendim bizzat belediye ile görüşüp stant kurulmasını istedim. Vatandaşlarımıza broşürler dağıtıp bilgilendirme yapılmalı. İnsanlarımızda bir korku, panikleme var. Bunu da bilgilendirme ile aşabiliriz. Bunu da stantlar kurarak çözüme ulaştırabiliriz.” dedi.
“EDİRNE’Yİ HİÇ BÖYLE GÖRMEDİM”
26 senedir işletmecilik yapan İşletmeci Kamil Tunca, esnaf olarak ne yapacakları bilmediklerini esnaflara kimsenin sahip çıkmadığını söyledi. Tunca, “benim ödemelerim var. Malzemelerimiz dışarıda burada. Sokağa çıkma yasağı olsa sıkıntı yok. Sokağa çıkma yasağı yok ama dükkânlar kapalı. Malzemelerimiz ortada bizde şaşırdık ne yapacağımızı esnaf odası da sahip çıkmıyor bize bilgi veren de yok. Yani böyle bekliyoruz. Bekçilik yapacağız herhalde burada bir tane eleman bekletiyoruz. 26 seneden beri hiç böyle bir şey görmedim. Gece gündüz buradayız. Edirne’yi hiç böyle görmedim. Böyle tedbir alınmaz insanlar da bilmiyor ne yapacaklarını 4 tane büyük marketler parayı götürdü bu işten biz ne yapacağız burada çay kahve satıp para kazanıyoruz. Arkadaşlarımızın günlük yevmiyelerini veriyoruz. Nasıl olacak şuan peki yol gösteren de yok.” dedi.





